2015-09-14, 09:14
Medlem
missionarydaughters avatar
Behöver lite snabb hjälp.
Jag har nätdejtat lite och ska snart åka till Stockholm för att träffa en dejt.
Han skriver att hans "andra hem" är Gröne Jägaren.

Vad är detta för typ av ställe? Alltså om man bortser från deras fina hemsida utan i verkligheten.

Vilket klientel går ofta dit? Bör jag följa med dit? Är det dyrt? Är det fint? Är det farligt?

Finns det nån nollåtta här som kan upplysa mig?
Citera
2015-09-14, 09:19
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missionarydaughter
Behöver lite snabb hjälp.
Jag har nätdejtat lite och ska snart åka till Stockholm för att träffa en dejt.
Han skriver att hans "andra hem" är Gröne Jägaren.

Vad är detta för typ av ställe? Alltså om man bortser från deras fina hemsida utan i verkligheten.

Vilket klientel går ofta dit? Bör jag följa med dit? Är det dyrt? Är det fint? Är det farligt?

Finns det nån nollåtta här som kan upplysa mig?

Farligt vet jag inte men det har ju varit lite kniv-mord i anknytning till det stallet. Det ar val mest ett vanligt knegar-stalle dar man passar sig lite extra for att valta ut nagons bira typ. Om man inte ar kriminell eller en alkad galning som ska braka och harja sa ar det lugnt. Fint ar det inte, dyrt ar det val som alla andra stallen i Sverige, men inga hutlosa priser. Jag har vart dar nan gang o da har det vart ratt trevligt, finns battre stallen och samre sa.
Citera
2015-09-14, 09:30
Medlem
Gröne jägaren, är det inte där alla brajjensupporters alltid hänger? Gissar att det han menar är att han är fotbollsfanatiker med hammarby som lag. Men farligt, nädå, absolut inte.
Citera
2015-09-14, 09:31
Medlem
Är det fortfarande hemmakrog för Bajen?

I så fall, lämna AIK blingblinget hemma.
Citera
2015-09-14, 09:33
Medlem
stor varningssignal.

1. en pub är hans andra hem. ush för en sådan man.

2. det är stockholms losers som hänger på jägarn.

sammantaget så din dejt anser att hans andra hem är just den puben som är till för sthlm wt klubb
Citera
2015-09-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topracing
stor varningssignal.

1. en pub är hans andra hem. ush för en sådan man.

2. det är stockholms losers som hänger på jägarn.

sammantaget så din dejt anser att hans andra hem är just den puben som är till för sthlm wt klubb

vadå WT!? han är lärare!!
Citera
2015-09-14, 09:43
Medlem
manodepressivs avatar
Du är från Småland/Öland va?

Jägaren är att jämföra med O'Reilly's i Kalmar.
Citera
2015-09-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Du är från Småland/Öland va?

Jägaren är att jämföra med O'Reilly's i Kalmar.

Fy fan! Hatar vakterna där. Dom har anklagat mig för att ha spottat och rivits. Falskanklagelse.
Citera
2015-09-14, 09:59
Medlem
manodepressivs avatar
Vakter överlag är värdelösa stackare. De är lika olustiga att ha med att göra oavsett vilket etablissemang man besöker.

Men som tidigare skrivits tror jag att din dejt bara ville klargöra att han har ett aktivt Hammarbyintresse snarare än att Gröne Jägaren faktiskt är hans andra hem.
Citera
2015-09-14, 10:48
Medlem
bris0012s avatar
Jag kan ge dig en relativt klar bild av Gröne Jägarn. För några år sen var det en riktigt sunkig krog med många alkoholister som söp på dagarna. Dock har det fräschats upp och ger en riktig "pub känsla" dock så är det en supporterbar för Bajen så som Kvarnen. (Kvarnen har högre kvalité)
Visst stället funkar om man ska ta en öl på söder men att dejta i är inget att rekommendera. Dem har god mat men observera att det är klassisk pub mat. inget annat. Vakterna har alltid varit tillmötesgående och schyssta när jag pratat med dem, dem kan lägga något torrt skämt när man kommer in men jag ser det som positivt. Träffat många gånger vakter som är riktiga idioter.
Använd inte det som ett dejtingställe är mitt tips, kanske mer något man använder som förkrog inför en match. Du behöver inte oroa dig för dresscode!
Citera
2024-09-06, 16:37
Medlem
Det var ett horställe när vi på jobbet besökte stället, runt 2005.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in