2005-10-26, 21:51
Medlem
uNderdog_101s avatar
Min syser ringer nästan hela tiden för att få hjälp med grejer till sin dator, och då jag tycker det är jobbigt att sitta där och förklara för en nästan totalt okunnig person så undrar jag vilket är det bästa programmet för att fjärrstyra hennes dator med min.
Programmet får inte vara ett gömt sådant utan det skall vara helt öppet och personen skall veta att den fjärrstyrs.
Citera
2005-10-26, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
Min syser ringer nästan hela tiden för att få hjälp med grejer till sin dator, och då jag tycker det är jobbigt att sitta där och förklara för en nästan totalt okunnig person så undrar jag vilket är det bästa programmet för att fjärrstyra hennes dator med min.
Programmet får inte vara ett gömt sådant utan det skall vara helt öppet och personen skall veta att den fjärrstyrs.

Har du och hon Windows XP så finns det ju inbyggt. Bara att hon trycker på "begär fjärrhjälp" i MSN under fliken Aktiviteter..
Citera
2005-10-26, 23:19
Medlem
uNderdog_101s avatar
Hon har XP men inte jag. Jag visste att det fann ett program inbyggt i XP men inte hur man använde det.
Citera
2005-10-27, 00:25
Medlem
googla på vnc, annars : http://www.tightvnc.com/ duger för mig till det ändamålet.
Citera
2005-10-27, 12:00
Medlem
Broines avatar
Tycker att Remote Administrator är suveränt... Då tar du över mus och tangentbord, men inte helt. Den som sitter vid datorn kan också skriva och så samtidigt. Blir lite konstig text bara om båda skriver samtidigt. hehe...
Citera
2005-10-27, 21:44
Medlem
uNderdog_101s avatar
Radmin funkar finfint, jag skriver detta meddelande inloggad på min systers dator genom radmin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in