2015-09-13, 19:17
Medlem
Beställde mat till mig och ett par vänner för ca 500 kr. Onlinepizza drog pengar på kortet men fick inget bekräftelse email som jag brukar så kontaktade resturangen efter en timme gått och fick som svar att de inte fått in något från onlinepizza. Gjorde beställningen igen och de drog pengar igen. Fått maten men nu är problemet att de dragit 1000 kr istället för 500. Mailade men fick inget svar. Vad gör jag?
Citera
2015-09-13, 19:19
Medlem
M1159s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Beställde mat till mig och ett par vänner för ca 500 kr. Onlinepizza drog pengar på kortet men fick inget bekräftelse email som jag brukar så kontaktade resturangen efter en timme gått och fick som svar att de inte fått in något från onlinepizza. Gjorde beställningen igen och de drog pengar igen. Fått maten men nu är problemet att de dragit 1000 kr istället för 500. Mailade men fick inget svar. Vad gör jag?

Lämpligen så kontaktar du dem igen och använd då lite skarpare ordalag.
Citera
2015-09-13, 19:38
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Inga skarpa ordalag krävs, ring och förklara vad som hänt bara. Samma sak har hänt mig och det ordnades upp av en hjälpsam (om än något förvirrad) onlinepizza-turk.
Citera
2015-09-13, 19:46
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Kontakta din bank, de kan se de på kontoutdraget och rätta till det, förklara hur det gick till
Citera
2015-09-13, 19:56
Medlem
lirareflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka

Ring upp dom och spela in samtalet.
Klart du ska ha cashen tillbaka.
Outa dom rejalt annars och polisanmal dom.
Citera
2015-09-13, 20:32
Medlem
Inget svar på mail än eller telefon. Blir och ringa imorrn! Tack för svar
Citera
2015-09-13, 20:56
Medlem
Västkustskts avatar
Det här händer oftare än vad man kan tro, det gäller att spara kvittot och hålla koll på kontot när man handlar på kort. Dock är det inte butikernas fel, det är tekniken i kortterminalerna och datasystemen hos kort-inlösarna och bankerna som det strular.
Citera
2015-09-13, 21:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det här händer oftare än vad man kan tro, det gäller att spara kvittot och hålla koll på kontot när man handlar på kort. Dock är det inte butikernas fel, det är tekniken i kortterminalerna och datasystemen hos kort-inlösarna och bankerna som det strular.

Oftast brukar det justeras automatiskt. Har varit med om att saker har dragits dubbelt flera gånger, men då har det rättats till första bankdagen efteråt. Så många gånger är det inte ens nödvändigt att göra något, antar som du säger att det är systemet som har fått hicka.
Citera
2015-09-15, 01:02
Moderator
NewDeers avatar
Restauranger och matställen --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2015-09-16, 01:40
Medlem
EastClintfoods avatar
Fråga om dom har skäl till att ta kortavgift cirkus 5 kr), så får du glada miner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in