Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-11-11, 20:03
  #25
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Gick inte tåget till Klippan över Pyttebron? Eller är jag helt ute o cyklar nu?

Jo, precis! Helt riktigt. Jag är inte så gammal men är ju totalt intresserad av historia så det räcker gott och väl. Hittade både gamla tågspår kvar från den tiden då det begav sig. Men tänker på en helt annan stationshus i ängelholm. Den ska ha rivits runt 50-60 talet och legat någonstans vid luffarskogen.
Citera
2022-09-29, 21:29
  #26
Medlem
Minimuchers avatar
Ett ställe som vi tyckte var spännande i ungdomen är ju den gamla sockerfabriken i Hasslarp.
Trots att pojkgänget spenderade varje dag i 2 veckor där så hann vi inte igenom allt.

Vi fann gamla truckar med nycklar i, även rum där det var samlat saker så som gammal tv etc. helt galet.
Citera
2022-09-30, 06:40
  #27
Medlem
Muppetys avatar
Jag bodde i Vejbystrand på 90-talet o KVS var ju väldigt spännande att kolla in. Stod övergivet då, förutom "Gasten" som var nån form av tillsyningsman som kunde komma o jaga en. Men man hörde hans mullrande V8 på långt avstånd. Tyvärr var det mest skadegörelse där.

Vi satt utanför i lekparken o tjuvrökte runt 01 en sommarnatt o så ser vi att det går någon med ett levande ljus där inne på andra våningen. Troligen var det "Gasten" som ville skrämmas, o det var faktiskt ganska läskigt!

Jag har kvar massvis med grejer som vi hittade där inne, provrör, oslipade nycklar, brandsläckare o andra fynd.

Nu är det renoverat, jag tror det är bostäder, men det finns ett litet museum.
Citera
2024-04-11, 20:49
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag bodde i Vejbystrand på 90-talet o KVS var ju väldigt spännande att kolla in. Stod övergivet då, förutom "Gasten" som var nån form av tillsyningsman som kunde komma o jaga en. Men man hörde hans mullrande V8 på långt avstånd. Tyvärr var det mest skadegörelse där.

Vi satt utanför i lekparken o tjuvrökte runt 01 en sommarnatt o så ser vi att det går någon med ett levande ljus där inne på andra våningen. Troligen var det "Gasten" som ville skrämmas, o det var faktiskt ganska läskigt!

Jag har kvar massvis med grejer som vi hittade där inne, provrör, oslipade nycklar, brandsläckare o andra fynd.

Nu är det renoverat, jag tror det är bostäder, men det finns ett litet museum.


Jaaa! KVS hängde man mycket på. Hade dock alltid en så olustig känsla i kroppen efteråt som höll i sig i flera dagar. Spökade definitivt där. Usch så läskigt det var!!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback