Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-24, 22:43
  #13
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
För att väcka liv i en död tråd så står de ett hus på Epadalen vid lekparken (södra sjukhuset) på Fridhemsgatan.

Ganska fallfärdigt hus om man säger så.

Hej det kanske är det huset dom river nu och bygger om vägen på? Om man googlar epadalen, Ängelholm så kan man se bilder på det faktiskt rättså troligt?
Citera
2017-12-24, 22:57
  #14
Medlem
megasinned1s avatar
Finns det något intressant i Ängelholm att utforska? Jag intresserar mig av en plats bakom järnvägsskolan som lockas, men vet ej om det är värt att utforska. Det är en lada vid Barnskolevägen bakom järnvägsmuseet. Måste tillägga att det finns en ett gammalt järnvägsspår vid ladan som var i bruk för väldigt många år tidigare, men som sedan lagts ned.
__________________
Senast redigerad av megasinned1 2017-12-24 kl. 23:05. Anledning: Ändra och lägga till en mening
Citera
2018-01-14, 20:04
  #15
Medlem
Fridh*msgatan 6
Finns en Bo skriven där men bor troligtvis inte där eftersom de ser ut som kriget där.
Har inte sett att dom rivit där men kan köra förbi imorrn å kolla.
Citera
2018-01-15, 19:17
  #16
Medlem
Huset står där än, inget som tyder på att de ska rivas.
Citera
2018-01-16, 18:02
  #17
Medlem
Mulla Krekars avatar
Detta?

https://www.google.se/maps/place/Fri...1!4d12.8519817

Överväxt trädgård, trasigt staket, punkterade Volvo-bilar...

Hade inte vågat gå in... Inte p.g.a. spöken, men för olaga intrång...
Citera
2019-02-20, 12:02
  #18
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Fridh*msgatan 6
Finns en Bo skriven där men bor troligtvis inte där eftersom de ser ut som kriget där.
Har inte sett att dom rivit där men kan köra förbi imorrn å kolla.
Tja, vet vilket hus du menar. Men där är ju två bilar där men du har rätt det ser rätt folk ovänligt och tomt ut där.
Citera
2019-02-20, 17:50
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Tja, vet vilket hus du menar. Men där är ju två bilar där men du har rätt det ser rätt folk ovänligt och tomt ut där.

Jo men de ser inte ut som dom bilarna rört sig senaste åren
Citera
2019-02-21, 05:56
  #20
Medlem
F1addicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Jo men de ser inte ut som dom bilarna rört sig senaste åren
Är uppväxt i närheten , och kan meddela att det bor en man i huset som är där ibland och ibland bor han hos sin bror nere i Lund .
Han eldar med marschaller inomhus för att få upp värme , därav att det ser smutsigt ut .
Jag minns när jag vart riktigt liten att ena Volvon den vita faktiskt rullade.
För övrigt vet jag massa övergivna hus uppåt västersjön och däromkring.
Några som är sugna på att följa med så visar jag er .
Citera
2019-02-25, 23:47
  #21
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F1addicted
Är uppväxt i närheten , och kan meddela att det bor en man i huset som är där ibland och ibland bor han hos sin bror nere i Lund .
Han eldar med marschaller inomhus för att få upp värme , därav att det ser smutsigt ut .
Jag minns när jag vart riktigt liten att ena Volvon den vita faktiskt rullade.
För övrigt vet jag massa övergivna hus uppåt västersjön och däromkring.
Några som är sugna på att följa med så visar jag er .

Hade tyckt det var intressant faktiskt. Har tyvärr inte tid för tillfället :/ Men jag är absolut intresserad, ps är inte en av dem som springer runt och förstör, klottrar och skit. Utan det hade varit häftigt att ta en titt och fotografera något.
Citera
2020-11-05, 23:18
  #22
Medlem
megasinned1s avatar
Någon som vet något om en gammal tågstation som ska ha legat vid luffarskogen typ? Är mycket intresserad av någon som vet.
Vet med säkerhet att Ängelholms värn fanns i närheten av folktandvården och preem.

Eller om någon har en gammal bild eller något
Citera
2020-11-08, 21:01
  #23
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Någon som vet något om en gammal tågstation som ska ha legat vid luffarskogen typ? Är mycket intresserad av någon som vet.
Vet med säkerhet att Ängelholms värn fanns i närheten av folktandvården och preem.

Eller om någon har en gammal bild eller något

https://www.tydal.nu/postvagnen/326469.htm

och

https://engelholmiana.ifokus.se/disc...-gamla-station
Citera
2020-11-11, 11:38
  #24
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Någon som vet något om en gammal tågstation som ska ha legat vid luffarskogen typ? Är mycket intresserad av någon som vet.
Vet med säkerhet att Ängelholms värn fanns i närheten av folktandvården och preem.

Eller om någon har en gammal bild eller något
Gick inte tåget till Klippan över Pyttebron? Eller är jag helt ute o cyklar nu?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback