Citat:
Ursprungligen postat av
Kampfwurst
Detta tal om att bli stressad i situationer, och att man blir annorlunda med tjejer för att man är "rädd" osv...
Det stämmer iallafall verkligen inte på mig, jag är mig själv till 110%, jag gör inte allt som en tjej ber om, långt ifrån...
Men, det är väl detta fenomen att killen skall ta initiativen som gör så att jag är den jag är idag.
Det är kanske det som "är svårare desto äldre man är"
Alla kvinnor förväntar sig att killar i min ålder vet hur man raggar och tar initiativ, men när det är som för min del så har jag aldrig gjort något utöver att ha kramat en tjej och då blir det verkligen "vad gör jag nu?" om man är intresserad utav någon.
Men om du är osäker med tjejer och inte riktigt vet hur man ska ta initiativ, så blir det ju en osäkerhet som brukar märkas. Även om du inte tänker på det själv.
Nu kanske jag är lite av en romantiker, men jag tror nog att när du väl träffar en tjej som du tycker om, och som visar intresse, så kommer nog en hel del gå per automatik. Det finns liksom inga handböcker, regler, eller så hur en man ska bete sig. Utan det är olika mellan olika personer.
Nuförtiden är det ju också vanligt att tjejer tar initiativ.
Det bästa är väl att när du upplever det som att tjejen är intresserad, att inte tänka för mycket, utan bara anta att hon vill ha dig, och vara beredd på att få ett nej. men det är bättre att försöka och misslyckas, än att inte försöka alls.