• 1
  • 2
2015-09-13, 15:44
Medlem
Detta tal om att bli stressad i situationer, och att man blir annorlunda med tjejer för att man är "rädd" osv...

Det stämmer iallafall verkligen inte på mig, jag är mig själv till 110%, jag gör inte allt som en tjej ber om, långt ifrån...

Men, det är väl detta fenomen att killen skall ta initiativen som gör så att jag är den jag är idag.
Det är kanske det som "är svårare desto äldre man är"

Alla kvinnor förväntar sig att killar i min ålder vet hur man raggar och tar initiativ, men när det är som för min del så har jag aldrig gjort något utöver att ha kramat en tjej och då blir det verkligen "vad gör jag nu?" om man är intresserad utav någon.
Citera
2015-09-13, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Det är extremt mycket tvärt om än vad jag har själv varit med om.
Har vid vissa tillfällen nämnt att jag är oskuld och responsen har överlag varit mycket negativ. (alltså av motsatt kön nu)
Att du säger att jag borde vara stolt är något jag hör för första gången.
Det är lite som att säga att man inte dricker, responsen är ungefär "hur lyckas du?" precis som att det är något man uppnår, inte går miste om
Finns dock ingen som helst anledning att någonsin berätta för någon att du är oskuld.
Citera
2015-09-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
Finns dock ingen som helst anledning att någonsin berätta för någon att du är oskuld.

Du menar alltså då aldrig?

Utveckla varför
Citera
2015-09-13, 16:30
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Detta tal om att bli stressad i situationer, och att man blir annorlunda med tjejer för att man är "rädd" osv...

Det stämmer iallafall verkligen inte på mig, jag är mig själv till 110%, jag gör inte allt som en tjej ber om, långt ifrån...

Men, det är väl detta fenomen att killen skall ta initiativen som gör så att jag är den jag är idag.
Det är kanske det som "är svårare desto äldre man är"

Alla kvinnor förväntar sig att killar i min ålder vet hur man raggar och tar initiativ, men när det är som för min del så har jag aldrig gjort något utöver att ha kramat en tjej och då blir det verkligen "vad gör jag nu?" om man är intresserad utav någon.

Men om du är osäker med tjejer och inte riktigt vet hur man ska ta initiativ, så blir det ju en osäkerhet som brukar märkas. Även om du inte tänker på det själv.
Nu kanske jag är lite av en romantiker, men jag tror nog att när du väl träffar en tjej som du tycker om, och som visar intresse, så kommer nog en hel del gå per automatik. Det finns liksom inga handböcker, regler, eller så hur en man ska bete sig. Utan det är olika mellan olika personer.
Nuförtiden är det ju också vanligt att tjejer tar initiativ.

Det bästa är väl att när du upplever det som att tjejen är intresserad, att inte tänka för mycket, utan bara anta att hon vill ha dig, och vara beredd på att få ett nej. men det är bättre att försöka och misslyckas, än att inte försöka alls.
Citera
2015-09-13, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grushka
Men om du är osäker med tjejer och inte riktigt vet hur man ska ta initiativ, så blir det ju en osäkerhet som brukar märkas. Även om du inte tänker på det själv.
Nu kanske jag är lite av en romantiker, men jag tror nog att när du väl träffar en tjej som du tycker om, och som visar intresse, så kommer nog en hel del gå per automatik. Det finns liksom inga handböcker, regler, eller så hur en man ska bete sig. Utan det är olika mellan olika personer.
Nuförtiden är det ju också vanligt att tjejer tar initiativ.

Det bästa är väl att när du upplever det som att tjejen är intresserad, att inte tänka för mycket, utan bara anta att hon vill ha dig, och vara beredd på att få ett nej. men det är bättre att försöka och misslyckas, än att inte försöka alls.

Jag har "försökt" dock, fast inte på sådana steg som att ta på henne och göra sådant, men jag har sagt vad jag känner för henne, gjort så tre gånger, och varje gång är det ett "ser dig som vän" svar, och eftersom varje gång jag blir nekad så är det inte annat än mänskligt att dra sig för att fortsätta göra det...
Citera
2015-09-13, 17:35
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Jag har "försökt" dock, fast inte på sådana steg som att ta på henne och göra sådant, men jag har sagt vad jag känner för henne, gjort så tre gånger, och varje gång är det ett "ser dig som vän" svar, och eftersom varje gång jag blir nekad så är det inte annat än mänskligt att dra sig för att fortsätta göra det...

Ja, jag förstår. Men å andra sidan så finns det väl inte så mycket annat att göra än att fortsätta försöka? Tjejer som du finner attraktiva kommer inte bara komma framspringades och slänga av sig kläderna för att ligga med dig. Även Brad Pitt har säkert blivit nekad några gånger! Det handlar ju snarare om hur man tar nederlag, tänk på om du kunde ha gjort något annorlunda, och bara fortsätta.

De killar som ligger med många tjejer, är ju också de som blir nekade ofta. För att få ligga med många, måste man ragga på många, och då får man ju även många nej!
Citera
2015-09-13, 19:37
Bannlyst
Citat:
Du menar alltså då aldrig?

Utveckla varför
Snarare varför skulle man berätta? Som du märkt för det endast med sig negativa effekter att avslöja det.
Citera
2015-09-13, 20:37
Medlem
Necronominoms avatar
Du verkar vara helt besatt av din oskuld, släpp hela grejen med atthitta en tjej att bli av med oskulden med och försök träffa en som du vill vara tillsammans med istället, om det inte är vad du vill och du inte kan tänkta dig att göra dig av med oskulden med vem som helst så får du väl betala för att bli av med den. Verkar ju som utseendet är det viktiga och då finns det ju gott om flickor på till ex mästersamuelsgatan att välja på.

Sluta berätta vad du känner för tjejerna, bara hitta tillfälle och hångla upp dem istället, prata känslor kommer senare och vänta med att berätta om oskulden tills du har rullat på kondomen (om du nån gång kommer så långt ) då mumlar du lite gulligt att du är oskuld så hon får guida dig lite
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in