• 1
  • 2
2015-09-13, 11:58
Medlem
Vet att det finns ett antal trådar om oskulderi, men jag tror ändå denna har en annorlunda frågeställning.

Jag har haft en handfull chanser nu att förlora oskulden, dock har alla dessa tjejer varit totalt oattraktiva i mina ögon (se överviktiga) och jag har inte funnit något intressant utseendemässigt i dem.

Men då kommer ju detta som jag har hört "desto äldre du är desto svårare är det att bli av med oskulden"

Detta gör mig så jävla nojjig, och även sätter enorm press på mitt egna tänkande "måste jag välja bort ALLA krav jag har, för att bli av med oskulden"

Och så även läste jag (dock av någon random FBare) att man får börja knulla den lägsta ligan och sedan klättra uppåt med erfarenheten och förhoppningsvis självförtroendet man tjänar in

Är det verkligen såhär jävla illa?
Ska jag hela tiden dom gångerna jag ser något sexuellt tänka att jag måste börja med det fulaste som vill ha mig, för att sedan gå till dem snyggare ligorna?

Jag hade en riktig chans en gång att förlora den till en, men jag kände redan innan en jävla obehaglig och instängd känsla att "Nej jag vill bara inte detta"
Så just den gången vann mitt egna tänkande över samhällets press över denna jävla oskulden.
Men tänk om det finns någon dag där hon trycker på rätt knappar och min press bara är lite för stor den gången så jag gör det med extrem underliggande ovilja och efteråt kommer må så jävla dåligt över att ha gjort det med helt fel typ av person som jag attraheras utav?

Hur var det för er första gången?
Gjorde ni det med någon ni inte attraherades utav överhuvudtaget?
Eller var ni den typen som didnt give a single fuck så att säga? Fitta som fitta?
Citera
2015-09-13, 12:12
Bannlyst
"Samhällets press", det är bara en myt bland högst osäkra individer. Ingen utom du bryr sig om du är oskuld eller inte, så varför ska du göra det? Du borde tvärtom vara stolt över att du inte har så låg självkänsla att du ligger med vem som helst.
Citera
2015-09-13, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rendez-vous
"Samhällets press", det är bara en myt bland högst osäkra individer. Ingen utom du bryr sig om du är oskuld eller inte, så varför ska du göra det? Du borde tvärtom vara stolt över att du inte har så låg självkänsla att du ligger med vem som helst.

Det är extremt mycket tvärt om än vad jag har själv varit med om.
Har vid vissa tillfällen nämnt att jag är oskuld och responsen har överlag varit mycket negativ. (alltså av motsatt kön nu)
Att du säger att jag borde vara stolt är något jag hör för första gången.
Det är lite som att säga att man inte dricker, responsen är ungefär "hur lyckas du?" precis som att det är något man uppnår, inte går miste om
Senast redigerad av Kampfwurst 2015-09-13 kl. 12:19.
Citera
2015-09-13, 12:24
Medlem
Grushkas avatar
Hur gammal är du?

Sedan behöver du ju inte nämna för folk att du är oskuld, om det är där skon klämmer. Tror inte det är någon idé att "jobba sig upp" till de "snyggare tjejerna". Det är inte så att man tar "poäng" för varje person man har sex med, och detta syns sedan för alla andra så man bara "ah, han har legat runt mycket, därför måste jag ligga med honom...". Så bara för du ligger med några "fula" tjejer, så kommer du inte bli mer attraktiv för de snygga tjejerna. Det som skulle vara är väl att de tar bort lite pressen/desperationen på att ha sex, och du kanske kan umgås lite mera naturligt än om du är för fokuserad på att du måste ligga och att du är oskuld.
Citera
2015-09-13, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grushka
Hur gammal är du?

Sedan behöver du ju inte nämna för folk att du är oskuld, om det är där skon klämmer. Tror inte det är någon idé att "jobba sig upp" till de "snyggare tjejerna". Det är inte så att man tar "poäng" för varje person man har sex med, och detta syns sedan för alla andra så man bara "ah, han har legat runt mycket, därför måste jag ligga med honom...". Så bara för du ligger med några "fula" tjejer, så kommer du inte bli mer attraktiv för de snygga tjejerna. Det som skulle vara är väl att de tar bort lite pressen/desperationen på att ha sex, och du kanske kan umgås lite mera naturligt än om du är för fokuserad på att du måste ligga och att du är oskuld.

20.

Det är just detta dock, ingen utav alla jag träffat utanför skolan hade överhuvudtaget gissat att jag är oskuld+/"desperat".
Det är inte så att jag går runt och visar det, och det är inte heller så att jag förväntar mig ett ligg med tjejen jag träffar för första gången eller så. INGET sådant.
Alltså även fast jag är så deprimerad inom mig angående detta, så är det fortfarande MIG som folk umgås med när jag väl umgås, jag blir inte en annan person gentemot andra människor bara för att jag inte vill vara oskuld
Citera
2015-09-13, 12:39
Medlem
Grushkas avatar
Vad skulle du i sådana fall tjäna på att ligga med "fula" tjejer? Det skulle inte ge dig något.
I många fall märker man ju av om killen är lite väl desperat, och det är väl det som är avtändande. Inte att han är oskuld. Vissa killar känns lite mer såsom att de vill bara ligga med första bästa, och som tjej är det ju knappast attraktivt att känna sig som bara ett ligg. I de fallen är det väl bra om man "ligger av sig" lite, så man tappar desperationen.

Tjugo är fortfarande ingen ålder. De är bara att fortsätta leta, och du kommer hitta någon. Det bästa är ju att ha sex med någon man vill ligga med, inte ligga för liggandets skull.
Citera
2015-09-13, 12:42
Medlem
Tänk inte så jävla mycket hela tiden, saker och ting blir sällan bra då. Får du chansen att ligga och tjejen är hyfsad utseendemässigt bör du köra på.
Citera
2015-09-13, 12:55
Medlem
Citat:
Vad skulle du i sådana fall tjäna på att ligga med "fula" tjejer? Det skulle inte ge dig något.
I många fall märker man ju av om killen är lite väl desperat, och det är väl det som är avtändande. Inte att han är oskuld. Vissa killar känns lite mer såsom att de vill bara ligga med första bästa, och som tjej är det ju knappast attraktivt att känna sig som bara ett ligg. I de fallen är det väl bra om man "ligger av sig" lite, så man tappar desperationen.

Tjugo är fortfarande ingen ålder. De är bara att fortsätta leta, och du kommer hitta någon. Det bästa är ju att ha sex med någon man vill ligga med, inte ligga för liggandets skull.

Vad är det som en tjej märker när en kille är desperat? Han klänger och så?
Grejen är det att då borde den tjejen som jag vill ligga med, bör ju känna sig sjukt speciell?
Men om jag då är lite på g med någon tjej, borde jag inte nämna att jag är oskuld och vill att hon skall ta den då? Eller är det något jag ska berätta efteråt isåfall "du tog just min oskuld"?

Citat:
Ursprungligen postat av babyjoe
Tänk inte så jävla mycket hela tiden, saker och ting blir sällan bra då. Får du chansen att ligga och tjejen är hyfsad utseendemässigt bör du köra på.

Jag får då fan ingen chans att ligga med tanke på det liv jag har nu.
Jag tror inte att dom som inte dricker, automatiskt FÅR chanser, utan man skapar sina egna chanser beroende på vad man gör, och blandat med tur vilken sorts tjej man träffar.
Citera
2015-09-13, 13:30
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Vad är det som en tjej märker när en kille är desperat? Han klänger och så?
Grejen är det att då borde den tjejen som jag vill ligga med, bör ju känna sig sjukt speciell?
Men om jag då är lite på g med någon tjej, borde jag inte nämna att jag är oskuld och vill att hon skall ta den då? Eller är det något jag ska berätta efteråt isåfall "du tog just min oskuld"?

Det är snarare när man känner sig mindre som person, utan mer som ett objekt. Att han lyssnar/gör vad som helst, men det är enkom för att ligga. Att man liksom är en vandrande.. ja, du förstår. Oftast är det väl just den här villigheten, att man liksom säger "hoppa" och han "hur högt". Det ger mig iaf en desperat känsla. Tycker bättre om de män som pratar med mig, och verkar tycka om att umgås med mig men ändå har kvar sin självrespekt och egen vilja.

Det beror också helt på vilka tjejer du träffar. Hade jag träffat en kille som jag tyckte om att umgås med, var trevlig, fick mig att skratta, och han berättade att han var oskuld och ville ligga med mig. Hade jag inte tyckt det var konstigt, utan mer blivit smickrad. Men då hänger det ju på att personen i fråga vill ligga med MIG och inte bara ligga med vem som helst. Men har full förståelse att andra tjejer kanske tycker det är konstigt, och undrar varför ingen annan velat ligga med dig och därför drar slutsatsen att något är fel.
Det beror väl också på vilken ålder de är i, men främst mognaden.

Tycker dock du ska vänta ett tag tills du säger det, när du vet att hon vill ligga, då kan du säga det. Men det behöver ju inte komma upp innan.
Citera
2015-09-13, 14:50
Medlem
Citat:
Det är snarare när man känner sig mindre som person, utan mer som ett objekt. Att han lyssnar/gör vad som helst, men det är enkom för att ligga. Att man liksom är en vandrande.. ja, du förstår. Oftast är det väl just den här villigheten, att man liksom säger "hoppa" och han "hur högt". Det ger mig iaf en desperat känsla. Tycker bättre om de män som pratar med mig, och verkar tycka om att umgås med mig men ändå har kvar sin självrespekt och egen vilja.

Det beror också helt på vilka tjejer du träffar. Hade jag träffat en kille som jag tyckte om att umgås med, var trevlig, fick mig att skratta, och han berättade att han var oskuld och ville ligga med mig. Hade jag inte tyckt det var konstigt, utan mer blivit smickrad. Men då hänger det ju på att personen i fråga vill ligga med MIG och inte bara ligga med vem som helst. Men har full förståelse att andra tjejer kanske tycker det är konstigt, och undrar varför ingen annan velat ligga med dig och därför drar slutsatsen att något är fel.
Det beror väl också på vilken ålder de är i, men främst mognaden.

Tycker dock du ska vänta ett tag tills du säger det, när du vet att hon vill ligga, då kan du säga det. Men det behöver ju inte komma upp innan.

Nu vet jag ju att inte "du" är mitt offer här men om man på lördagskvällar längtar efter att ha trygghet med någon annan, alltså längtan att kunna kolla på en film med någon, att vara nära intill någon och bara veta att det finns någon "utomstående" (inte familj då) som man litar helt på...
Är detta också ett tecken på att man vill ligga då?
Jag känner liksom självklart, jag vill ligga. Men det är inte så att jag BARA vill ligga, det är ju en sorts bra bieffekt som kommer med förhållande?

Jag har haft långt över ett par tjejer som stämmer in perfekt på dom kriterierna "gillar att umgås med, trevlig och får mig att skratta"
Det har jag varit med om extremt mycket med dom tjejerna jag har träffat.
Men jag antar nu att du är tjej, men du skulle alltså inte ha problem att ligga med en killkompis om han nu lägger fram det på ett bra sätt och du inte känner desperation i det?
Citera
2015-09-13, 15:18
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfwurst
Nu vet jag ju att inte "du" är mitt offer här men om man på lördagskvällar längtar efter att ha trygghet med någon annan, alltså längtan att kunna kolla på en film med någon, att vara nära intill någon och bara veta att det finns någon "utomstående" (inte familj då) som man litar helt på...
Är detta också ett tecken på att man vill ligga då?
Jag känner liksom självklart, jag vill ligga. Men det är inte så att jag BARA vill ligga, det är ju en sorts bra bieffekt som kommer med förhållande?

Jag har haft långt över ett par tjejer som stämmer in perfekt på dom kriterierna "gillar att umgås med, trevlig och får mig att skratta"
Det har jag varit med om extremt mycket med dom tjejerna jag har träffat.
Men jag antar nu att du är tjej, men du skulle alltså inte ha problem att ligga med en killkompis om han nu lägger fram det på ett bra sätt och du inte känner desperation i det?

Tror det hela ligger mycket i just en odefinierbar känsla av "desperation". Och det är ju lite som jag sa också, när någon är lite för desperat, så undrar man ju lite varför ingen annan har legat med honom. Så klart många saknar någon. Men, och jag vet med mig att det är luddigt. Men det handlar nog snarare om när man umgås med någon för att man tycker om att umgås, snarare än att man umgås med någon för man hoppas att det kommer leda till sex/förhållande.
Det är lite det som är "nice guys". Nice guys, killar som är jättesnälla mot tjejer och gör i princip allt. De brukar inte få ligga. Män som behandlar tjejer med respekt, utan att för den delen göra allt de ber om, får ligga i lite högre grad.

Sedan vad tjejer gillar är ju högst individuellt. Är jag hemsk som säger att det bästa är att du slutar tänka på det? Det är ju så mycket lättare sagt än gjort. Men jag tror att om du har att du är oskuld som del av din identitet, och att du känner att du mår dåligt över det, så tror jag att det (även om det är omedvetet) kan påverka dina förhållanden och ditt förhållningssätt till kvinnor.
Med rätt kvinna, så är det faktum att du är oskuld inte en stor grej. Tycker hon om dig, så tycker hon om dig.

Nu vet jag ju inte vad din standard är. Men "feta" tjejer kan ju vara allt från de som faktiskt är kraftigt överviktiga, till de som inte ser ut som victoria secret modeller. I vissa fall kan det faktiskt vara en idé att "sänka standarded" då normala tjejer är betydligt lättare att ligga med. Det beror på vad man är ute efter, men vill man ha något mer förhållandeaktigt är det ju personligheten som är viktigast.

Huruvida jag skulle ligga med en killkompis eller inte, är ganska irrelevant och ganska kontext beroende.
Citera
2015-09-13, 15:19
Medlem
Jag är själv i samma sits och funderat mycket på om jag har för höga krav. Haft tjejer som raggat men har absolut ingen lust att ligga med någon jag inte är attraherad av.

Den tjejen jag råkade hamna i säng med skulle nog en del tycka är attraktiv med tanke på att hon inte har några problem med killar öht.

Hade ändå ingen lust att ha sex med henne, var helt enkelt inte attraherad av henne längre jämfört med vad jag tyckte tidigare. Hon blev dock väldigt på när hon upptäckte att jag verkar vara ganska oerfaren(oskuld och okysst).

Är 24 i år och har slutat bry mig lika mycket om att jag har nästan ingen erfarenhet med tjejer, förutom en natt med hon jag nämnde tidigare. När jag var i din ålder var jag extremt stressad och nojig över vad tjejer skulle tycka och att jag var typ största losern ever.

Men jag har insett att det är mitt fel att jag aldrig agerar när snygga tjejer raggar, blir nervös och rädd. Förhoppningsvis har jag börjar träna bort det och kanske kommer jag lyckas ragga upp en tjej i framtiden. Men orkar inte längre bry mig om min ålder eller vad folk tycker. Inte mitt problem om de tycker att jag är konstig som oskuld.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in