• 1
  • 2
2005-10-26, 19:05
Medlem
Terror!s avatar
Hej...
Alltid när jag ringer min tjej på mobilen så svarar hon. Om det inte är
så att hon är på bio eller liknande men då vet jag om det....
Idag så ringde hon hastigt upp vid 15:30-tiden och sa att hon skulle
med en vänn och fika samt göra något annat. Forstod inte riktigt
vad....
I alla fall så ringde jag vid 18:00. Inget svar? WTF tänkte jag och
ringde igen, och igen, och igen samt 27 gånger till. Varför i helvete
svarar hon inte?
Vid sextiden så är hon alltid hemma och käkar, så jag ringde hem, varav
ingen svarar där heller?
Har hon blivit överkörd av en bil och ligger på sjukhus? Har hon blivit
kidnappad på tunnelbanan? Vad fan.... Höll på att bli galen i huvudet.
Hjärtat dunkade som satan och jag var tvungen att lägga mig ner. Tänk
för fan lite nu (tänkte jag). Hon sitter säkert fortfarande och fikar
och hör inte pga. ljudnivån eller något.
Nej, det godtog jag inte som en vettig förklaring. Var nära att ringa
till sjukhuset fan och se om någon kommit in...
*EDIT*
Glömde fan att skriva att hon ringde upp lite senare. Hon hade inte hört *puuuh*
Ömm, nu har jag skrivit av mig lite. Någon som känner igen det är lite
eller är jag helt tokig i huvudet?
Citera
2005-10-26, 19:07
Medlem
nja inte 100% tokig.. lite väl orolig kanske
Citera
2005-10-26, 20:10
Medlem
Unbalanceds avatar
kontrollbehov? Eller bara väldigt orolig av dig?
Citera
2005-10-26, 21:04
Medlem
Terror!s avatar
Kan definitivt säga att det är orohetsproblem. Finns lite hos andra i släkten också....

Bara undrar om andra typ har kännt liknande ibland eller om jag är ensam om det
Citera
2005-10-27, 16:35
Medlem
rank81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror!
Kan definitivt säga att det är orohetsproblem. Finns lite hos andra i släkten också....

Jodå, jag vet själv hur det är. Jag brukar visserligen inte ringa mer än 1-2 ggr, men det är olika från person till person. Man tänker genast det värsta om man har varit i en liknande situation tidigare som resulterade i att ens flick-/pojkvän var otrogen. Inget konstigt i det. Det kan vara svårt att släppa, men man måste ändå försöka, annars tar förhållandet stryk som fan i längden.

Om situtionen skulle uppstå igen så kan du ju försöka skatta sannolikheten för att din flickvän är otrogen. Känner du din flickvän väl och litar på henne så kommer du lugna ner dig efter en stund och inse att risken att hon är otrogen är mycket liten. Du skulle kunna förklara för henne hur det ligger till också, dvs att du har haft struliga förhållanden tidigare och att du har svårt att lita på folk till 100% och att du skulle uppskatta om hon kunde ha telefonen på exempelvis bordet om hon är och fikar.

Din oro/rädsla är visserligen ditt problem, men om hon älskar dig så borde hon försöka underlätta för dig genom att exempelvis ha telefonen nära till hands.
Citera
2005-10-27, 17:19
Medlem
Batman_Bazookas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terror!

Skulle vilja påstå att jag är i det närmaste likadan, vilket är en plåga i längden. Ibland känner man sig som en hypernervös tonårsmamma

Det handlar för min del inte om att jag är rädd för att flickan min skulle vara otrogen utan snarare att hon skulle bli mosad av en spårvagn eller krossad av ett piano som faller från en högt belägen plats.. Ja.. det vanliga.
Citera
2005-10-27, 17:39
Medlem
Seagates avatar
Har samma problem jag med, men jag utnyttjar den till min fördel - ingen tjej kan vara otrogen mot mig, för om de inte svarar när jag ringer upp dem så blir det alltid en jävla massa samtal och krav på förklaringar senare när vi träffas.

Jag ser helt enkelt till att det inte är värt att vara otrogen mot mig, och att du gör samma sak ser jag inget fel i?
Citera
2005-10-27, 17:45
Medlem
El Zorros avatar
Att ringa närmre 30 gånger ter sig lite sjukligt faktiskt. Tror du att hon ska svara om hon har ignorerat dig 10 gånger? Jag hade inte orkat med att ha ett förhållande med någon som ständigt ska kontrollera var jag är och vad jag gör.
Citera
2005-10-27, 17:54
Medlem
lukaszs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Att ringa närmre 30 gånger ter sig lite sjukligt faktiskt. Tror du att hon ska svara om hon har ignorerat dig 10 gånger? Jag hade inte orkat med att ha ett förhållande med någon som ständigt ska kontrollera var jag är och vad jag gör.

Håller med, kan man inte slappna av så är ett förhållande inget att ha.
Citera
2005-10-27, 20:37
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro

Om man är en bra partner så finns väl ingen anledning att ignorera sin partner och strunta i att svara i telefon? Jag menar, sitter man på ett affärsmöte kanske man får lov att ignorera, men att ignorera bara för att man vill känna sig "fri" är ju lite småkonstigt?

Är man i ett förhållande får man ta hand om varandra med, och absolut inte ignorera varandra i brist på annat.

EDIT: Andra -> Varandra
Citera
2005-10-28, 13:51
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Har samma problem jag med, men jag utnyttjar den till min fördel - ingen tjej kan vara otrogen mot mig, för om de inte svarar när jag ringer upp dem så blir det alltid en jävla massa samtal och krav på förklaringar senare när vi träffas.

Jag ser helt enkelt till att det inte är värt att vara otrogen mot mig, och att du gör samma sak ser jag inget fel i?

Hur tror du att det känns att vara tillsammans med dig när du håller på så där? Hur skulle du uppleva det om din partner beter sig på samma sätt?

Citat:
Om man är en bra partner så finns väl ingen anledning att ignorera sin partner och strunta i att svara i telefon? Jag menar, sitter man på ett affärsmöte kanske man får lov att ignorera, men att ignorera bara för att man vill känna sig "fri" är ju lite småkonstigt?

Om partnern ringer så ofta bara för att kontrollera, då är det inte ett dugg konstigt att ignorera utan en helt mänsklig reaktion tycker jag. Det är skillnad om partnern ringer "normalt" ofta.
Jag tycker synd om din tjej (ifall du nu lyckas behålla någon)! Hur skall man kunna koncentrera sig på att få något gjort överhuvudtaget om någon ringe och avbryter hela tiden? Hur kan DU koncenrera dig och få något gjort om du oroar dig för vad flickvännen gör hela tiden? Låter som ett helvete för båda två!
Citera
2005-10-28, 14:01
Medlem
El Zorros avatar
Citat:

Min poäng är att det finns säkert en anledning till att hon inte svarar, att du ringa 30 gånger verkar inte helt friskt. Hade det varit min partner hade jag ringt två gånger och sedan hade jag förväntat att hon ringer tillbaka när hon har tid eller ser att hon har ett missat samtal.

Citat:
Är man i ett förhållande får man ta hand om varandra med, och absolut inte ignorera varandra i brist på annat.

EDIT: Andra -> Varandra

Hade min partner ringt ofta bara för att kontrollera vad jag gör så hade jag tagit ett snack om saken hade inte det hjälpt så hade hon fått se sig om efter en ny kille.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in