2015-09-12, 17:39
Medlem
FuGeeLalas avatar
Jag har gått på vad jag anser varit medicinsk dos Flubromazolam och Klonazolam (ca 0.25-0.5 mg dagligen) i ca ett halvår, kanske lite längre. De båda är RC's.

Nu är det dags att trappa ner vilket jag är rädd för då jag är diagnostiserad med epilepsi och går på 200 mg Lamotrigin dagligen.

Jag har tillgång till ett gäng diazepam 10 mg och även en hel del 250 mg magnolia officinalis extract.
Magnolia extract innehåller honokiol och magnolol vilka båda agerar på GABA-receptorerna men har även en del andra egenskaper som visats sig höja kramptröskeln.

Är detta något som hade kunnat fungera för att undvika krampanfall? Ångest, sömnsvårigheter och allt som hör till en benzoavtändning kan jag leva med. Det är krampanfall jag verkligen vill undvika.

Doktorer, psykiatriker, proffs och spekulanter är alla välkomna att svara. All hjälp uppskattas!

Tack på förhand.
Senast redigerad av FuGeeLala 2015-09-12 kl. 17:58.
Citera
2015-09-14, 18:01
Medlem
Du behöver förmodligen inte vara orolig för kramper då du redan tar en medicin som höjer tröskeln.

Valerian kan möjligtvis lindra lite, men nedtrappning är absolut säkraste. De växter du nämnde kan jag tyvärr inget om.

Undvik iallafall alkohol helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in