2015-09-12, 15:28
Medlem
Hej!

Så jag har flera hårddiskar där mitt operativsystem ligger på en SSD och spel och program ligger på en annan större hårddisk. Jag hade skaffat mig en ny och större SSD och installerade windows 7 på den. Vad ska jag göra för att den nya SSD ska känna igen mina program och spel? Alltså man kan köra de flesta av dem men det går inte att installera uppdateringar då de inte finner programvaran etc.
Citera
2015-09-12, 15:55
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satcrow
Hej!

Så jag har flera hårddiskar där mitt operativsystem ligger på en SSD och spel och program ligger på en annan större hårddisk. Jag hade skaffat mig en ny och större SSD och installerade windows 7 på den. Vad ska jag göra för att den nya SSD ska känna igen mina program och spel? Alltså man kan köra de flesta av dem men det går inte att installera uppdateringar då de inte finner programvaran etc.

Installera om dem.

Pratar du om dina piratkopierade spel nu?
Citera
2015-09-12, 17:22
Medlem
Sereenas avatar
Har du installerat spelen på nya HDDn eller bara kopierat/flyttat dom?

Spel som kör med updateringar sparar ofta installations information i en systemfil och om man bara flyttar/kopierar utan att installera om så stämmer inte infon längre och updateringsprogrammet hittar inte spelet som det ska.
Citera
2015-09-12, 18:47
Medlem
Du skulle med andra ord klonat din gamla ssd till den nya.
Citera
2015-09-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Har du installerat spelen på nya HDDn eller bara kopierat/flyttat dom?

Spel som kör med updateringar sparar ofta installations information i en systemfil och om man bara flyttar/kopierar utan att installera om så stämmer inte infon längre och updateringsprogrammet hittar inte spelet som det ska.

Nej, jag tror att jag har blivit missförstådd! Alltså jag har enbart operativsystemet på den nya SSD men alla spel och program ligger på en annan S-ATA hårddisk. Det enda som jag har gjort är alltså att jag har köpt en ny SSD och installerat Windows 7 på den.
Citera
2015-09-12, 22:04
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satcrow
Nej, jag tror att jag har blivit missförstådd! Alltså jag har enbart operativsystemet på den nya SSD men alla spel och program ligger på en annan S-ATA hårddisk. Det enda som jag har gjort är alltså att jag har köpt en ny SSD och installerat Windows 7 på den.

Du kan fortfarande behöva installera om spelen då det inte är helt ovanligt att updateringsfunktionen sparar sin information i tex användarmappen.

Testa först att köra reparation på spelen, det kan hjälpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in