2015-09-12, 11:27
Medlem
Hej!

Jag såg en väldigt billig lägenhet ute på värmdö som var belägen i ett område som heter Munkmora, hur är området egentligen?

Är det mycket kriminella gäng där eller är det lugnt? Vad är det för klientel där, demografi, osv

Berätta allt ni vet!

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...gen-21-8076999
Citera
2015-10-11, 21:01
Medlem
Jag skulle säga att området är rätt lugnt. En av mina närmsta vänner bor i en utav de många soc-lägenheterna för att integreras i vårt samhälle. Alltså, det är ända rätt mycket kriminalitet i området, men det är inget som man behöver tänka på så länge man inte skaffar fel kontakter och håller sig undan de lite hårdare ungdomsgängen. Och den största delen "kriminalitet" är marijuana och haschrökande ungdomar som polisen ständigt jagar och eftersöker. Bor själv i Gustavsberg och har varit med om mycket tråkigheter här tyvärr... Men områdena runt omkring Gustavsberg/Gustavsbergs Lugnet är sjukt fina! För att avrunda så rekommenderar jag dig att flytta hit. Är naturnära, fin miljö, nära stan och finns mycket butiker så stan behöver inte ens vara ett alternativ sometimes Skulle även vilja påstå att de största kriminella dåden begås av Svenskar (är svensk själv)och det vet jag för att jag känner i princip halva det ungdomliga umgänget i gustavsberg. Så få inte den sk "skeva invandringsbilden" bara för att många invandrare med arabiskt påbrå håller till i området. Det är dem finska invandrarna och alla "ghettoyouths" som dominerar här

// 134 förortsbarn
Citera
2015-10-11, 21:13
Medlem
En del sociala problem finns såklart, annars skulle inte priset ligga på den nivån.
Dock inget som man kan se som allvarligt med stockholmsmått mätt.
Håller man sig bara lugn och inte börjar tjafsa med folk i onödan så behöver man då inte vara orolig

Sen att Värmdö är en av Sveriges absolut finaste kommuner är ytterligare något positivt!
Citera
2015-10-12, 09:22
Medlem
Men vem VILL bo där?

Det finns naturligtvis i bostadsbristens storstockholm
många som MÅSTE bo där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem