Jag skulle säga att området är rätt lugnt. En av mina närmsta vänner bor i en utav de många soc-lägenheterna för att integreras i vårt samhälle. Alltså, det är ända rätt mycket kriminalitet i området, men det är inget som man behöver tänka på så länge man inte skaffar fel kontakter och håller sig undan de lite hårdare ungdomsgängen. Och den största delen "kriminalitet" är marijuana och haschrökande ungdomar som polisen ständigt jagar och eftersöker. Bor själv i Gustavsberg och har varit med om mycket tråkigheter här tyvärr... Men områdena runt omkring Gustavsberg/Gustavsbergs Lugnet är sjukt fina! För att avrunda så rekommenderar jag dig att flytta hit. Är naturnära, fin miljö, nära stan och finns mycket butiker så stan behöver inte ens vara ett alternativ sometimes

Skulle även vilja påstå att de största kriminella dåden begås av Svenskar (är svensk själv)och det vet jag för att jag känner i princip halva det ungdomliga umgänget i gustavsberg. Så få inte den sk "skeva invandringsbilden" bara för att många invandrare med arabiskt påbrå håller till i området. Det är dem finska invandrarna och alla "ghettoyouths" som dominerar här
// 134 förortsbarn