2015-09-12, 20:42
Medlem
Du är bitter för att du inte blir bjuden på en fest istället för att upplysa personen att du BORDE blivit bjuden? Jävla högstadiementalitet, skärpning!!

Fråga bara lugnt och sansat VARFÖR i helvete hon inte bjöd dig, hon kanske helt enkelt glömde bort det? Det händer ju faktiskt att folk glöms bort när man har mycket att fixa, utan att det är någons avsikt. Sluta se dig som ett offer istället så blir det enklare.
Citera
2015-09-12, 20:48
Hon kanske tyckte det va självklart att du får komma för ni är nära vänner, så hon kände inte behov av att ge dig en inbjudan.

Eller så kanske hon inte vill ha för mycket folk, och eftersom du inte är nära vän hoppar hon över dig.

Det här är mina två gissningar.
Citera
2015-09-12, 20:49
Medlem
Zikniks avatar
Glöm bort, väx till en bättre människa utan bitterhet.
Citera
2015-09-12, 22:17
Medlem
Jag hade inte heller bjudit in en bekant som jag inte riktigt känner. Det är hennes fest,hon får bjuda vilka hon vill. Det är bara att glömma bort festen och göra något annat.
Citera
2015-09-13, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Hur ska man reagera? En tjej jag känt i ett tag ska ha 20 års fest nästa helg och alla mina nära vänner och bekanta ska gå, men jag blev aldrig tillfrågad om jag fick komma. Och nej, jag tänker inte börja tjata på henne tills hon säger att jag får komma, utan jag vill att folk ska komma ihåg och fråga mig. Punkt slut.

Hur hanterar man detta? Jag kommer givetvis skita i hennes korkade fest, men jag kommer ändå ha i bakhuvudet att jag inte blev bjuden. Hur hantera?

Bortsett från att hon möjligen glömt att bjuda dig eller bara bjudit folk hon känner lite informellt genom att ringa upp dem och sprida ordet så kan en del inbjudningar vara ett tack för att hon själv blivit inbjuden till dem eller kanske fått ett grattiskort eller nån present tidigare. Brukar du bjuda henne på dina fester?
Citera
2015-09-13, 09:33
Medlem
citymormors avatar
Förstår att du är sne. Men du skall se det på ett annat sätt!

Var glad att du numera vet vilken slags relation du och den här bruden har, hon skiter i dig. Nu slipper du tro något annat.
Släpp och gå vidare.
Citera
2015-09-13, 10:14
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Hur ska man reagera? En tjej jag känt i ett tag ska ha 20 års fest nästa helg och alla mina nära vänner och bekanta ska gå, men jag blev aldrig tillfrågad om jag fick komma. Och nej, jag tänker inte börja tjata på henne tills hon säger att jag får komma, utan jag vill att folk ska komma ihåg och fråga mig. Punkt slut.

Hur hanterar man detta? Jag kommer givetvis skita i hennes korkade fest, men jag kommer ändå ha i bakhuvudet att jag inte blev bjuden. Hur hantera?

Får jag bara säga en sak. Om du är ute efter att få korrekta råd så försök berätta tydligare vad du känner och varför.

Du frågar t.ex hur man ska hantera "detta".

Vad är det du känner då? Känner du dig utanför och förbannad? Eller är du snarare ledsen för att du vill gå men känner dig jobbig som tjatar. Eller är det snarare skamkänslor att vara femte hjulet.

Du säger även att du givetvis skiter i festen. Det är inte självklart för alla att skita i festen i det läget. Många som jag känner hade ringt och bjudit sig själv utan att bry sig. Vissa hade till och med dykt upp som gubben i lådan och inte skämts ett dugg. Andra hade blivit hatiska och aldrig pratat med henne igen.

Men vad exakt tänker, känner du ? Och vad vill du hantera??

Svårt att hjälpa dig när du är så luddig i ditt tal. Kom ihåg att vi som läser faktiskt inte vet hur du resonerar.

Återkom med mer detaljer så ska jag ge dig lite mer kött på benen.
Citera
2021-03-28, 23:28
Medlem
En jobbig känsla måste jag medge och oftast är det så att det är i många fall så att man prioriterar människor utan avsikt.. Oftast finns det en uppfattning som att man tror I förväg att hen inte kommer utifall man frågar.

Vi människor är konstiga och hemska ibland.

Jag blev aldrig bjuden på fest under hela gymnasiet utan fick återuppta kontakten med barndomsvännerna i en annan ort.
Citera
2021-03-28, 23:38
Medlem
TuckerandDales avatar
Har du bjudit henne på dina fester? Om du inte har det har hon ändå dykt upp på dina fester objuden så är det ju bara att gå på kalaset även att du inte är inbjuden.
Citera
2021-03-29, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Bästa jag läst på länge!! Big up RonnyRask!! Riktig player pimp
Må bäst!

Indo Hefner (dom andra halkar efter)
Ja jätte bra...ring polisen och säg att du misstänker att någon blir mördad i huset....det kommer bli världens pådrag
Citera
2021-03-29, 08:33
Medlem
Demetrioss avatar
Intressant, vad gjorde TS till slut? Hur gick hans umgänge med den där tjejen vidare?
Citera
2021-06-06, 15:50
Medlem
U22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Intressant, vad gjorde TS till slut? Hur gick hans umgänge med den där tjejen vidare?

Ärligt talat så kommer jag inte ihåg det alls. Det är flera år sen jag startade tråden nu. Jag antar att jag bara var hemma och åt chips och spelade TV spel istället.

Den här tjejen har jag inte träffat på flera år nu heller, har glidit ifrån den kretsen lite vilket inte spelar mig någon roll. Var mest bara ytligt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in