Citat:
Ursprungligen postat av
pearson
Såg nu att du skrev att du har gerd. Och då är alkohol det värsta du kan utsätta dig för. Du kan vakna i dödskramper med smärta från helvetet, det har jag gjort flera gånger. Alkoholen i sig får din magmunn att slappna av ännu mer och gör att det kommer upp ännu mer magsyra. Har du även ett magmunsbråck så kan det bli riktigt illa. Ge fan i drickat eller må skit, bara att välja
Tror inte jag har GERD, utan snarare någon form av åkomma i magtrakten som orsakar att jag har ont i bröstet konstant. Har haft det under lång tid och druckit alkohol utan omeprazol och aldrig upplevt att det blivit värre dagen efter.
Dock så sa läkaren att jag skulle äta omeprazol och se om det hjälper, förmodligen för det hjälper till att läka små sår i möjligtvis magstrupen eller magen om smärtan beror på det eftersom syran förhindrar detta. Det är vad jag tror.
Jag lider alltså inte av sura uppstötningar eller liknande. Har testat omeprazol innan utan framgång men är redo att ge det ett försök till. Min fråga är då om alkohol försämrar läkningen eller om omeprazolen fortfarande gör sitt jobb så att säga
Tacksam för svar