Minst 107 personer dödades och 230 skadades när en lyftkran rasade i den stora moskén, Masjid al-Haram, i Mecka, skriver BBC. Bilder på sociala medier visar hur människor är samlade i moskén när kranen plötsligt faller över folkmassan.
/Moderator
Senast redigerad av TorkelSnorkel 2018-07-26 kl. 09:15.
Flera människor dog när stormar slet omkull en byggkran som föll på en moské i saudiarabiska Mecka, uppger tv-kanalen al-Arabiya. Enligt nyhetsbyrån AP rör det sig om 52 dödsoffer. Ytterligare ett 30-tal har skadats.
Citat:
Enligt Reuters ska incidenten ha inträffat vid Masjid al-Haram-moskén, som är världens största moské.
Mecka ligger väl i Saudi Arabien om jag inte är helt ute och cyklar? :-)
Tyckte mig höra ett Allahu Akbar på vägen ner av kranföraren...
I övrigt tycker jag Allah är rätt kass på att skydda sina följare... dom verkar dö som flugor i Moskéer nu förtiden...
Antar att det i vanlig ordning inte är saudier själva som har utfört arbetet där olyckan inträffade. Vad kan de skyldiga tänkas få för straff? Vågar man ens föreställa sig det?
Senast redigerad av sajebis 2015-09-11 kl. 19:50.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!