Citat:
Ursprungligen postat av
tussan90
Fan jag hoppas de bara blir en böteslapp o inge mer. Ryker kortet kommer de bli ett helvete vet inte hur ja ska ta mej till jobb o annat, blr lixom ute på landet i skogen typ. .går inga bussar elr nå..aja får väl cykla bäst de går om de slutar åt helvete haha.
En ja snacka med han sa att kortet förmodligen kommer ryka o då måste ja ta om de o det tar upp till två år sa han då innan man får sitt lämp intyg elr va de kallas...kan de verkligen stämma!???? Trodde man bara blev av me kortet en period o sen fick man tillbax de...inte att man skulle vänta på lämpintyget två år o sen ta om hrls kortet:s
Lugn o fin nu. Ditt användarnamn säger att du max har haft körkortet i 7år o själv säger du 10.
Hade du haft provkörkort som blev indraget så hade du efter spärrtid fått ta om kortet samt gått riskutbildningen.
Men ditt kort är ju äldre enl dig själv o det som händer då är att du får en spärrtid mellan 1-3mån. Normalt är 2 mån. Snyftbrev kan få ner det till 1 o har de annat på dig blir det 3.
Men nu till det fina. Böter lär du få o dessa betalar du omgående för att slippa inkasso o skit.
Däremot kan du dra ut på körkortet.
Om du håller dig undan o inte svarar på deras brev så kan de inte dra in kortet. Det kommer sluta med att du får en delgivningsman som knackar på dörren o först då är det kört.
Men vi är nu inne i September o snart är vintern här inte kul att cykla eller köra moppe då.
Jag själv hade hållt mig undan o sedan om det gick, lämnat in kortet i April samtidigt som jag köpt mig en rejäl cykel. Då förenar man nytta med tvång o kan träna upp flåset till semestern
Men som jag skrivit tidigare så är jag tveksam till att den faktiskt uppmätta hastigheten landar över 100km/h.
Du får helt enkelt bida din tid o hoppas på tur.