2015-09-11, 09:31
Medlem
Klagandet att våra invandrare i landslaget inte sjunger nationalsången blir högljuddare ju sämre det går för landslaget. Men har någon kollat historiskt?

SVT öppet arkiv har dam EM finalen 1984 med 11 kvinnor i svenska landslagskläder som skulle kunna vara hämtat från en propagandafilm av Joseph Goebbles om ariska kvinnor(och Sundhage) och jag såg ingen som sjöng

EM semi mot Tyskland 1997 finns också i SVT öppet arkiv och där ser jag bland annat att Karolina Westberg(mer vit går knappt att hitta i det laget) och hon sjunger inte med.

På bilderna från VM 2003 i USA så ser jag att svenska tjejerna inte sjunger alla gånger.

Hockey VM finns också i öppet arkiv, där ser jag inte att alla sjunger med heller.

Dags att sluta påstå att Zlatan och invandrarna är unika som inte sjunger.
Citera
2015-09-11, 09:33
Medlem
Qusimotos avatar
Vem vill ens dö i norden? jag vill inte dö i sverige därför vägrar jag sjunga nationalsången
Citera
2015-09-11, 09:38
Medlem
Zlatan kan ju bevisligen rappa nationalsången ...
Citera
2015-09-11, 09:38
Medlem
Readyfreddies avatar
Speciellt i senaste fotbolls-VM blev det en grej att sjunga för kung och fosterland, vilket jag tyckte var trevligt.
England mot Italien som ett exempel, tycker det ser väldigt mycket trevligare ut än de som bara står och stirrar sammanbitet.
https://www.youtube.com/watch?v=VJFUw5_I0kA
Citera
2015-09-11, 12:53
Medlem
Egentligen är detta en ickefråga för mig då jag inte bryr mig om nationalsång eller andra symboler. Jag älskar mitt land o inte dess atribut.
Men i gengäld så representerar inte jag mitt land på internationell nivå.
Eftersom någon nu tog upp frågan så har jag en åsikt även om den för mig är oviktig.

Men ska du representera ditt land så ska du fan både böra vår flagga samt sjunga nationalsången. Så svår är den inte att lära sig o i värsta fall får man mima.
Citera
2015-09-11, 20:49
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Vi har väl aldrig haft den traditionen att landslagsspelarna sjunger med om man jämför med tex. USA.
Citera
2015-09-11, 23:58
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Zlatan kan ju bevisligen rappa nationalsången ...

Menar du att han rappade i sin version av nationalsången?
Citera
2015-09-12, 13:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Man sjunger med och visar respekt för sitt folk och landet. Eftersom man är en representant för oss, för vårt land och varför ska folket sjunga med när inte de som representerar oss gör det? Man tror nästan de är där för dem själva, de ställer inte upp för att spela för landet utan för sig själva.
Citera
2015-09-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Menar du att han rappade i sin version av nationalsången?

Senast jag hörde den reklamen så tyckte jag i vart fall inte att han sjöng ...
Citera
2015-09-12, 23:51
Medlem
Garneringsmannens avatar
Intressant iakttagelse av TS. Har inte tänkt på detta. En tanke jag fick var att jag sällan ser svenska hockeyspelare sjunga med i nationalsången. Kan detta bero på att de är så vana vid nationalsången? De spelar ju "du gamla, du fria" till och med i div. 2, skulle jag tro....

Det är väl ändå rätt trevligt när folk sjunger med i nationalsången. Jag gillar när folk bara brölar med "like there is no tomorrow", det känn som att det verkligen är på allvar då.....
Citera
2015-09-13, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Klagandet att våra invandrare i landslaget inte sjunger nationalsången blir högljuddare ju sämre det går för landslaget. Men har någon kollat historiskt?

SVT öppet arkiv har dam EM finalen 1984 med 11 kvinnor i svenska landslagskläder som skulle kunna vara hämtat från en propagandafilm av Joseph Goebbles om ariska kvinnor(och Sundhage) och jag såg ingen som sjöng

EM semi mot Tyskland 1997 finns också i SVT öppet arkiv och där ser jag bland annat att Karolina Westberg(mer vit går knappt att hitta i det laget) och hon sjunger inte med.

På bilderna från VM 2003 i USA så ser jag att svenska tjejerna inte sjunger alla gånger.

Hockey VM finns också i öppet arkiv, där ser jag inte att alla sjunger med heller.

Dags att sluta påstå att Zlatan och invandrarna är unika som inte sjunger.

Även om det inte är italienska herrlandslaget-nivå på sången så får man ju vara snudd på blind om man inte ser någon sjunga.

Karolina Westberg sjunger visst men läpparna rör sig väldigt lite så det är med minimal stämma.

Riktigt sjukt av dig att ljuga på detta sätt.
Citera
2015-09-13, 09:13
Medlem
P.Gs avatar
Det finns väl ingen regel som säger att man ska bröla med i nationalsången som ett pubfyllo?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in