2015-09-11, 01:22
Medlem
Som rubriken lyder. Har slängt i mig 60mg, dock glömde jag krossa skiten och svalde det. Käka tram i förrgår så antar att det finns någon slags korstolerans?. iallafall - känner mig go i kroppen nu efter ca 90min, men undrar om jag kan boosta med ytterligare 20mg i snoken?. Hur länge ska jag vänta med detta isåfall?. Hur mycket är en "farlig dos" oxy?. MVH
Citera
2015-09-11, 01:27
Medlem
Inte mitt forum egentligen men folk har dött av liknande doser utan tolerans.

Håll dig vaken några timmar om du är rädd om livet.
Citera
2015-09-11, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Inte mitt forum egentligen men folk har dött av liknande doser utan tolerans.

Håll dig vaken några timmar om du är rädd om livet.

Åfan. Dumt av mig men man läser ju alltid om "the typical flashbacker" som säger att 60mg är en optimal dos?. Svalde dom dock hela som sagt, är ju svagare och mer jämt påslag då?. hur länge bör jag stanna vaken innan jag går o lägger mig för o vara safe?. Hur dör man av en oxy överdos, slutar andas?
Citera
2015-09-11, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sputnik123
Åfan. Dumt av mig men man läser ju alltid om "the typical flashbacker" som säger att 60mg är en optimal dos?. Svalde dom dock hela som sagt, är ju svagare och mer jämt påslag då?. hur länge bör jag stanna vaken innan jag går o lägger mig för o vara safe?. Hur dör man av en oxy överdos, slutar andas?
Bör vara lugnt men jag skulle inte chansa och ta mer iaf.

Har du kombinerat med några andra droger?

Oxy är ju långtidsverkande och maximal smärtstillandeeffekt får du efter några timmar dvs det smyger sig på dig.

Andningsdepp i sömnen när du inte kan andas manuellt är den vanligaste dödsorsaken.

Hur länge du behöver vara vaken är svårt att ge något exakt svar på men jag skulle rekommendera dig att vänta tills du uppnått full effekt dvs 3 timmar efter intag +ett par timmar på det.
Senast redigerad av bartold 2015-09-11 kl. 01:45.
Citera
2015-09-11, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Bör vara lugnt men jag skulle inte chansa och ta mer iaf.

Har du kombinerat med några andra droger?

Oxy är ju långtidsverkande och maximal smärtstillandeeffekt får du efter några timmar dvs det smyger sig på dig.

Andningsdepp i sömnen när du inte kan andas manuellt är den vanligaste dödsorsaken.

Inget annat. Har sovit och ätit bra hela dagen. Kanske bäst och vara vaken iaf till runt 4 för att vara safe antar jag?. Skulle koffein hjälpa ?
Citera
2015-09-11, 01:50
Medlem
Citat:
Inget annat. Har sovit och ätit bra hela dagen. Kanske bäst och vara vaken iaf till runt 4 för att vara safe antar jag?. Skulle koffein hjälpa ?
Koffein skulle ju inte skada iaf. Men du har ju fortfarande inte uppnått full effekt så du kan inte veta hur ruset tar sig. Börjar du nodda kan du lätt slumra till ett tag.

Tryck i dig en rejäl dos Koffein och försök håll dig sysselsatt ifall du känner att du håller på att somna.

Nu ska jag sova. Håll dig vaken till 0500 är mitt tips. Good luck buddy
Citera
2015-09-11, 03:14
Medlem
Silverstöllens avatar
Som föregående talare skrev så är koffein ingen dum ide, dra i dig ett par koppar kaffe.

Kanske blir svårare att somna senare men det är bra mycket bättre än att aldrig mer vakna.
Ta hand om dig och experimentera inte med doser du inte känner dig trygg med nästa gång.

MVH Silver

PS. om du är orolig så är det aldrig fel att ringa 112, inte värt att riskera något!.
Senast redigerad av Silverstöllen 2015-09-11 kl. 03:16.
Citera
2015-09-13, 05:22
Medlem
SvartAces avatar
Citat:

Han snackar skit. Håll dig vaken så du inte kastar bort ditt rus men någon säkerhetsaspekt ligger inte i saken.
Citera
2015-09-13, 05:26
Medlem
SvartAces avatar
Killarna som varnat dig är så rädda att något ska hända att de ger dig sjukhusets föreskrifter (aka. här får du 1mg morfin, säg till om du inte klarar av att sitta upp, och ta den här spypåsen).

Vänta och se var du hamnar, rusmässigt. En bra tumregel är att du inte riskerar nåt ifall du inte börjar nodda (nicka till, menar jag då). Så länge som du inte upplever att du kommer somna är du inte i närheten av en OD. Ta det lugnt.
Citera
2015-09-20, 11:13
Medlem
Är det oxycontin eller oxynorm du tog, en jävla skillnad när du inte kossat dom. Är det oxycontin är det helt lugnt då de släpps mycket långsamt, är det oxynorm/oxykodon kan det bli lite värre
Citera
2015-09-20, 11:37
Medlem
Citat:

Gyllene regel, lita aldrig på en flashbackare för oftast tror de att de är tuffa med att låtsas säga att större intag är optimalt.

15-20mg är snarare standard om man är nybörjare. Vissa får t.o.m skön effekt av 10mg. Inte så farligt dock på den dosen men överskrider du 100mg kan risken finnas för andningsdepression.

När jag själv var novis på oxy så tog jag cirka 90mg på julafton, struntade i om jag skulle dö eller ej, men det resulterade i att jag spydde hela dagen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in