2015-09-10, 21:35
Bannlyst
Hej, jag är rädd för Spindlar. Har sett två stora spindlar nu i september. Och yes jag bor i källare. Är rädd som fan att jag inte kan sova på nätterna. Vad ska jag ta mig till?

Är dom farliga när dom biter? Vad kan hända, vilka alargier kan man få?

Spray till dessa?
Citera
2015-09-10, 21:49
Bannlyst
Dom är inte det minsta farliga och kan inte skada dig på något sätt. Eftersom du varken ser eller känner dom när du sover så borde dom inte störa din sömn på något sätt.
Citera
2015-09-10, 21:53
Medlem
Freja-Vs avatar
Det ska finnas någon grej som kan skicka ut ljud/vibrationer som spindlar tydligen inte gillar men som människor inte hör. Jag hade aldrig klarat av att leva någonstans med stora spindlar
Citera
2015-09-10, 22:03
Medlem
EastClintfoods avatar
Äh, det är inget man dör av.. Har sovit med alla möjliga giftiga spindlar, tusenfotingar, skorpioner och diverse okända insekter som man krossat i sängen under sömnen.. Än lever man
Citera
2015-09-10, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Äh, det är inget man dör av.. Har sovit med alla möjliga giftiga spindlar, tusenfotingar, skorpioner och diverse okända insekter som man krossat i sängen under sömnen.. Än lever man

Hmm,

Men jag är mest rädd för att de ska komma upp ögonen på mig, och vips så vaknar jag till och de är i mina ögon uuuggghhhhh

eller vara i mitt hår aaaalltsså shit
Citera
2015-09-10, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Är dom farliga när dom biter? Vad kan hända, vilka alargier kan man få?

Nej.

Inget.

Inga.
Citera
2015-09-11, 07:04
Medlem
Minns en gång när jag såg något i periferin/ögonvrån på vänster axel, kollade noga och det var nog den största husspindel jag sett! Jag svär, man kunde fan se håret på benen på den jäveln.

Jag är lite halvrädd för spindlar. Dom är helt ok på avstånd eller om man är beredd på dom men när dom "överraskar" genom att gömma sig i handdukar osv - usch!
Citera
2015-09-11, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vraalaak
Minns en gång när jag såg något i periferin/ögonvrån på vänster axel, kollade noga och det var nog den största husspindel jag sett! Jag svär, man kunde fan se håret på benen på den jäveln.

Jag är lite halvrädd för spindlar. Dom är helt ok på avstånd eller om man är beredd på dom men när dom "överraskar" genom att gömma sig i handdukar osv - usch!
Spindlar och Ormar är bland det värsta som den här planeten någonsin kan ha skådat, även om ormjävlarna har bidragit med läkemedel.
Citera
2015-09-14, 01:21
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAF
Hmm,

Men jag är mest rädd för att de ska komma upp ögonen på mig, och vips så vaknar jag till och de är i mina ögon uuuggghhhhh

eller vara i mitt hår aaaalltsså shit

Dröm så du och det sker

Edit: krypen är mer rädd för dig än vad du kan tänks ha för fobi
Senast redigerad av EastClintfood 2015-09-14 kl. 01:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in