Citat:
Ursprungligen postat av
AwesomeCupcake
Jag var väldigt nyfiken på vad ni som jobbar på Elgiganten får i timlön? Jag är medveten om att det finns liknande trådar, men de var från omkring 09 till 11, därför ville jag starta en fräsch tråd så att man får veta hur mycket det gäller i nutid. Någon här som jobbar där och kan svara på frågan? Eftersom jag var intresserad av att jobba på giganten under en lång tid.
Arbetade på NetOnNet i samma veva som OnOff gick i konkurs. Antar det är ungefär samma löner, men notera detta var några år sen.
Ingångslönen för mig som hade absolut 0 erfarenhet blev 110 kr i timmen. OB var 100% på söndagar, och 50% på lördagar tom kl 18.00 om jag minns rätt. Så man försökte alltid få helgerna bara för man endast då kunde få en människo-duglig lön.
De som hade längre erfarenhet / var bästisar med chefen (äckligt) fick högre lön, runt 125-130 i timmen. Ingen (vad jag vet) tjänade mer än det i timmen, men pratade inte med alla om deras timlöner heller i och för sig.
De "ansvariga" vars enda arbetsuppgifter var att dirigera ut arbetsuppgifter åt andra fick mellan 2500 och 3000 kr extra före skatt utöver sin fasta lön / timlön. Men detta var som sagt runt 2012, så uppgifterna är inte dagsfärska. Men är 99% säker på att Elgiganten har samma lönetänk.