2015-09-10, 20:52
Medlem
Äntligen!

Förlaget Cobolt ger ut världens (?) bästa westernserie, Blueberry, i en välbehövlig ny svensk översättning. Det rör sig om "Samlade äventyr" där del 1 innehåller albumen Fort Navajo, Storm över prärien, och Ensamma örnen. Nu kan man kanske äntligen komma över "En man värd 500 000$" så småningom. Ger en länk till SFbokhandeln där jag hittade det hela https://www.sfbok.se/asp/artikel.asp?VolumeID=147854
Det verkar utkomma i oktober nån gång.
Är de här äventyren i kronologisk ordning, ni som kan er Blueberry? Jag hade för mig att Järnhästen var det första albumet?
Citera
2015-09-10, 21:20
Medlem
Chicome7s avatar
Det är i kronologisk ordning.

Lieutenant Blueberry: Fort Navajo serien består av - Fort Navajo, Thunder in the West, Lone Eagle, Mission to Mexico, The Lost Rider och The Man with the Silver Star följt av

Lieutenant Blueberry - The Iron Horse, Steel Fingers och General Golden Mane

En man värd 500 000$ är andra delen av Chihuahua Pearl så nu är det bara till att vänta

Mycket goda nyheter då min Blueberry samling består av ett fallfärdigt album, en hög Fantomentidningar och resten har jag tankat hem men det blir ju aldrig riktigt samma sak
Citera
2015-09-11, 08:38
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Det var på tiden. Jag saknar fortfarande en del album, även om jag råkar ha just Mannen som var värd 500.000$. Jag har för mig att jag betalade 500.000$ för det. De sista delarna, som aldrig kom på svenska, har jag istället på danska, eftersom det var det enda språk jag begrep som de fanns översatta till.
Citera
2015-09-20, 19:37
Medlem
monolithics avatar
Cobolt går från klarhet till klarhet kan man lugnt säga, först Linda och Valentin och nu Blueberry (och Yuko Tsuno). Det enda lite sura är att jag den senaste tiden har skaffat en del Blueberry-album för att färdigställa min samling på svenska och eftersom man är som man är så kommer det nog inte att gå att skaffa dom nya utgåvorna av det som fortfarande saknas i samlingen, så blir nog att leta upp dom tidigare utgåvorna ändå. x)

Cobolt släpper väl förhoppningsvis hela serien dock så jag kan skaffa det som inte har släppts som svenska album alls.
Citera
2015-09-20, 21:34
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Härligt. Kan förlaget även ge ut samtliga "Alix", "Buddy Longway" och "Riddar Eldhjärta" vore jag tacksam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in