Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-10, 17:37
  #1
Medlem
CO2s avatar
Nån som vet vart det finns PAL-rompaket med alla NES och SNESspel att ladda ner?
Har skaffat EverDrive men har inte moddade konsoller och paketen som finns på TPB är blandat PAL/NTSC.
Citera
2015-09-13, 22:22
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CO2
Nån som vet vart det finns PAL-rompaket med alla NES och SNESspel att ladda ner?
Har skaffat EverDrive men har inte moddade konsoller och paketen som finns på TPB är blandat PAL/NTSC.

Tror inte jag har det. Men vet inte. I min samling så är allt sorterat i mappar som heter Australia, Canada, Europé, Sweden, Tramslated, USA, World, med mera.


Ser ju riktigt coolt ut. Kunna spela Roms på orginalet. Nu spelar jag hellre på Pcn för jag får inga gulliga Flashbacks av att sitta med en gammal sliten handkontroll framför Tvn hemma.
Citera
2015-09-21, 08:21
  #3
Medlem
CO2s avatar
Fann en fin torrent på TPB som hade SNESspelen i mappar för Pal/NTSC och lite mer. Men nu ska jag bara jaga tag på nån NESutgåva som har allt lika bra.
Citera
2015-09-21, 21:05
  #4
Medlem
(1) Förstår inte frågan, alla emulatorer hanterar pal och ntsc helt perfekt.

(2) Everdrive ? Vad är det.

(3) Och har du en riktig SNES som du moddar ?

Spelpack finns tusentals som kan passa dig, svåra är att hitta en med utan 30 kloner Castlevania.

Kan du hantera datfiler som filtrerar har du inga problem.

MRZnr1 har nog goodsets, (antar jag, googla) där man lätt kan få filtrering (USA, World)
Nackdel - Alla kända dumps finns med. Tjogtals

no-intro (googla) - Har bara en enda rom av varje spel.
Citera
2015-09-24, 13:49
  #5
Medlem
CO2s avatar
Everdrive är en kassett som kan spela rommar från SDminne i en orginalkonsoll. Så det är inte för emulatorer jag letar rommar, för såna paket har jag nog av. Utan jag letar efter ett paket med rommar i regionsordning för jag ska spela på ett icke moddat NES.
Har inte orken att sitta och sortera alla rommar.

Såhär ser Everdrives ut för dom olika systemen. http://shop.krikzz.com/

Nåt av det bästa jag köpt på mycket mycket länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback