2017-04-03, 20:32
Medlem
Jag har den stora förmånen att regelbundet jaga i två olika städer. Helt sjukt hur mycket det skiljer vilka Pokemon jag stöter på. Här snackar vi kust och inland. Är någon mer som har liknande erfarenheter att det skiljer sig extremt mycket mellan olika orter? (i mitt fall handlar det trots allt om hyfsat stora städer)

Jag är ny både i tråden och på FB, så det är mycket möjligt att frågan är uttjatad redan...
Citera
2017-04-03, 21:31
Medlem
pluras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugarMice
Jag har den stora förmånen att regelbundet jaga i två olika städer. Helt sjukt hur mycket det skiljer vilka Pokemon jag stöter på. Här snackar vi kust och inland. Är någon mer som har liknande erfarenheter att det skiljer sig extremt mycket mellan olika orter? (i mitt fall handlar det trots allt om hyfsat stora städer)

Jag är ny både i tråden och på FB, så det är mycket möjligt att frågan är uttjatad redan...

Du har helt rätt, jagar i Stockholm vanligtvis, i Göteborg nu, sjukt bättre drag på water pokemons, mycket bättre överlag faktiskt. Inte sett en ny pokemon i Stockholm på veckor, här har det varit 4-5st nya första dagen här..
Citera
2017-04-03, 21:54
Medlem
DressCode99s avatar
Idag, äntligen, hände det...Det jag väntat på!...
Helt ärligt, hade jag gett upp hoppet, men strax efter lunch, lokal tid, så kläcktes två ägg. Det var samma i båda. Helt osannolikt!
Tro det eller ej....men ut kommer två välmående...Natu!!!

Vad som händer därefter är som i en dimma, men jag tror att jag skrek högt av glädje, för jag märkte att folk började titta på mig fast jag satt i bilen.
Det är i sanningen en lyckans dag i dag!
Natu har seglat upp som min absoluta favorit. Är ni fler som känner som jag ?

Mvh/DC99
Citera
2017-04-03, 22:13
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99

Natu..rligtvis inte. Kan inte påstå att jag fastnat speciellt mycket för någon pokemon i gen 2.

Märks att dom gjort lite ändringar sista tiden. Swinub som det vimlade av från start i gen 2 är väldigt nedtonad nu och syns betydligt mer sällan vilket är skönt. Sen Girafari som tog några veckor innan man stötte på första gången nu är den överallt istället. Plockat 25-30 stycken på tre dagar. Samma sak med den där fisken som också är överallt nu remorad eller eller vad den heter.

Hoppas att pokemons som är lite rare i gen 2 får fortsätta vara just rare, annars dör spelet igen i väntan på gen 3 som ju lär dröja tills i vinter eller nått kanske?
Citera
2017-04-03, 22:16
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Natu..rligtvis inte. Kan inte påstå att jag fastnat speciellt mycket för någon pokemon i gen 2.

Märks att dom gjort lite ändringar sista tiden. Swinub som det vimlade av från start i gen 2 är väldigt nedtonad nu och syns betydligt mer sällan vilket är skönt. Sen Girafari som tog några veckor innan man stötte på första gången nu är den överallt istället. Plockat 25-30 stycken på tre dagar. Samma sak med den där fisken som också är överallt nu remorad eller eller vad den heter.

Hoppas att pokemons som är lite rare i gen 2 får fortsätta vara just rare, annars dör spelet igen i väntan på gen 3 som ju lär dröja tills i vinter eller nått kanske?

Hade inte förvånat mig om det kom redan i sommar med gen 3, främst för gen 2 är mindre och många lär nog ha tagit de flesta redan i sommar.. men men, vinter kanske det blir ändå vem vet.
Citera
2017-04-03, 23:17
Medlem
Mrmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Hur kan du ha hittat så många ?

Har satt Larvitar som kompis nu och påbörjat min långa vandring mot en Tyranitar.

Spawnade rätt frekvent i närheten av mig. Så jag plockade på mig några. Rätt meningslös Pokémon. Larvitar har jag bara hittat en i det fria. Känns som en utav de svårare att hitta. Har den också som Buddy och får sätta hoppet till att få fler i 10 km äggen...
Citera
2017-04-03, 23:47
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Jävlar, hur många har du kläckt ?

Gligar, Sudowoodo, Pineco och Mantine är jobbigast att få. Totalt värdelösa Pokemon. Du borde kläcka en Dratini till, då sannolikheten är (eller ska vara) lika stor som att kläcka en Pineco.

Du får sträva efter att få bättre och bättre pokemon . Vad är du på för level?

Kläckt 5st

Har kläckt en jädrans massa Dratinis på sistone men får tyvärr ingen som är värd att evolva. Menmen, har inte bråttom.

Mjo, men det är inte så kul egentligen då man ändå inte kan göra ett skit med dem egentligen. Både battle-systemet och spelet i grunden måste genomgå en kraftfull förändring för att det ska bli kul och lockande att skaffa de bästa pokemonen med bästa moveset. Som jag har sagt innan - helt sjukt att pokemonspel som släpptes på en sketen GB Color för typ 17 år sen hade mycket mer djup än Pokemon Go som släpptes 2016. Det stör mig väldigt mycket då Go hade kunnat vara sååå mycket bättre.

Sorry för lite sent svar

Citat:
Ursprungligen postat av GCAE
Var har du hittat alla Larvitars?????

I ägg!
Citera
2017-04-04, 03:21
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Den är väl rare vild, men i det stora hela ändå inte, du har väldigt hög chans att kläcka Pineco i 10km ägg te.x, jag har redan evolvat fram 4 pinecos sen gen2 release. Rätt oanvändbar också.

Du kan läsa skillnaden i bärmenyn du kan få upp en textremsa, men kort gott: Släng nanabberry - dom fyller ingen funktion. Razz använder du när cirkeln är mörkorang/röd för att få den mer mot grön färg a.k.a enklare att fånga, eller te.x när du ska fånga en ny pokemon i pokedex och absolut vill säkra att du fångar den eller valfri annan anledning när du vill öka catchraten (som du tillsammans gör med ultraball+curveball throw+great throw)

Pinapberry ska du använda på rarepokemon som kräver massa candy för evolution eftersom du dubblar candy du får, te.x 6st todotilecandy, 10st tododile via croconaw, 20st via feraligatr. Bra att använda pinap på är te.x gen2 starters, mareep, larvitar men även sådana som regionalt är rare för dig i ditt område, jag te.x gör det på snubbulls, teddiursa, houndour te.x trots att deras evolutioner inte är jättebra. Även använda på te.x lågcp snorlax, lapras, dragonite etc som du då dubblar candy på och som ändå inte är så svåra att fånga.

Exakta totalt minns jag inte men runt 90 har jag för mig, du får guldmedalj vid 70.. Chansen för shiny magikarp i Pokemon Go är okänd men i originalspelen var det runt 1 på 4000 (för valfri shiny). Nu spawnar inte magikarps lika frekvent som under eventet som just var så det blir än svårare nu tror jag.

Tack för bra och utförligt svar! Du bör bli utnämnd till flashbacks pokemon go guru 🏆🎖

Okej, razz är man ju bekant med sedan tidigare men hade ingen aning om att pinap gav dubbla godisar! Kan det vara så att nana är en sämre variant av razz? Tycker mig ha sett att den har haft någon påverkan på ringens färg. 😮

Sedan glömde jag att fråga, vad är poängen med att alla pokemons fått olika kön? Om det ens finns/kommer komma någon poäng? Man skulle ju vilja para dem och få fram bäbisar. Dock antat jag att långtifrån alla pokemons har sådana evolves.
Citera
2017-04-04, 03:37
Medlem
Loveaffairs avatar
Är det någon på flashback som sett/fångat en shiny Magicarp/Gyrados?

Sedan undrar jag också hur det går med era achivements? Vet att de inte ger någon utdelning men är ändå kul med statistik. Har guldmedalj i många men saknar några. De som känns mest svåra, ja nästintill omöjliga, att få är Youngster, Pikachu Fan, Fisherman och Dragon Tamar.

Har fångat 46 stora Magicarp av totalt 273 och av 458 r
Rattata har bara 54 varit tiny. Kan väl knappast vara någon som fått guldmedalj i någon av dessa!? 300 Pikachu eller 200 Drakpokemon går ju inte heller på ett svep. Är bara sistnämnda jag överhuvutaget ser som möjligt om än jävligt tidskrävande.

Berätta om era meriter ☺️
Senast redigerad av Loveaffair 2017-04-04 kl. 03:49.
Citera
2017-04-04, 05:30
Medlem
Är det någon skillnad på vilken av de olika Magicarp man evolvar?
(gula eller vita strån menar jag)
Citera
2017-04-04, 07:17
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej, 13, full utdelning när det gäller candy, 32 candy dvs... 13/13/13 blev "bara" 87% IV, men tar hellre 13/13/13 än te.x 15/10/10.

I feel you, här finns te.x inte houndour eller snubbull vilka är ganska vanliga i många svenska orter, jag har inte ens en jävla slugma trots att den går att kläcka i ägg... girafarig, wobbuuffett, shuckle och några till kan jag förstå eftersom dom står listade som ultra-rare men de andra två?

Vilka har du problem med som du inte borde ha det med?

Tja, jag har t.ex. inte ens sett Chikorita, Bayleef, Meganium i vare sig gym, på sightings eller på Nearby.
Cyndaquil har jag sett en gång i ett gym. Quilava och Typhlosion har jag aldrig sett.
Totodile har jag sett och fångat två gånger. Croconaw en gång. Feraligatr har jag sett en gång i ett gym.

Har kunnat evolva fram Poregon 2, Kingdra och Slowking. Kommer evolva fram Politoed och Bellosom vid nästa XP-race. Steelix och Scizor har jag sett i gym.

Ampharos, Sunflora, Unown, Girafarig, Granbull, Heracross, Magcargo, Corsola, Delibird, Houndoor, Houndoom, Smeargle, Hitmontop har jag aldrig sett i vare sig gym eller på Nearby eller Sightings. Nummer 243, 244, 245 samt de efter Tyranitar antar jag är ultra rare (eller kanske inte ens finns än).

Har aldrig sett en vild Larvitar heller, men haft turen att kläcka fram 6 i ägg, så har kunnat evolva fram såväl Pupitar som Tyranitar (91% IV) med Bite/Stone Edge. Går med Larvitar som Buddy och har kunnat powra upp min Tyranitar till 3060 CP än så länge (kan bli Max 3397 för min level 34).

Jag kan inget annat än skaka på huvudet hur snedfördelat det är. Vet inte om man ska skratta eller gråta när jag läser hur vissa av er har Chikorita/Cyndaquil-nests utanför ert hus när en annan aldrig ens sett någon. Eller hur andra snurrar fram special items flera gånger om medan en annan får förlita sig på sjunde dagen. Eller hur man idogt går mil efter mil men i stort sett bara kläcker fram Pinecos. Eller om man råkar snubbla in på youtube och ser hur det kan se ut på andra ställen... Nä införandet av generation 2 och allt det andra nya har varit allt annat än skoj för mig och dödat mycket av nöjet.

Gymdelen känns rätt hopplös med tanke på alla dessa satans jävla gps-fuskare från helvetet, men där ligger vi i jag och frugan då det är rätt nice med 5.000 stardust och 100 coins per dag. Åker en sväng med bilen på kvällen och powrar upp level 8-9 gym. Är dock ingen som helst mening att ta över ett gym för det förlorar du på jävlarimig nolltid. Nu har fuskarjävlarna dessutom börjat ge sig på level 10-gymen, så inte ens där får man vara ifred.

Kort sammanfattning: Detta är inte skoj längre!
Citera
2017-04-04, 07:24
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99
Idag, äntligen, hände det...Det jag väntat på!...
Helt ärligt, hade jag gett upp hoppet, men strax efter lunch, lokal tid, så kläcktes två ägg. Det var samma i båda. Helt osannolikt!
Tro det eller ej....men ut kommer två välmående...Natu!!!

Vad som händer därefter är som i en dimma, men jag tror att jag skrek högt av glädje, för jag märkte att folk började titta på mig fast jag satt i bilen.
Det är i sanningen en lyckans dag i dag!

Mvh/DC99
Hahahaha Jag känner precis som du!

Citat:
Ursprungligen postat av JohnTigris
Är det någon skillnad på vilken av de olika Magicarp man evolvar?
(gula eller vita strån menar jag)
Strån? Om du har en Magikarp som är helt gul och glittrar kommer den att bli en röd Gyarados. Om din Magikarp är orange så blir den en vanlig hederlig blå Gyarados.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in