2017-04-01, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kommer du använda Feraligatr i gym eller? Annars är ju IV tämligen ointressant... Vaporeon är ju te.x bättre vattenpokemon om än kanske "tråkigare"
Nja, men med tanke på hur sällsynt den verkar vara är det kul att ha en bra. Nöjer mig ju dock med 82%+
Citera
2017-04-01, 16:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Nja, men med tanke på hur sällsynt den verkar vara är det kul att ha en bra. Nöjer mig ju dock med 82%+
Ja, å andra sidan vet man ju inte hur spelet kommer bli efter gym-re-work-updaten om nån månad, hela battlandet kan ju bli helt annorlunda så egentligen ska man nog inte dissa vissa pokemon helt heller utan ha bra av varenda en.
Citera
2017-04-01, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, å andra sidan vet man ju inte hur spelet kommer bli efter gym-re-work-updaten om nån månad, hela battlandet kan ju bli helt annorlunda så egentligen ska man nog inte dissa vissa pokemon helt heller utan ha bra av varenda en.
Ja, så är det ju. I regel evolvar jag nästan aldrig pokémons med en IV på under 80%.

Har förresten inte hittat en enda Cyndaquil än, riktigt tråkigt.
Citera
2017-04-01, 17:09
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Vilken Pokémon?

Rhyhorn
Citera
2017-04-01, 17:24
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Rhyhorn
Jag hade väntat tills jag fick en med minst 90% IV.
Citera
2017-04-01, 17:55
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Jag hade väntat tills jag fick en med minst 90% IV.

Vilket av värdena ska jag titta på då? Max eller avarage?
Citera
2017-04-01, 18:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
IV, vad du håller på och räknar på har jag ingen aning..

Kör denna och fylla i allt som behövs:
https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator

Eller installera nån app som gör det åt dig.
Citera
2017-04-01, 20:07
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:

Du fyller nog i för lite för att få ett exakt IV. Jag får ett exakt IV på nästan alla mina pokemon, förutom kanske 10-20%
Citera
2017-04-01, 21:59
Medlem
vapor21s avatar
Ikväll fyllde jag ÄNTLIGEN gen1 dexen! Hatchade min sista Dratini och Grimer, samt gick mina sista km med min Machoke. Ligger på 66 i gen2 dexen, har min 7 day streak imorgon så hoppas på allt utom Sun Stone eller Kings Rock. Har om några km min Ampharos i dexen, annars så är det ingen som är speciellt nära evolve.
Citera
2017-04-01, 23:07
Medlem
Är det nån som lyckats få tag på Shuckle?
Citera
2017-04-02, 01:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otodus
Är det nån som lyckats få tag på Shuckle?
Nej, de har tydligen bestämt att Shuckle, Girafarig, Wobbuffet, Yanma, Stantler och Quilfish ska vara ultra rare både när det gäller ägg och vilda, där endast regionala skillnader finns. Jag har aldrig hatchat de 3 förstnämnda trots extremt många äggkläckningar, aldrig sett siluetten på sightings/nearby heller.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Ikväll fyllde jag ÄNTLIGEN gen1 dexen! Hatchade min sista Dratini och Grimer, samt gick mina sista km med min Machoke. Ligger på 66 i gen2 dexen, har min 7 day streak imorgon så hoppas på allt utom Sun Stone eller Kings Rock. Har om några km min Ampharos i dexen, annars så är det ingen som är speciellt nära evolve.

Nice, själv fick jag en metalcoat så blir nog scizor av den.. nu saknas bara steelix och sunflora av items-pokemon... vi ligger på typ samma gen2-dex men jag blev klar med gen1 i början av december.... kul....
Senast redigerad av NirvanA 2017-04-02 kl. 01:08.
Citera
2017-04-02, 01:09
Medlem
HenrikBerggrens avatar
https://www.pixeltopic.com/image/oxqmbuxmxzsqb/

Ett antal Electrabuzz i närheten bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem