2016-08-27, 19:40
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Snorlax och Lapras är överlägsna, hur många dratinicandy får man i ett 10km ägg? du behöver 125 totalt om du ska gå dratini-dragonair-dragonite... behöver man kanske 4-5 10km ägg med dratini för att det ska vara möjligt (en del ställen har verkligen snustorrt med dratini så enda chansen att få dragonite är via egg)

Chansey verkar vara bra att försvara gym med men attackerna suger, har inte fått fightats mot nån chansey så vet inte hur frustrerande det är att slåss mot den om den ens är det.

Nej jag såg nyss på youtube en som fick en chansey på 300cp och den hade över 300hp. Tycker fortfarande inte att det spelar någon större roll vad man lägger in i ett gym då man ändå blir råslaktad av vem som helst men får hoppas att dom gör en förändring snart.
Citera
2016-08-27, 19:42
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Det är ingen fråga om att vara "bad-ass". Det handlar om att vuxna människor sänker sin mentala nivå så pass att de leker skattjakt i ett spel avsett för BARN.
Tror säkert du har haft mer maskulina intressen än mig genom livet, men det rör mig inte ryggen då jag inte har något behov av att hävda min manlighet. Vad jag däremot har lite funderingar kring är varför den moderna människan inom allt fler områden börjar sänka sig själv intellektuellt.

Har identitetspolitiken nått sådan framgång att allt fler valt att identifiera sig själva som 10-åringar igen kanske?

Precis!
Lite som alla de där dårarna som jagar en boll på en plan.
Det gjorde man ju när man var 5 år.
Hur kan vuxna intelligenta människor jaga en boll?

/VV

PS https://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi
Citera
2016-08-27, 19:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Nej jag såg nyss på youtube en som fick en chansey på 300cp och den hade över 300hp. Tycker fortfarande inte att det spelar någon större roll vad man lägger in i ett gym då man ändå blir råslaktad av vem som helst men får hoppas att dom gör en förändring snart.
Hur är det egentligen, sänks ändå prestigen i gymmet oavsett om man bara vinner över 1 av te.x 8 pokemons? När jag tagit över gym har jag slaktat alla på raken till det bara är en kvar och sen tagit den, har inte testat att bara vinna över en... men om det är så kan ju vilken fån som helst vinna över gym om man bara har tålamod, man har typ 6st pidgeys med 200cp som tar ut den lägst rankade i gymmet sänker prestige, tar ut lägst rankade, sänker prestige osv... om det sen är några ungar till med dessa soppokemon som gör samma sak kan ju vem som helst ta över, eller?
Citera
2016-08-27, 19:48
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ni som har Lapras och Snorlax i tråden, har ni fått dom via 10km egg eller fångat vilda? Vad tror ni andelen ligger på som fått via egg och fångat vilda? Måste vara stor majoritet som fått via egg, va?

Själv har jag inte Lapras, men Snorlax fick jag via egg... Har även spottat Snorlax två gånger i sightings men hann aldrig hitta den.

Jag fångade min snorlax in the wilderness, hade då runt 1700 cp. Samma sak med två dragonites, sen har jag evolvat fram en dragonite. Har levlat fyra Gyarados till stor tillfredsställelse. Alla har +2000 CP och kompletterar varandra bra.
Citera
2016-08-27, 19:48
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Precis!

/VV

Helt ärligt så är det faktiskt vad jag tänkt sedan jag passerade 12 års ålder....

Edit: Förstår ju att motionen är en fördel, men hajar mig verkligen inte på det roliga eller spännande med en fotbollsmatch.
Citera
2016-08-27, 19:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazuzu80
Jag fångade min snorlax in the wilderness, hade då runt 1700 cp. Samma sak med två dragonites, sen har jag evolvat fram en dragonite. Har levlat fyra Gyarados till stor tillfredsställelse. Alla har +2000 CP och kompletterar varandra bra.
4 Gyrados? ljuger du? Levlat som i evolvat eller menar du fångat 4 vilda som du power-uppat?
Har du alltså samlat på dig minst 1600 magikarps candy sen mitten av juli?
Citera
2016-08-27, 19:55
Medlem
MarqsN92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Precis!

/VV

Som jag skrev tidigare, det är ju roligare för oss som växte upp med pokémon och spenderade varje rast och vakna tid med att byta och samla på dom. Hade det varit helt nya pokémon så hade jag nog inte spelat alls.

Ingen idé att klaga på folk. Tycker man det är roligt så gör man det, annars inte. Det gäller precis allt. Spel är ju inget nytt precis, det blir bara större och större. Att man nu måste lämna sin unkna lägenhet för att spela ser jag inte som något negativt alls.
Citera
2016-08-27, 19:56
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
4 Gyrados? ljuger du? Levlat som i evolvat eller menar du fångat 4 vilda som du power-uppat?
Har du alltså samlat på dig minst 1600 magikarps candy sen mitten av juli?

Har levlat tre gyarados också samt spenderat massa candy på dom jag har (i onödan eftersom deras movesets suger vilket jag förstod för sent)

Bor man vid vatten är det möjligt men kräver sina promenader
Citera
2016-08-27, 20:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Har levlat tre gyarados också samt spenderat massa candy på dom jag har (i onödan eftersom deras movesets suger vilket jag förstod för sent)

Bor man vid vatten är det möjligt men kräver sina promenader
Är du påläst på Gyrados nu? Vilka moveset är bästa, vilka är okej och vilka är bara att slänga? Har runt 100 candy kvar men bra att veta antar jag
Citera
2016-08-27, 20:13
Medlem
Nån som vet var mewtwo finns!?
Citera
2016-08-27, 20:22
Medlem
Ibland får jag bonus (dubbla poäng) när jag fångar en pokemon. Hände precis när jag fångade Pidgey. Vad är anledningen?
Har ej lucky ägg på såklart..
Citera
2016-08-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xultraz
Ibland får jag bonus (dubbla poäng) när jag fångar en pokemon. Hände precis när jag fångade Pidgey. Vad är anledningen?
Har ej lucky ägg på såklart..

Varje gång man fångar 100 av samma pokemon får man 100bonus xp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in