Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-22, 21:31
  #14209
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73
Inte en enda shiny har jag heller... märkligt

Har spelat varje dag sen det släpptes och fick min första shiny..för en kvart sen En Sableye på 83 CP
Citera
2017-10-22, 22:54
  #14210
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Har spelat varje dag sen det släpptes och fick min första shiny..för en kvart sen En Sableye på 83 CP
Vackert . Jag har en enda shiny, en Magikarp (numera en Gyarados). Jag letar febrilt efter Sableyes, men jag har bara hittat en handfull än så länge, och givetvis inga shiny.
Citera
2017-10-23, 07:35
  #14211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Har spelat varje dag sen det släpptes och fick min första shiny..för en kvart sen En Sableye på 83 CP
själv har jag spelat varje dag minus 14 och inte fått en enda.
Citera
2017-10-23, 07:40
  #14212
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimp73

Raidade och fick min andra Mewtwo i fredags. Hur gick det för er andra? Fick ni den?

Fick också min andra Mewtwo i fredags.
Jag har fångat båda mina med boll nummer 1 så det har aldrig hunnit bli speciellt nervöst.

Min första är 87% IV så den har jag pangat upp till L39.
Den jag fick i fredags va riktigt svag så där kommer jag inte investera i Rare Candy och stardust!

Så man får la se om man kanske får ett nytt EX-pass om några veckor när nästa våg kommer.
Nu på fredag tror jag bara EX-pass har delats ut till sponsrade gym om jag fattat saken rätt? Och några sådana har vi definitivt inte här ute på landet hehe.
Även nu på fredag så skulle raiden hållas kl 12:00, tycka vad man vill om den tiden..
Citera
2017-10-23, 15:12
  #14213
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Roligt event med dubbelt godisar. Lite överdrivet kanske när man gymmar och plockar en Alakazam eller Machamp med Pinab Berries. 40 godisar efter en raid liksom, dock klagar jag inte. Om 2 dagar kan jag också köpa den största boxen i butiken, då har jag sparat ihop nog med coins. Har Chansey som buddy, då jag har 2 96% Chanseys men inte nog med godisar tyvärr. Hur går det för er under eventet?
Citera
2017-10-23, 18:15
  #14214
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Roligt event med dubbelt godisar. Lite överdrivet kanske när man gymmar och plockar en Alakazam eller Machamp med Pinab Berries. 40 godisar efter en raid liksom, dock klagar jag inte. Om 2 dagar kan jag också köpa den största boxen i butiken, då har jag sparat ihop nog med coins. Har Chansey som buddy, då jag har 2 96% Chanseys men inte nog med godisar tyvärr. Hur går det för er under eventet?
Tråkigt event när det inte inkluderar nåt av dubbel XP/Stardust IMO.. Enda incitamentet är att samla till guld på pikachumedaljen, mer eller mindre.

Konstant sub-optimalt på bollar (mycket pga att jag tillhör skaran som bara får 2-items per pokestop utan streak inräknat) så kan inte köra långa grindsessioner så måste ta en 2-3 timmars session på ett pokestoptätt ställe minst en gång i veckan för att inte vara <50 bollar på varje bolltyp.

Spawnade ju galet med larvitar, mareep och chansey under SZ så dessa har man några hundra candy av vardera, kör fortfarande chansey som buddy dock... har ju 2st maxade blisseys och runt 200 candy, funtar starkt på att köra en evolve på en 1100cp chansey med mediokert IV snarare än att evolva en till 91% i level 20... stardustmässigt är det inte värt det längre, med gamla gymsystemet absolut, men inte som det ser ut nu.

Min nästa stora stardustsatsning kommer vara att på en 90+ Raikou då den enda vettiga electricattackern jag har är (glasscannon)jolteon (väljer mellan zapdos och raikou inte bägge, raikou vinner pga moveset thundershock-wildcharge betydligt bättre än chargebeam-thunderbolt trots att fågeln har typ 10 mer i base attack

Tror dock det kommer ett bra event till thanksgiving, förra året var det te.x BÅDE dubbelstardust och dubbelXP.
Citera
2017-10-23, 21:47
  #14215
Medlem
Jag har "råd" att power up'a 2 av mina Blisseys. Väljer mellan 3 olika. Vilka två hade ni valt (och varför)?

  • Blissey 1: IV 98%. 14/15/15. Pound/Psychic
  • Blissey 2: IV 89%. 14/12/14. Pound/Dazzling Gleam
  • Blissey 3: IV 93%. 14/15/13. Pound/Hyper Beam

Alla ungefär samma CP ca 1800. När jag läst på lite tolkar jag det som att nr 3 är bäst som "attacker" mtp Hyper Beam medan nr 2 är bäst som "defender" mtp Dazzling Gleam. Nr 1 har dock bäst IV.
Citera
2017-10-24, 07:36
  #14216
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Spawnade ju galet med larvitar, mareep och chansey under SZ så dessa har man några hundra candy av vardera, kör fortfarande chansey som buddy dock... har ju 2st maxade blisseys och runt 200 candy, funtar starkt på att köra en evolve på en 1100cp chansey med mediokert IV snarare än att evolva en till 91% i level 20... stardustmässigt är det inte värt det längre, med gamla gymsystemet absolut, men inte som det ser ut nu.

Kan inte annat än att hålla med dig här, vilken casual L30-spelare som helst kan ändå riva ner ett fullsatt gym så att investera i gymdefenders känns meningslöst.
Jag har:
Blissey 100% IV L39
Snorlax 84% IV L39
Detta är egentligen mina enda 2 skapliga defenders och det får räcka.

Nu siktar jag snarare på att bredda min trupp för eventuella raid boss-ändringar i framtiden.
Dessutom power upa några personliga favoriter och någon ur dom types jag ännu inte har någon L39-pokemon i.

Szicor med Bullet Punch - Iron Head (Blir min första Steel-attacker)
Muk med Poison Jab - Gunk Shot (Blir min första Poison-attacker)
Feraligatr med Water Gun - Hydro Pump ("Roligare" än den uttjatade Vaporeon)

Sen ska jag total-maxa min andra Machamp (98% IV) så fort jag får tillräckligt med candies (har 210 av 218). META-tänk här...

Efter att ha använt 215 Rare Candy till Mewtwo så har jag nu bara 93 st kvar, så det kommer dröja ett tag innan jag kommer kunna total-maxa en ny legendary. Men när tiden är inne ligger Raikho nära till hands.

Stardust-säcken innehåller 1.48 M så jag har täckning för hela 7 st total-maxningar från L20 till L39.

Citat:
Ursprungligen postat av Deruvish
Jag har "råd" att power up'a 2 av mina Blisseys. Väljer mellan 3 olika. Vilka två hade ni valt (och varför)?

  • Blissey 1: IV 98%. 14/15/15. Pound/Psychic
  • Blissey 2: IV 89%. 14/12/14. Pound/Dazzling Gleam
  • Blissey 3: IV 93%. 14/15/13. Pound/Hyper Beam

Alla ungefär samma CP ca 1800. När jag läst på lite tolkar jag det som att nr 3 är bäst som "attacker" mtp Hyper Beam medan nr 2 är bäst som "defender" mtp Dazzling Gleam. Nr 1 har dock bäst IV.

Jag hade bara satsat på att total-maxa Blissey nummer 1. En Fast-TM där så får du dubbla Psychic-attacks vilket är bra då många ställer upp med Machamps vs Blissey.
Att offra en Charged-TM (mera rare) för att KANSKE få Dazzling Gleam? Njaa det hade jag nog inte gjort faktiskt.
Charged-TM använder jag bara på attackers!!

Men har du nu bestämt dig för att investera i 2 st av dem så hade jag valt Blissey nummer 2 enbart för att den har Dazzling Gleam och du således kan använda eventuella Charged-TM på annat.
En Blissey med Hyper Beam är inte att rekommendera, löjligt enkel att dodga..
Citera
2017-10-25, 15:37
  #14217
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deruvish
Jag har "råd" att power up'a 2 av mina Blisseys. Väljer mellan 3 olika. Vilka två hade ni valt (och varför)?

  • Blissey 1: IV 98%. 14/15/15. Pound/Psychic
  • Blissey 2: IV 89%. 14/12/14. Pound/Dazzling Gleam
  • Blissey 3: IV 93%. 14/15/13. Pound/Hyper Beam

Alla ungefär samma CP ca 1800. När jag läst på lite tolkar jag det som att nr 3 är bäst som "attacker" mtp Hyper Beam medan nr 2 är bäst som "defender" mtp Dazzling Gleam. Nr 1 har dock bäst IV.

Skulle ha valt 1 och 3 och bytt attacker till ZH/DG. Skulle även ha valt att dra upp 2:an till lvl30. Blisseys är klossar och passar utmärkt i gym. Har du inte så många TM's får du raida fler lvl5-raider.
Citera
2017-10-27, 12:05
  #14218
Medlem
Etrades avatar
Jaha då får man ge sig ut på shiny Duskull-jakt i helgen.
Citera
2017-10-28, 09:34
  #14219
Medlem
Lyckades äntligen ta en Girafarig igår Nu kvarstår endast Unown av de som går att fånga i Europa (räknar varken Mewtwo eller Raikou till den skaran). Hoppas Niantic inför byten nästa år, så att jag kan få fatt i de regionsexklusiva nån jäkla gång.

Till gen 3 släpps får jag satsa på de glittriga jag saknar (alla utom Magikarp) samt XP.
Citera
2017-10-28, 11:38
  #14220
Medlem
Då har jag en fråga, när börjar man fånga dugliga pokémons? Är level 21 och har typ fem pokémons över 1000 cp.

Antar att det har med leveln att göra, så hur kommer jag snabbast upp till en acceptabel level?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback