2017-07-24, 16:05
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Försökte ensam plocka ner en Articuno, vilket naturligtvis var ett dödfött företag. Det är i stort sett omöjligt att hitta 20 spelare samtidigt i min stad, vilket styrker min uppfattning att Niantic medvetet diskriminerar småstadsbor. Det är uppseendeväckande att så många spelare krävs, när de förlorat kanske 95 % av sina ursprungliga spelare.

Kul dock med 1/3 km på ägg och kompis, och mer godis per fångad pokemon.

Fick ner Articuno igår på 5 pers, så det går väl. Alla var dock över lvl 30 och det var på håret att vi fick ner den inom tidsramen. Tror det var 3 sek kvar.
Citera
2017-07-24, 16:57
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Försökte ensam plocka ner en Articuno, vilket naturligtvis var ett dödfött företag. Det är i stort sett omöjligt att hitta 20 spelare samtidigt i min stad, vilket styrker min uppfattning att Niantic medvetet diskriminerar småstadsbor. Det är uppseendeväckande att så många spelare krävs, när de förlorat kanske 95 % av sina ursprungliga spelare.

Trist men det är ju inget nytt att dom som bor i landet o mindre städer inte har det lika bra som i storstäderna. Fast man behöver ju inte vara 20 pers, ska väl gå med under 10 pers om alla är minst lvl 30 eller mer.
Citera
2017-07-24, 17:07
Medlem
Topppis avatar
Citat:

Bara sånt jag njuter av i events, raidar aldrig för de inte finns folk.. fånga,candy,gå. det är skoj det.
Citera
2017-07-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Konstigt. Jag körde på stan idag på em (söder-centralen) och vid alla raider var vi fler än 12 personer. Oftast bildades nya grupper direkt efter oss så det verkade vara stor tillströmning av folk. Även en del turister som var med så det var ju kul.

Ska bli kul att höra vad du tyckte om MoS sen om du kommer dit. Själv har jag alltid problem med gps-mottagning där.

Jag är ju en idiot som i min envishet åkte dit, trots din förvarning om gps-mottagning..

Det gick knappt att spela, det laggade konstant, jag fick starta om och trots lures så visade det sig enbart några Pokemons. Ingen legendary-raid på 3 timmar, konstant driftande.. Positivt var helt klart att jag fick massa bollar, körde luckyegg och gick fram och tillbaka och kläckte! Jag tycker att alla som tänkt komma 12:e bör tänka till en gång, jag tror det kan bli som i Chicago tyvärr. Att tillägga var också att jag körde på centrumets WIFI, men det hjälpte inte. Jag är dock nöjd med dagen, men jag kommer inte att åka dit igen (tvekar på 12:e).
Citera
2017-07-24, 19:08
Medlem
Har någon sett en Lugia idag under eftermiddagen? Har sett massor av Articunos i min stad men ingen Lugia...
Citera
2017-07-24, 19:47
Medlem
Nekro.s avatar
Om man inte lyckats fånga Lugia/Articuno idag är loppet kört då?

Eftersom eventet slutar, lite rädd att de drar in Legendaries i samma veva.
Citera
2017-07-24, 20:13
Medlem
Ber om ursäkt om frågan redan har besvarats..
Det här med forum är inte min grej...

När avslutas allt extra man får nu typ extra candies etc...
Citera
2017-07-24, 21:09
Medlem
TokyoBarns avatar
Eventet slutar 2 inatt (svensk tid)

Ska bli kul att se hur raidsen ser ut när man vaknat, om T5or kommer vara lika vanliga veckan ut. vad tror ni?
Citera
2017-07-24, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Eventet slutar 2 inatt (svensk tid)

Ska bli kul att se hur raidsen ser ut när man vaknat, om T5or kommer vara lika vanliga veckan ut. vad tror ni?

Thx!
Citera
2017-07-24, 22:31
Medlem
vapor21s avatar
Strax över 1500000 XP under gårdagen och idag. Väldigt nöjd med det. Raiderna har absolut varit precis lika tuffa som de ska vara imo, har kört 8 Lugia och 10 Articuno som resulterade i 3 fångade Lugia och 1 Articuno. Självklart hade jag velat fånga fler men är samtidigt väldigt glad över att jag faktiskt lyckades regga båda i dexen på så kort tid.
Citera
2017-07-24, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Strax över 1500000 XP under gårdagen och idag. Väldigt nöjd med det. Raiderna har absolut varit precis lika tuffa som de ska vara imo, har kört 8 Lugia och 10 Articuno som resulterade i 3 fångade Lugia och 1 Articuno. Självklart hade jag velat fånga fler men är samtidigt väldigt glad över att jag faktiskt lyckades regga båda i dexen på så kort tid.

Jag håller med, sjukaste eventet hittills, jag fick ihop över 2 m xp, sedan kläckte jag ägg som aldrig förr, jag fick 7 Togapi (en på 100%), en Snorlax på 98% mm. Mindre lyckat på raidsidan för min del, men jag fick en av varje och är grymt nöjd med detta!
Citera
2017-07-24, 22:44
Medlem
Vad tror ni om att handla massa inkubatorer vid löning inatt med kortare sträckor? Jag menar dessa borde ju fungera efter eventet när det är inköpta idag, och då kan man spara just dessa till alla 10r framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in