Citat:
Ursprungligen postat av
Etrade
Problemet med Ho-Oh är att dennes nuvarande moves är:
Steel Wing - Extrasensory (Ingen STAB)
Brave Bird - Solar Beam - Fire Blast
Så någon ren Fire-attacker är det inte, både Entei och Moltres lär således vara bättre.
Men jag sitter på en utmaxad Arcanine och en Charizard men använder dom typ aldrig, så jag avstår nog att investera stardust i fler Fire-types just nu.
Dock kan det inte uteslutas att vi får nya moves med Gen3, och då kastas allting om igen och man får börja om på ny kula.
Kan fortfarande inte släppa mitt kämpande för att få en Alakazam med Psychic, någon vecka senare så får Alakazam Future Sight och mycket av slitet var förgäves.
Trevligt att du också har satsat lite på en Pinsir, äntligen får Bug-types stå i rampljuset en liten stund!
Tror inte riktigt på de där movesetten, otroligt tråkigt att inte ha någon STAB på quickmoves. Vi får väl se. Men jag hoppas verkligen inte det här är hur Niantic tänkt balansera, dvs istället för att fixa CP-formulan så förstör de movesetten på de som har snuskigt mycket CP. Iofs är inte Ho-oh någon som scalar otroligt bra, utan den ska vara snuskigt jävla stark då det är en "uber-legendary" eller vad fan man ska kalla de. Snarare Mewtwo som är konstigt svag för att vara en uber-legendary
Ska man dra fram lite base stats från toppen som jämförelse från original-spelens första 3 generationer.
680: Mewtwo, Ho-oh, Rayquaza
670: Groundon, Kyogre
600: Dragonite, Tyranitar, Salamance, Metagross, Lugia, Latios, Latias, Mew, Celebi.
580: Zapdos, Articuno, Moltres, Entei, Raikou, Suicune, Regirock, Registeel, Regiice
555: Arcanine
540: Snorlax, Gyarados mfl, pallar inte lista alla här.
Kort sagt SKA de med 680 varit snuskigt jävla bra. Problemet är väl att Rhydon t.ex med sina fjuttiga 485 har högre CP än många listade. Om de inte löser formulan/tillgängligheten på de med 670+ måste de ju förstöra movesetten rentav, som de till synes gjort med Ho-oh.
Jag har gnällt på CP-formulan sen dag 1, men jag tycker det är helt bisarrt hur dåligt de har lyckats med balansen när de till synes är relativt enkelt att lösa.