Citat:
Ursprungligen postat av
dajmglassen
Någon som använder pokemon go plus? Vad har ni för för och nackdelar med den?
Köpte precis hem en för skojs skull nu när jag tänkte ta upp spelandet igen. Har knappt spelat sedan gen2 kom.
Jag har en, den största fördelen är att man kan få distansen man går räknad utan att behöva ha spelet igång och därigenom få slut på batteri inom ett par timmar... näst största fördelen är att man kan "klickfånga" (iaf försöka) "skräpmons", typ spearows etc, samla pidgeys till evolutionsprees etc. Nackdelen med detta är ju såklart att den bara kastar en vanlig pokeboll, så något bättre kommer rymma 90% av gångerna... alltid kul att se en "Lapras ran away" i journalen, bäst att inte kolla

får tänka att man hade ändå inte sett den så inte förlorat nåt... sen äter det ju upp dina vanliga bollar rätt snabbt också så man får börja slänga great balls/razz t.ex. och spara poke, känns lite skevt.
Får ju lika mkt stardust också oavsett vad det är (outvecklade) så det hjälper med det också, speciellt nu när man inte får mkt från gym längre. Sådant orkar jag aldrig fånga annars, eller har möjlighet heller, t.ex. när man går på jobbet om man nu gör det. Snurra på stopp kan man också göra ja, behöver inte fiska fram mobilen varje gång som en mupp.
Ja det var väl fördelarna det, nackdelarna är att den är rätt buggig...
Efter 1h connection så dissar den och går inte att bara connecta igen, måste göra såhär:
1: stänga appen
2. döda processen den lämnar efter sig ändå från developer options
3. stänga av/på bluetooth
4. starta appen, nu går det (oftast) att ansluta igen
Detta går att gå runt genom att inom en timme gå iväg utanför BT-range med plussen, då kan man connecta igen och få en "ny timme" från minut ett.
Men... ibland gör den lite som den vill, stabilt kan man verkligen inte säga att den funkar. En vecka vägrade den vara med alls men nu vill den fungera igen, ingen aning vad det kan bero på... ändrade inget alls någonstans. Verkar leva lite sitt eget liv,dessutom är den ofta på ett helt annat ställe än vad huvudspelet är så det kan ju vara både bra och störande.
Så det var lite av mina tankar om den