2017-06-30, 08:35
Medlem
modig.hemmas avatar
Ploppar fortfarande upp nya pokéstops här. Något nytt varje dag.
Börjar få några nya riktigt gynnsamma rutter för när bollagret tryter framöver.

Men får man ingen XP för att snurra stops nu längre?
Edit: Jo, det får man tydligen.
Senast redigerad av modig.hemma 2017-06-30 kl. 09:25.
Citera
2017-06-30, 09:09
Medlem
Då jag har fångat allt som går förutom Unown så behöver jag lite nya utmaningar.
Vilka candies bör man samla på sig inför kommande generationer?
Citera
2017-06-30, 09:10
Medlem
janssonkarls avatar
Nu har jag saknat endast hitmontop och girafarig i snart 2 månader

Förra torsdagen dök det upp en hitmontop precis utanför där jag bor ingen stop eller ingenting sen dagen efter en till fast 10 meter åt andra hållet, klockan var mellan 15-17 konstigt sammanträffande eller?

Girafarig lär jag aldrig få! 😢

Som pokemontränare så vågar jag knappt säga att jag inte testat varken gym eller raids än, jobbat mycket samt varit pissväder!

Med vänlig hälsning, JK
Citera
2017-06-30, 09:16
Medlem
Hej. Fråga som kanske varit besvarad tidigare eller liknande. Jag är lvl 27 och har inte utvecklat en enda pokemon ännu. Samlar bara candy och dust. Men de börja bli trögt att försöka fånga hög cp fullutvecklade för att battla i gym. Spelar det någon roll om jag utvecklar någon av mina pokemons med bra IV nu eller ska jag vänta tills jag blir högre level själv?

Ta min bästa magikarp som exempel.
Cp 118 87% IV. (Pokegenie)
Om jag drar powerups och sen utvecklar den på min nuvarande lvl 27. Så blir det en gyarados på 2616 cp. Men sen kan man ju utveckla gyaradosen. Frågan är alltså om det är bäst att poweruppa de som har bra IV och utveckla dem vidare eller ska man vänta med de bra IV och få högre trainerlevel innan man utvecklar? Spelar det någon roll? Det jag menar är ju att man kan ju utveckla gyaradosen sen också. Men hade den fått högre cp om man istället väntar med magikarpen och utvecklar magikarpen på högre trainerlevel?
Citera
2017-06-30, 09:20
Medlem
neuron-drones avatar
Kan man snurra gym på ett enkelt sätt? Måste man trycka två gånger för att komma loss från det?
Citera
2017-06-30, 09:24
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Jo, jag brukar starta om spelet ganska ofta nu och kommer definitivt göra det inför varje raid.

Självklart ska man spara sina bästa attackers för Raids, jag själv brukar slänga in min mediokra Lapras med IS/IB som första defender. Snor inte en Blissey/Snorlax plats från någon annan samtidigt som den är en top defender efter de två och jag inte behöver den offensivt. Visst kan det vara skönt att ha någon bra ice sparad för offensiven, men generellt sett så är den ganska oanvändbar då Dragonite inte finns som raid boss och smälter sjukt lätt även t.ex din egna dubbel Dragon dragonite.

Du bör alltid ha ett lag som piskar Tyranitar t.ex på dig, eller andra du nu kan vara sugen på. Topp defenders i dagsläget bortsett från de uppenbara Snorlax och Blissey så skulle jag säga att Lapras, Steelix, Slowbro, Wigglytuff(lol) och Cloyster är riktigt bra. Vaporeons är ju ganska bra om man redan har 6+ bra Tyranitar-dödare.

Dragonite och Rhydon t.ex är ju idioti att stoppa in i ett gym. Machamp likaså.
Nej för tillfället är ju Lapras inte speciellt användbar vs Raid Bosses. Men Dragonite bör ju bli en Boss i framtiden i alla fall.

Min Steelix 91% IV med dubbla Steel-attacker har jag funderat på att investera stardust i på grund av dess defensiva stats. Men har avvaktat då jag maxade ut min Houndoom med dubbla Dark-attacker istället, och den var inte att leka med vs Alakazam
Citera
2017-06-30, 10:02
Medlem
Någon som använder pokemon go plus? Vad har ni för för och nackdelar med den?

Köpte precis hem en för skojs skull nu när jag tänkte ta upp spelandet igen. Har knappt spelat sedan gen2 kom.
Citera
2017-06-30, 10:16
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananascola
Hej. Fråga som kanske varit besvarad tidigare eller liknande. Jag är lvl 27 och har inte utvecklat en enda pokemon ännu. Samlar bara candy och dust. Men de börja bli trögt att försöka fånga hög cp fullutvecklade för att battla i gym. Spelar det någon roll om jag utvecklar någon av mina pokemons med bra IV nu eller ska jag vänta tills jag blir högre level själv?

Ta min bästa magikarp som exempel.
Cp 118 87% IV. (Pokegenie)
Om jag drar powerups och sen utvecklar den på min nuvarande lvl 27. Så blir det en gyarados på 2616 cp. Men sen kan man ju utveckla gyaradosen. Frågan är alltså om det är bäst att poweruppa de som har bra IV och utveckla dem vidare eller ska man vänta med de bra IV och få högre trainerlevel innan man utvecklar? Spelar det någon roll? Det jag menar är ju att man kan ju utveckla gyaradosen sen också. Men hade den fått högre cp om man istället väntar med magikarpen och utvecklar magikarpen på högre trainerlevel?
Här får du en del tips:

Din Magikarp kommer inte blir bättre för att du avvaktar med att evolva den. Den kommer komma ut som samma Gyarados om du så är L21 eller L38.
Sen ska du aldrig power upa en Pokemon FÖRE evolve! Bättre att evolva först, kolla vad den får för moveset, och sen avgöra om du vill investera stardust i den.
Nu när man kan vinna TM's från Raids så har start-movesetet dock lite mindre betydelse, du kan alltid byta moves om du nu kommer över TM (Fast-TM för quick-attacken och Charge-TM för charge-attacken.

Anledningen att vissa väntar att evolva är att man kan hitta starkare pokemons i det vilda upp till L30, efter L30 blir inte vilda pokemons starkare.
Men samtidigt är det ganska sällsynt. Att hitta en starkare och med högre CP än din nuvarande Magikarp kan bli svårt.

Så mitt tips är att börja evolva en del nu. Gör lite Eevee-evolutions, kanske en Gyarados osv. Så kommer du kunna hävda dig skapligt i gymmen. Och stardust bör du ju ha en del nu också.
Citera
2017-06-30, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Här får du en del tips:

Din Magikarp kommer inte blir bättre för att du avvaktar med att evolva den. Den kommer komma ut som samma Gyarados om du så är L21 eller L38.
Sen ska du aldrig power upa en Pokemon FÖRE evolve! Bättre att evolva först, kolla vad den får för moveset, och sen avgöra om du vill investera stardust i den.
Nu när man kan vinna TM's från Raids så har start-movesetet dock lite mindre betydelse, du kan alltid byta moves om du nu kommer över TM (Fast-TM för quick-attacken och Charge-TM för charge-attacken.

Anledningen att vissa väntar att evolva är att man kan hitta starkare pokemons i det vilda upp till L30, efter L30 blir inte vilda pokemons starkare.
Men samtidigt är det ganska sällsynt. Att hitta en starkare och med högre CP än din nuvarande Magikarp kan bli svårt.

Så mitt tips är att börja evolva en del nu. Gör lite Eevee-evolutions, kanske en Gyarados osv. Så kommer du kunna hävda dig skapligt i gymmen. Och stardust bör du ju ha en del nu också.

Ah men precis! Då fattar jag. Tack för svaret! Ska nog evolva en del som jag har sjukt mycket godisar med. Så gör de ju inget om jag skulle få en dålig så att säga. Så det är upp till lvl 30 alltså? Intressant.

Och visst spelar cp mindre roll om den har bra moveset och iv?
Senast redigerad av ananascola 2017-06-30 kl. 10:22.
Citera
2017-06-30, 10:33
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajmglassen
Någon som använder pokemon go plus? Vad har ni för för och nackdelar med den?

Köpte precis hem en för skojs skull nu när jag tänkte ta upp spelandet igen. Har knappt spelat sedan gen2 kom.

Jag har en, den största fördelen är att man kan få distansen man går räknad utan att behöva ha spelet igång och därigenom få slut på batteri inom ett par timmar... näst största fördelen är att man kan "klickfånga" (iaf försöka) "skräpmons", typ spearows etc, samla pidgeys till evolutionsprees etc. Nackdelen med detta är ju såklart att den bara kastar en vanlig pokeboll, så något bättre kommer rymma 90% av gångerna... alltid kul att se en "Lapras ran away" i journalen, bäst att inte kolla får tänka att man hade ändå inte sett den så inte förlorat nåt... sen äter det ju upp dina vanliga bollar rätt snabbt också så man får börja slänga great balls/razz t.ex. och spara poke, känns lite skevt.

Får ju lika mkt stardust också oavsett vad det är (outvecklade) så det hjälper med det också, speciellt nu när man inte får mkt från gym längre. Sådant orkar jag aldrig fånga annars, eller har möjlighet heller, t.ex. när man går på jobbet om man nu gör det. Snurra på stopp kan man också göra ja, behöver inte fiska fram mobilen varje gång som en mupp.

Ja det var väl fördelarna det, nackdelarna är att den är rätt buggig...

Efter 1h connection så dissar den och går inte att bara connecta igen, måste göra såhär:
1: stänga appen
2. döda processen den lämnar efter sig ändå från developer options
3. stänga av/på bluetooth
4. starta appen, nu går det (oftast) att ansluta igen

Detta går att gå runt genom att inom en timme gå iväg utanför BT-range med plussen, då kan man connecta igen och få en "ny timme" från minut ett.

Men... ibland gör den lite som den vill, stabilt kan man verkligen inte säga att den funkar. En vecka vägrade den vara med alls men nu vill den fungera igen, ingen aning vad det kan bero på... ändrade inget alls någonstans. Verkar leva lite sitt eget liv,dessutom är den ofta på ett helt annat ställe än vad huvudspelet är så det kan ju vara både bra och störande.

Så det var lite av mina tankar om den
Senast redigerad av Petrucciani 2017-06-30 kl. 10:38.
Citera
2017-06-30, 10:50
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kan man snurra gym på ett enkelt sätt? Måste man trycka två gånger för att komma loss från det?

finns nog inte, är ju inte speciellt svårt heller även med 1 hand spinna..
Citera
2017-06-30, 11:36
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananascola
Ah men precis! Då fattar jag. Tack för svaret! Ska nog evolva en del som jag har sjukt mycket godisar med. Så gör de ju inget om jag skulle få en dålig så att säga. Så det är upp till lvl 30 alltså? Intressant.

Och visst spelar cp mindre roll om den har bra moveset och iv?
Japp så jag L37 kan inte hitta starkare vilda pokemons än någon i L30.

CP är bara en siffra som vissar på ett ungefär hur stark din pokemon är inom alla attribut. Attack, defence, speed, special, osv.
Men eftersom en Dragonite maxar ut vid CP3530 vid 100% IV och en Butterfree kanske vid CP1600 så kan man ju ana att en Dragonite overall är en bättre Pokemon, vilket den också är.

Sen om man vill nörda ner sig ännu mer så kan man lära sig vilka pokemons som har bra defensiva stats, offensiva stats osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in