2015-09-10, 13:03
Bannlyst
Jag har en idé som skulle göra en känd person mycket berömd och säkert också mer förmögen. Problemet är hur JAG ska kunna profitera på detta. Jag kan inte avslöja för vederbörande vad jag har tänkt då denne då givetvis skulle ta idén gratis.
Om ni inte kan hjälpa mig kommer jag att avslöja idén här när det är för sent för att strö salt i såren på kändisen då jag inte gillar denne.
Citera
2015-09-10, 13:03
Medlem
glasses123s avatar
Krävs det ett startbidrag eller vadå?
Citera
2015-09-10, 13:12
Medlem
Hitta på en riktig affärsidé istället. Vem som helst kan hitta på något som inte flyger. Konsten ligger i att hitta på och BYGGA något som faktiskt kan lyfta från marken. Chansen att din idé är värd någonting alls är dessutom minimal, och du vill på något vis ha betalt innan du avslöjat den... Glöm det.

Om du är ute efter betalning så är det vidare en rätt dum idé att säga att du ogillar artisten/kändisen.
Citera
2015-09-10, 13:21
Medlem
Du övervärderar din idé. Allt ligger i genomförandet. Finns massor av exempel på smarta människor som har kommit på briljanta idéer och sen misslyckats fatalt, liksom halvdana idéer som har utvecklats av lyckosamma och skickliga människor och blivit ekonomiska jättar (t.ex. Facebook).
Citera
2015-09-10, 14:02
Medlem
Albert.Zweisteins avatar
Har du en hållbar kalkyl som verkligen kan bevisa det du säger borde du ta kontakt med en advokat och bestämma möte med tänkt partner och skriva avtal.

Va en student som kom på ett sätt att öka försäljningen av tandkräm (tor jag det va) med 15-20%
Han bestämde möte med bolaget tillsammans med sin advokat där avtal upprättades om hans idé verkligen skulle fungera skulle han få x-kronor.
Lösningen var att göra hålet på tuben 15-20% större vilket infriade löftet och han inkasserade sina slantar.

Vet faktiskt inte om historien med studenten verkligen är sann. Men har hört den många ggr under årens lopp och en snabb googling gav inget resultat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in