Citat:
Ursprungligen postat av
Dicevy
Ok, det var i samband med att USA hjälpte till som de fick demokrati. Men det funkade inte så bra nu eller hur? USA hjälpte till att störta diktatorer, därför jag anser att USA ligger bakom det hela.
Fast Syrien har ingen demokrati och diktatorn är inte störtad -- så vad pratar du om?
Förväxlar du möjligen Syrien med Libyen?
Citat:
Oavsett vad han hade där och göra så var det trots allt han som satte sig på planet och åkte dit. Likt jag har valet oavsett om det gäller arbete eller ej, kan bestämma om jag vill åka till Syrien för att ta bilder på olika objekt eller vad det nu var han gjorde.
Ja, det går inte att friskriva honom från allt ansvar alldeles oavsett varför han var där. Däremot kan det ju vara så att ansvaret inte enbart ligger hos honom - utan också finns att söka någon annanstans om han var där på uppdrag av något annat.
Citat:
Vad gissar ni? Brännas levande, halshuggas, dränkas eller explodera? Någon annan metod? Tror han redan är död tyvärr. ISIS ljuger ofta om att de lever i fångenskap, för att sedan visa sig att de har varit döda i flera månader men väntar på perfekta timingen för att posta videon / info.
Edit: De verkar ha någon form av fascination av att bränna folk har jag märkt i videos.
Fast västerlänningar har hittills fått halsarna avskurna. Jag gissar att de kommer hålla sig till den traditionen.
För hans skull hoppas jag dock att de väljer arkebusering -- men jag tror knappast de är så barmhärtiga.