Citat:
Eftersom Ryssland är där för att stötta Assad mot den opposition (en opposition behöver inte vara enad - bestå av en grupp) som vill avsätta honom så kommer de att slåss mot de grupper - bl a kurderna - som också bekämpar ISIS.
1,5 miljon är inte "nästan inga/ett fåtal" - utan ganska många människor.
Och i övrigt bekräftar du ju enbart det jag redan sa - inbördeskriget är äldre än ISIS offensiv i Syrien.
1,5 miljon är inte "nästan inga/ett fåtal" - utan ganska många människor.
Och i övrigt bekräftar du ju enbart det jag redan sa - inbördeskriget är äldre än ISIS offensiv i Syrien.
Har du någon som helst aning om hur Rysslands utökade stöd kommer att se ut? Det verkar inte som det. Det verkar som du tror att Ryssland kommer gå in med marktrupper...
Som jag sa tidigare, SAA/NDF slåss inte mot kurderna. Opposition? Nej. Hela revulotionen är kapad, du tror att det fortfarande ser ut som det gjorde 2011. Då en minoritet i Syrien tog upp vapen för att störta al-Assad och instifta en demokrati. Idag finns det möjligtvis EN grupp (Southern Front i Daara provinsen) som har demokrati som ett mål. SF tappade dock nyss sitt stöd från USA, detta på grund av att det uppdagades att SF har sålt amerikanska vapen till ISIS.
Alla andra grupper är ute efter att instifta sharialagar. FSA Coastal Division uttalade sig för ett tag sedan att dom kommer att slåss tills den enda religionen i Syrien är "Allahs religion". Sharia är inte det samma som demokrati. Om Assad faller kommer dessa grupper att börja slåss mot varandra (i större mån än vad dom gör idag) för att komma till makten. Syrien kommer inte bli "stabilt" på decennier om detta händer. Dina vänner i Jahbat al-Nusra slåss inte för det du tror att dom slåss för. Du borde faktiskt läsa på lite, jag tror att det kommer leda till att du får en helt annan bild av konflikten i Syrien.
Det är dina polare som har sålt Ole till ISIS. Ett tecken på hur nära dina "goda" jihadister står onda ISIS.
) En cyanidkapsel är vad jag skulle ha med mig om jag av någon outgrundlig anledning åkte till Syrien.