2015-09-09, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Laban, Olle och Hamren ligger bra till som dom sämsta. Olle tog förvisso Sverige till Italien men resultaten var katastrofala, stryk mot Costa Rica som verkligen var en B-nation, samt att han misshandlade Strömberg.

Laban var allmänt kass och Hamren är ett ego utan täckning.

Men läs topic då.

Vem är Sveriges sämste förbundskapten genom tiderna?

Du verkar ju lista från bäst till sämst (av dom du har upplevt.

Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Jag gjorde samma tolkning men läs om hans inlägg, han skriver ovanför rankingen att han ser Svensson som sämst. Men eftersom topic är som den är så borde listan vändas för enklare tolkning.

Man ska aldrig läsa en tabell utan att läsa texten innan. Dessutom handlar inte tråden om att man ska rangordna förbundskaptener. Jag skrev vem jag tycker är sämst (topic). Sen gjorde jag en lista (off topic). Ni gjorde en tolkning som jag kan respektera även om den är felaktig på alla vis.
Citera
2015-09-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PipeyMcGraw
Man ska aldrig läsa en tabell utan att läsa texten innan. Dessutom handlar inte tråden om att man ska rangordna förbundskaptener. Jag skrev vem jag tycker är sämst (topic). Sen gjorde jag en lista (off topic). Ni gjorde en tolkning som jag kan respektera även om den är felaktig på alla vis.

Du har visserligen rätt men i mitt fall så läste jag sämst när det skulle vara bäst vilket är ett ord i hela inlägget som visserligen totalt ändrar tolkningen men som är ett simpelt misstag. Ska dock läsa igenom varje inlägg flera gånger i framtiden så du slipper förklara dig, det är väl jobbigt.
Citera
2015-09-09, 18:15
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Bara för att alla är negativa så känner jag för att gå på tvärs. Vi ska komma ihåg en sak gällande Hamrén. Om, jag säger OM, Sverige lyckas ta sig till EM via playoff så har vi följande facit för Hamrén efter tre kval:

2012: Tog sig till turneringen
2014: Tvåa i gruppen bakom världsmästarna Tyskland, utslaget i playoff mot Cristiano Ronaldo i högform.
2016: Tog sig till turneringen

I'm just sayin'.
Citera
2015-09-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Bara för att alla är negativa så känner jag för att gå på tvärs. Vi ska komma ihåg en sak gällande Hamrén. Om, jag säger OM, Sverige lyckas ta sig till EM via playoff så har vi följande facit för Hamrén efter tre kval:

2014: Tvåa i gruppen bakom världsmästarna Tyskland, utslaget i playoff mot Cristiano Ronaldo i högform.

I'm just sayin'.

Jag är av den uppfattningen att en landslagstränares facit under de senaste 2 åren, det vill säga ett kvalspel, ska vara avgörande men jag vet att det inte fungerar så i Sverige. På samma sätt som jag inte vill att ledningen sparkar en tränare i min klubb Elfsborg efter en säsong om vi inte underpresterat något grovt och kommer tia typ eller att det skär sig mellan tränaren och ledning/spelartrupp.
Citera
2015-09-09, 18:27
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Jag är av den uppfattningen att en landslagstränares facit under de senaste 2 åren, det vill säga ett kvalspel, ska vara avgörande men jag vet att det inte fungerar så i Sverige. På samma sätt som jag inte vill att ledningen sparkar en tränare i min klubb Elfsborg efter en säsong om vi inte underpresterat något grovt och kommer tia typ eller att det skär sig mellan tränaren och ledning/spelartrupp.

Precis, vi låter alltid förbundskaptenen köra kvalspelet ut och så kommer ske den här gången också. Man får även titta till alternativen. Hareide nämns flitigt, men att han skulle hoppa av ett Malmö som nått CL? Knappast.

Själv tycker jag att vi ska rikta blickarna mot den väntelista för italienska tränare som nu existerar: Lippi, Capello, Ancelotti eller Spalletti.

Citera
2015-09-09, 18:34
Medlem
Citat:
Precis, vi låter alltid förbundskaptenen köra kvalspelet ut och så kommer ske den här gången också. Man får även titta till alternativen. Hareide nämns flitigt, men att han skulle hoppa av ett Malmö som nått CL? Knappast.

Själv tycker jag att vi ska rikta blickarna mot den väntelista för italienska tränare som nu existerar: Lippi, Capello, Ancelotti eller Spalletti.

Du missförstod mig en aning, vi låter de spela kvalet ut det är vi överens om men vi låter gärna tränaren stanna kvar ett kval till om vi misslyckas.
Citera
2015-09-09, 18:38
Medlem
Sverige har inget att förlora på att byta förbundskapten nu!

De 2 återstående matcherna blir en bra inkörning! Finns liksom inte så mycket att förlora! Om man skulle råka vinna de matcherna och bli trea i gruppen och ta sig till EM via kval är det kanske den start en ny förbundskapten mår bra av!

Skulle däremot Hamrén lyckas ta sig till EM blir han förmodligen kvar och vi kommer missa ett VM istället...!

Jag tycker väl egentligen man ska titta i de nordiska länderna i första hand, tycker det finns en del Danskar och Norrmän som jag gärna ser som ny förbundskapten.
Citera
2015-09-09, 20:07
Medlem
bagarn29s avatar
Sämst är nog "Laban" Arnesson, mannen som sa "det är inget fel på spelsystemet vi har bara inte spelare till det".
Olle Nordin är en annan stark kandidat till "titlen".
Citera
2015-09-09, 20:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Laban Arnesson är i mina ögon den sämsta förbundskaptenen men Hamrén är honom tätt i hälarna, typ en bröstvrårta som skiljer dem åt. Att Hamrén tagit Sverige till ett EM och förlorat ett Play-off om en VM-plats räddar honom inte. För att han inte ska passera Laban krävs det att Hamrén fixar en EM-plats OCH dessutom gör succé i EM om han får vara kvar.

Olle Nordin har fått oförskämt mycket kritik pga resultaten i VM, men han var otroligt hyllad inför den turneringen och det var hans arbete som lade grunden för EM-framgången -92 och sedermera VM-succén -94, framgångar där Tommy Svensson fick skörda det Olle Nordin sått.
Citera
2015-09-09, 20:39
Medlem
2anRuless avatar
Laban är klart sämst, ja. Hamrén kommer på en andra plats, och jag anser att han är inkompetent. Han har varken personligheten, styrkan eller intelligensen till att leda ett landslag. Han är urusel nu och han var urusel i AIK.
Citera
2015-09-09, 21:05
Medlem
IceEyess avatar
1. Lars Arnesson - Förvandlade 80-talet till ett nattsvart kapitel i svensk fotbollshistoria.

2. Erik Hamrén - Radar upp misslyckanden och anser trots horribla insatser att Sverige presterade väl. Ett klent försvar är dock att han förfogar över ett spelarmaterial där ingen håller måttet.

3. Olle "1-2, 1-2, 1-2" Nordin - Motivering överflödig om man såg VM 1990.
Citera
2015-09-09, 23:23
Medlem
Citat:

I'm just sayin'.

Dock, så var EM-Turneringarna innan 1996 väldigt svåra att kvalificera sig till, och fr.o.m nu går nästan hälften av Europas nationer till EM-slutspelet. Att enbart kvalificera sig till EM nu för tiden är ingen merit, utan ett minimikrav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in