• 1
  • 2
2015-09-09, 17:01
Medlem

Som rubriken lyder, vem är sämst bland samtliga förbundskaptener som Sverige någonsin har haft anser ni?

I min bok, har ingen annan förbundskapten gjort ett uruselt jobb vid förbundskaptensposten som Lars "Laban" Arnesson. Att han inte lyckades lotsa Sverige till ett mästerskap under 1980-85 slår allt.
Citera
2015-09-09, 17:12
Medlem
De förbundskaptener jag kommer ihåg från min livstid är Svensson, Söderberg, Lagerbäck och Hamrén.

Jag är för ung för att minnas VM94, jag minns min första landskamp från 95. Så under den tid jag har minnen ifrån håller jag Svensson som sämst. Min lista blir:

1. Lars Lagerbäck/Tommy Söderberg
2. Lars Lagerbäck
3. Tommy Söderberg
4. Erik Hamrén
5. Tommy Svensson
Citera
2015-09-09, 17:14
Bannlyst
1. Hamren
2. Olle Nordin
Citera
2015-09-09, 17:19
Medlem
Starobrnos avatar
Lagerbäck kan väl inte vara sämst? Fem raka slutspel när han tränade Sverige och under de sista åren han har fört Island en smula framåt.
Citera
2015-09-09, 17:29
Medlem
Finns ju en numera som är konungarnas konung av att slå ifrån sig kritik

1) Hamrén. Med landets största spelare någonsin och spela så illa är det en skandal att han inte fått lämna!
2) Olle Nordin en riktigt liten pajas!
3) Laban Arnesson (vet inget, fast har för mig att vi inte hade direkt några stjärnor vad jag läst! det ska väl vara Ralf Edström)
Senast redigerad av realist1 2015-09-09 kl. 17:32.
Citera
2015-09-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Lagerbäck kan väl inte vara sämst? Fem raka slutspel när han tränade Sverige och under de sista åren han har fört Island en smula framåt.

Han spelar tråkig fotboll. Det är PipeyMcGraw som bestämmer vilken fotboll som är okej att spela.

Jag tycker att svängdörrsfotboll och feghet som är Hamréns två filosofier är extremt tråkiga. Antingen satsar vi offensivt och skiter helt i defensiven eller så försöker vi vara tighta defensivt och har inget eget spel alls. Dock lyckas Hamrén aldrig få defensiven att fungera även när vi försöker spela defensivt. När vi väl spelar offensivt så finns ändå inget organiserat spel.
Senast redigerad av BenWW 2015-09-09 kl. 17:42.
Citera
2015-09-09, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistan
1. Hamren
2. Olle Nordin
1. Hamrén tog Sverige till EM 2012 iallafall. Under kvalet till VM 2014, hade vi Tyskland som vår främste gruppmotståndare och under play-off fick vi svårast möjliga lottning i Portugal. Däremot kan man kritisera honom för hur det har gått under de två senaste matcherna (Ryssland respektive Österrike) i EM-kvalet där vi har åkt på våra två första förluster och släppt in 5 mål i baken. Men vi har fortfarande chans att nå EM-slutspel så man skall inte döma ut Hamrén helt.

2. Olle Nordin tog oss Sverige till mästerskap (VM 90) åtminstone.
Senast redigerad av Hagoromo 2015-09-09 kl. 18:19.
Citera
2015-09-09, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno

Citat:
Ursprungligen postat av BenWW
Han spelar tråkig fotboll. Det är PipeyMcGraw som bestämmer vilken fotboll som är okej att spela.

Jag tycker att svängdörrsfotboll och feghet som är Hamréns två filosofier är extremt tråkiga. Antingen satsar vi offensivt och skiter helt i defensiven eller så försöker vi vara tighta defensivt och har inget eget spel alls. Dock lyckas Hamrén aldrig få defensiven att fungera även när vi försöker spela defensivt. När vi väl spelar offensivt så finns ändå inget organiserat spel.

Ni skriver tydligen om mitt inlägg. Läs en gång till så får vi se om ni lyckas bättre.
Jag rangordnade de som varit förbundskaptener under min livstid. Att vara nr 1 brukar vara bra...
Citera
2015-09-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PipeyMcGraw
Ni skriver tydligen om mitt inlägg. Läs en gång till så får vi se om ni lyckas bättre.
Jag rangordnade de som varit förbundskaptener under min livstid. Att vara nr 1 brukar vara bra...

Ursäkta mig. Jag missade att du skrev att du ser Svensson som sämst, men hade du inte skrivit den meningen hade våran tolkning varit korrekt sett till frågeställningen.
Citera
2015-09-09, 17:56
Moderator
vfs avatar
Laban, Olle och Hamren ligger bra till som dom sämsta. Olle tog förvisso Sverige till Italien men resultaten var katastrofala, stryk mot Costa Rica som verkligen var en B-nation, samt att han misshandlade Strömberg.

Laban var allmänt kass och Hamren är ett ego utan täckning.

Citat:
Ursprungligen postat av PipeyMcGraw

Men läs topic då.

Vem är Sveriges sämste förbundskapten genom tiderna?

Du verkar ju lista från bäst till sämst (av dom du har upplevt.
Citera
2015-09-09, 17:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Den där Nordin, som ledde Sverige mot ett totalfiasko i Italien 1990.
Förlust mot stornationen Costa Rica som främsta merit.

Truppens enda stjärna, Glenn Strömberg, fick sitta på bänken i 75 minuter i alla matcherna.
Varje gång han kom in på planen ändrades matchbilden dramatiskt, plötsligt flyttades spelet till motståndarnas straffområde.
Hela Sverige satt framför TV apparaterna och svor.

1-2, 1-2, 1-2. Blev resultaten.
Citera
2015-09-09, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Laban, Olle och Hamren ligger bra till som dom sämsta. Olle tog förvisso Sverige till Italien men resultaten var katastrofala, stryk mot Costa Rica som verkligen var en B-nation, samt att han misshandlade Strömberg.

Laban var allmänt kass och Hamren är ett ego utan täckning.

Men läs topic då.

Vem är Sveriges sämste förbundskapten genom tiderna?

Du verkar ju lista från bäst till sämst (av dom du har upplevt.

Jag gjorde samma tolkning men läs om hans inlägg, han skriver ovanför rankingen att han ser Svensson som sämst. Men eftersom topic är som den är så borde listan vändas för enklare tolkning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in