Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-09-13, 02:30
  #49
Medlem
Clayton80s avatar
Med SD-ledningens beslut att helt klippa banden till ungdomsförbundet SDU borde det finnas en och annan här som såhär i efterhand ångrar att de stödde SD i valet 2014 och kanske till och med la en personröst på någon av dem som nu var med och fattade beslutet om ungdomsförbundet.

Det vore intressant att höra hur ni besvarar frågorna i trådämnet (givetvis under förutsättning att ni röstade på SD 2014 men ångrar att ni gjorde det).
Citera
2015-09-13, 02:35
  #50
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Angrade att jag rostade pa SD vid valet 2010, eftersom det sabbade vannskapen hos nagra av mina vanner, och for att jag helt enkelt inte trodde att reaktionerna skulle bli sa starka som dom blev. I mina ogon var SD inget extremt parti och jag gillar deras losningar, men hade jag vetat hur det skulle bli hade jag aldrig rostat pa dom, politik ar inte viktigare an vanner

Det tycker uppenbarligen inte dina "vänner"!
Citera
2015-09-13, 02:40
  #51
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Jag skulle nog säga att politik är bra mycket mer viktigare än vänner.
Om dina vänner inte kan respektera din åsikter så är dom väl inte riktiga vänner ändå?
Jag skulle vilja säga precis samma sak. Politik är mycket viktigare än vänner. Hellre leva ensam i frihet än med vänner i en diktatur.

Dessutom, kan inte vännerna acceptera min rätt att ha en egen åsikt så kan de helt enkelt fara åt helvete.
Citera
2015-09-13, 07:40
  #52
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Med SD-ledningens beslut att helt klippa banden till ungdomsförbundet SDU borde det finnas en och annan här som såhär i efterhand ångrar att de stödde SD i valet 2014 och kanske till och med la en personröst på någon av dem som nu var med och fattade beslutet om ungdomsförbundet.

Det vore intressant att höra hur ni besvarar frågorna i trådämnet (givetvis under förutsättning att ni röstade på SD 2014 men ångrar att ni gjorde det).


Den här tråden måste var den mest otidsenliga och minst insiktsfulla för närvarande. När Sd hade 12,9% i valet och nu kanske skulle få 25%. Kommer frågan ångrar ni er??

Inte ens ungdomsförbundets medlemmar skulle överväga att rösta på något annat parti. De är bara oense med ledningen om vägen framåt.
Citera
2015-09-13, 10:45
  #53
Medlem
DigitalAngels avatar
Lite osäker hur jag kommer rösta i nästa val, men det som gör att jag tvekar är vissa personer i partiet. Jag tycker tex Björn Söder ständigt lyckas dra ned SD i skiten med korkade uttalanden. Jag vill hoppas och tro att de flesta som röstar på SD inte är rasister, MEN vill förändra invandringspolitiken.

Röstade på SD i förra valet, kommer eventuellt inte göra det igen om de fortsätter komma med dumma utlägg på olika fronter. Om de visar framgent att SD är mer "reko", och pratar om sina frågor på ett vettigt sätt kommer de få min röst. Idag ångrar jag mig inte direkt över mitt val.
Citera
2015-09-13, 13:17
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Angrade att jag rostade pa SD vid valet 2010, eftersom det sabbade vannskapen hos nagra av mina vanner, och for att jag helt enkelt inte trodde att reaktionerna skulle bli sa starka som dom blev. I mina ogon var SD inget extremt parti och jag gillar deras losningar, men hade jag vetat hur det skulle bli hade jag aldrig rostat pa dom, politik ar inte viktigare an vanner
Det du borde ångra är att du sa till dina vänner att du röstat på SD. Rösten i sig är ju anonym (i teorin) så den kan knappast påverka din vänskap.
Citera
2015-09-13, 13:26
  #55
Medlem
En mätning så sent som i augusti visade att 94% av de som röstade på SD 2014 skulle rösta på dem om det var val idag. Inget parti ligger ens i närheten av så lojala väljare. Tråden känns ganska ointressant. Mer relevant hur andra partiers väljare känner sig där det finns nämnvärt väljare som ångrar sig.
Citera
2015-09-13, 14:06
  #56
Medlem
Jag ångar verkligen att jag röstade på SD.
Hade jag vetat att Karlsson vill göra SD till ett "antirastistisk mittenparti" hade jag röstat på SvP.
Citera
2015-09-13, 14:44
  #57
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayton80
Med SD-ledningens beslut att helt klippa banden till ungdomsförbundet SDU borde det finnas en och annan här som såhär i efterhand ångrar att de stödde SD i valet 2014 och kanske till och med la en personröst på någon av dem som nu var med och fattade beslutet om ungdomsförbundet.

Det vore intressant att höra hur ni besvarar frågorna i trådämnet (givetvis under förutsättning att ni röstade på SD 2014 men ångrar att ni gjorde det).

Jag röstade på SD 2014 men är mycket fundersam kring hanteringen av ungdomsförbundet. Men ånger är ett för starkt ord. Dock, om det finns ett bättre och rimligare alternativ 2018 så byter jag parti.

Man kanske kan säga att jag är SD-väljare, men inte någon helhjärtad anhängare.
Citera
2015-09-16, 01:56
  #58
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
En mätning så sent som i augusti visade att 94% av de som röstade på SD 2014 skulle rösta på dem om det var val idag. Inget parti ligger ens i närheten av så lojala väljare. Tråden känns ganska ointressant. Mer relevant hur andra partiers väljare känner sig där det finns nämnvärt väljare som ångrar sig.
Högst tveksamt påstående. En mätning för mindre än ett år sedan visade tvärtom att de som röstade på SD i valet 2014 i högre grad än övriga väljare avsåg byta parti vid nästa val.

Men detta är inte trådämnet, så om du inte kan besvara frågeställningen i trådstarten bör du hålla dig till andra trådar.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback