Citat:
Avancerad och påkostad? Den har kostat max 10 kr att göra. Helt sjukt vilken sekt apple är. Deras kundgrupp är så jävla hjärtntvättade och går och köper allt de spottar ut. Ni hade säkert köpt en påse skit för 1000kr också så länge det var ett äpplemärke på den.
Och Iphone 6s är väl exakt samma mobil som 6an med lite modifikationer. Fyfan vad de mjölkar er alltså, skäms.
Och Iphone 6s är väl exakt samma mobil som 6an med lite modifikationer. Fyfan vad de mjölkar er alltså, skäms.
Oj, här sitter du och brölar och det enda du uppnår är att skylta med hur in i helvete okunnig du är....
Helt klart är Apple duktiga på att ta bra betalt, men det finns oftast även fog för att de tar mer betalt, och handlar alltså inte enbart om att man betalar för status eller varumärket i sig även om det givetvis ingår i paketet hos Apple likväl som det gör hos alla andra mer välkända varumärken.
Men klarar du att producera den pennan och allt runt den som krävs för att kunden ska få den i handen för max 10kr, så tror jag du får Nobelpris i ekonomi eller liknande.
Dessa max 10kr mer penna ska då alltså täcka forskning o utveckling, material, hela produktionsapparaten vare sig Apple gör det själva eller betalar för den till nån annan. Förpackningar transport reklammaterial ja allt, och dessutom helst ge en vinst..... Klarar du det med max 10 kr?
När det gäller eventet i sig så var det som vanligt väl utfört och påkostat, och upplevs som mycket professionellt men ändå jordnära. Gillar speciellt Cue men även Federighi. Visst kan det bli lite jatitt med samma fraser med superlativer men man får ta det för vad det är och sila lite och koncentrera sig på det tekniska i första hand.
När det gäller iP6S så var den ju rejält förändrad mot föregångaren trots att den se visuellt identisk ut. Den bjuder ju på flera tekniska innovationer som vad jag vet ingen annan kan möta idag, i alla fall inte i samma klass vad gäller raffinemang och funktion etc. Så att gapa om att den bara exakt samma mobil med ”lite modifikationer” gör att du upplevs som korkad milt sagt... Isåfall är det ju exakt samma med de flesta nya modeller av Androidlurar, lite ändringar på insidan bara och lite ändrat på utsidan..... Men vad är det som då bestämmer om en lur är ny eller inte? Måste precis allt vara nytt inifrån och ut? Nä knappast.
Samma sak med pennan, den är skapligt innovativ i sig men även tillsammans med den nyutvecklade skärmtekniken.
Men så här är det ju, okunniga Applehaters har så himla svårt att ta Apples framgångar utan de bara ska spy galla, trots att det visar sig att de oftast har väldigt dålig koll på det de skränar om... Lite komiskt faktiskt.
Jag kommer högst sannolikt att byta upp mig från min nuvarande 5S till en 6S, och om det kostar si eller så mycket och du grinar illa för det spelar väl ingen roll. Jag väljer att göra vad jag vill med slantarna och röker eller spelar inte bort dem på poker eller annat, så vad har du med det att göra?
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-09-11 kl. 12:57.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-09-11 kl. 12:57.