2015-09-09, 12:59
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redmoon-cat
jaha, inte här iallafall!.

Men varför anser du att vi inte skulle kontakta andar mm egentligen?
Jag tror faktiskt att andevärlden vill vara ifred. Om dom vill titta till oss här någon gång så är det väl bra men då ska det ske på deras villkor.
Citera
2015-09-09, 13:11
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Jag tror faktiskt att andevärlden vill vara ifred. Om dom vill titta till oss här någon gång så är det väl bra men då ska det ske på deras villkor.

Det ena utesluter inte det andra. Det är få förunnat som har en öppen kontakt med andar och jag tror inte på sådana regler som du menar .

Tro mig, jag får inte vara ifred för andarna!. Jag är alltid öppen och "stänger aldrig ner".

Men nu skulle det inte handla om mig ju.

Det blir vad man gör det till och jag tror inte på regler.
Senast redigerad av redmoon-cat 2015-09-09 kl. 13:13.
Citera
2015-09-09, 15:09
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:

Det blir vad man gör det till och jag tror inte på regler.

Som jag misstänkte är du riktigt illa ute
Citera
2015-09-09, 15:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så änglar bor i en annan dimension än våra men babblar gärna dagligen med dig, medan andar bor i ännu en annan dimension och vill vara i fred? Har jag förstått rätt? Det verkar vara mycket man måste hålla reda på när man blir alldeles paranormal...
Citera
2015-09-09, 16:31
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
Som jag misstänkte är du riktigt illa ute

FÖRKLARA DIG!!
Senast redigerad av redmoon-cat 2015-09-09 kl. 16:34.
Citera
2015-09-09, 16:35
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så änglar bor i en annan dimension än våra men babblar gärna dagligen med dig, medan andar bor i ännu en annan dimension och vill vara i fred? Har jag förstått rätt? Det verkar vara mycket man måste hålla reda på när man blir alldeles paranormal...
Den här tråden handlar om att kontakta andar. Änglar och andar är två helt olika begrepp.
Citera
2015-09-09, 16:37
Medlem
redmoon-cats avatar
Ni förtjänar inga svar.

Jag avvaktar tills det dyker upp nån som tänker med insidan av skallen.
Citera
2015-09-09, 16:39
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ni förtjänar inga svar.

Jag avvaktar tills det dyker upp nån som tänker med insidan av skallen.
Bry dig inte om dom där skeptikerna. Deras mobb vill försöka få dig ur balans bara. De är egentligen ganska lättmanövrerade och harmlösa.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-09 kl. 16:48.
Citera
2015-09-09, 16:42
Medlem
redmoon-cats avatar
Citat:
Den här tråden handlar om att kontakta andar. Änglar och andar är två helt olika begrepp.

Och andar är allt annat än de stereotyper vi bemöts av här.
Man skall aldrig generalisera dem; vissa är trötta på de flesta männskorna, vissa är det ju inte.

Det team eller om du är i en av flera i en panal av personer som andarna hjälper så blir de sällan trötta på dig.

Jag talar inte bara om anden i glaset här där man kontaktar andar helt random.
Citera
2015-09-09, 16:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Precis, och du skrev att man bör undvika det eftersom du tror de vill vara ifred. Samtidigt har du en tråd om änglar - dvs andra paranormala väsen som lever i andra dimensioner, och då undrar jag hur man kan veta att man åkallar/undviker rätt väsen? Vad är skillnaden att kontakta en ande/en ängel - hur vet man att man inte råka störa en ande när man egentligen bara ville ha tag i en konversationslysten ängel?
Bor de i olika dimensioner eller i samma dimension, hur vet man vilken dimension man kontaktar?

Måste jag starta en ny tråd om skillnaderna på att kontakta andar och änglar eller går det bra att du ändå försöker svara här?
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-09-09 kl. 16:55.
Citera
2015-09-09, 16:55
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Precis, och du skrev att man bör undvika det eftersom du tror de vill vara ifred. Samtidigt har du en tråd om änglar - dvs andra paranormala väsen som lever i andra dimensioner, och då undrar jag hur man kan veta att man åkallar/undviker rätt väsen? Vad är skillnaden att kontakta en ande/en ängel - hur vet man att man inte råka störa en ande när man egentligen bara ville ha tag i en konversationslysten ängel?

Måste jag starta en ny tråd om skillnaderna på att kontakta andar och änglar eller går det bra att du ändå försöker svara här?
En ängel går ju vid din sida och finns alltid i din närhet, de har inget emot att du kontaktar dom. Att kontakta andar har jag ingen erfarenhet av däremot att dom har kontaktat mig. Jag har ändå fått intrycket av att när man en gång har lämnat denna jord då är man färdig med jordelivet och har inget intresse av att vara kvar här.
Senast redigerad av enfindam 2015-09-09 kl. 17:04.
Citera
2015-09-09, 17:14
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
En ängel går ju vid din sida och finns alltid i din närhet, de har inget emot att du kontaktar dom. Att kontakta andar har jag ingen erfarenhet av däremot att dom har kontaktat mig. Jag har ändå fått intrycket av att när man en gång har lämnat denna jord då är man färdig med jordelivet och har inget intresse av att vara kvar här.

Hur vet man om man blivit kontaktad av en ande? Och hur vet man om man blivit kontaktad av en ängel? Vad är skillnaden - presenterar de sig och berättar vad de är för något, och hur vet man då att det inte är en lurig demon istället? För jag antar att man tror på alla tre "sorterna" om man tror på en av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in