2015-09-08, 21:55
Medlem
Hej!

Jag har haft ont i min vänstra testikel i nästan varje dag i ca en månad.
För 2-3 år sen så fick jag ont kanske en gång i halvåret eller något sådant, på samma sätt.

Det gör ont när jag går, och testikeln blir öm, och ibland har jag fått ont i ryggen/långt ner i magen samtidigt.

Det kommer och går. Jag har i princip bara ont när det är kallt då pungen krymper.

Kan det vara för tighta byxor + kyla som är problemet? Vi har ingen värme alls i vårt hus just nu så när man vaknar så fryser man rätt rejält.

Jag har googlat och jag börjar nojja som fan i att det kan vara pungvred eller bråck, men iom att jag har haft det innan, så borde det ju inte vara det.

Mvh
Citera
2015-09-08, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trole
Hej!

Jag har haft ont i min vänstra testikel i nästan varje dag i ca en månad.
För 2-3 år sen så fick jag ont kanske en gång i halvåret eller något sådant, på samma sätt.

Det gör ont när jag går, och testikeln blir öm, och ibland har jag fått ont i ryggen/långt ner i magen samtidigt.

Det kommer och går. Jag har i princip bara ont när det är kallt då pungen krymper.

Kan det vara för tighta byxor + kyla som är problemet? Vi har ingen värme alls i vårt hus just nu så när man vaknar så fryser man rätt rejält.

Jag har googlat och jag börjar nojja som fan i att det kan vara pungvred eller bråck, men iom att jag har haft det innan, så borde det ju inte vara det.

Mvh
Kolla upp det!
Citera
2015-09-08, 22:02
Medlem
cbatbhs avatar
Oftast är det inget farligt, det kan vara att den växer eller något sådant.

Men för att vara helt säker så tycker jag att du ska gå till doktorn och kolla upp det.
Citera
2015-09-08, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Oftast är det inget farligt, det kan vara att den växer eller något sådant.

Men för att vara helt säker så tycker jag att du ska gå till doktorn och kolla upp det.

Jag ska kolla upp det så snart som möjligt. Tror dock att det är som du säger att den växer.
Tack för snabbt svar.
Citera
2015-09-08, 23:07
Medlem
Kalmantos avatar
Jag hade bitestikelinflammation en gång i tiden. Kändes ungefär som du beskriver. Innan jag väl tog mig till läkaren så upplevde jag det som att det blivit bättre en period och sedan kommit tillbaka.
Citera
2015-09-08, 23:59
Medlem
Gå genast till doktorn. Kan vara testikelcancer om du har otur. Vet av egen erfarenhet.
Citera
2015-09-09, 07:47
Medlem
Dubbelpost
Senast redigerad av sctp 2015-09-09 kl. 07:53.
Citera
2015-09-09, 07:50
Medlem
Testikelcancer låter drastiskt. Om man nu inte vill tro det värsta så finns det faktiskt många möjliga hälsoproblem som kan ge just dina symptom. Ett exempel är triggerpunkter i magmusklerna, detta kan ge ont i rygg, ont i mage samt ont i penis och/eller pung.
Studera följande diagram, speciellt det som har rubriken Lateral Abdominals i den första länken (de röda områdena visar vart man kan uppfatta att smärtan sitter och kryssen visar vart problemet verkligen är):

http://www.triggerpoints.net/muscle/abdominal-obliques
http://www.triggerpoints.net/muscle/rectus-abdominis

Notera att kyla kan reta triggerpunkterna och utlösa eller förvärra symptomen.
Senast redigerad av sctp 2015-09-09 kl. 07:58.
Citera
2015-09-09, 12:21
Medlem
Testikel inflammation
Jag brukade få ont när jag satte mig .
Fick antibiotika i 2 veckor sen blev de bra .
Kuk eller testikel inflammation brukar läka själv .
De är inte cancer .
Citera
2015-09-09, 16:43
Medlem
Tack så mycket för alla svar. Jag får bege mig iväg till doktorn och hoppas på det bästa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in