2015-09-08, 18:51
Medlem
Kpte fr inte s lnge sedan den senaste MacBook Pro 15-tummaren fr 18k hos Netonnet. Efter att ha anvnt datorn ngon vecka mrkte jag att undersidan knakar och knns vldigt "mjuk" (dr texten r, nrmast skrmen p en yta p ca 10x10 cm). Kollade runt p ntet och upptckte att mnga sttt p detta problem, och att det inte ska vara s. Eftersom datorn var s dyr gick jag tillbaka med den till Netonnets serviceavdelning som knde p den och hll med om att undersidan kndes lite mjuk/ls. Han skrev en rapport och den skickades p service.

Cirka 1,5 vecka senare fr jag ett sms att mitt rende r pbrjat med en lnk drjag kan flja detta. Jsg loggar in och teknikern skriver att han inte hr ngot ljud och att det ska vara lite mjukt p 15 tummaren. Jag kommenterar att det visst lter, skickar med lnkar till forum dr detta diskuteras och en bild dr jag ritat vart problemet frekommer. Jag skriver ven att det kan pverka andrahandsvrdet och att det enligt vad jag lst ska g att fixa genom att skruva loss bottenskivan och sedan tillbaka den, men att jag inte vill pga att det kan verka garantin. Han svarar att det r kosmetiskt och inte pverkar prestandan och att rendet drmed avslutas, samt nt i stil med "kund ska nd inte trycka dr". Sedan skriver han att han dock inte tar betalt fr jobbet och det r "good will". Jag kan sedan inte kommentera mer d rendet r stngt.

Nu r grejen den att det ju faktiskt inte ska vara s hr och att det lter oavsett hur jag hller den... Det r allts inte bara om man trycker p det specifika stllet, ngot som r irriterande samt att kper man en dyr dator ska den fan vara felfri tycker jag. Sen tyckte ju uppenbarligen killen hos Netonnet att det var vrt att skicka den p service annars hade han ju inte gjort det, och nu har jag varit utan datorn fr ingenting i 1,5 vecka. Nu fick jag i alla fall sms frn Netonnet att datorn r klar att hmta, men frgan r om jag ska acceptera detta rakt av eller om det finns ngot man kan gra om man ligger p lite? Vad hade ni gjort?

Ni kan se en som har liknande problem hr, fast p min r det undersidan: http://youtu.be/zgURLGAtqfM

Tack!
Senast redigerad av stolleprovaren 2015-09-08 kl. 18:57.
Citera
2015-09-08, 19:12
Medlem
JuristGrosss avatar
Givetvis ska du inte ha det shr. Jag rekommenderar dig att skriva till apple och beskriva ditt problem, sga vad som hnt med leverantren och krva att svida dem inte kan styrka att det ska lta sdr ska dem eller leverantren frse dig med ett nytt exemplar, sedan om/nr du fr svar att du ska vnda dig till idioterna som slt dig produkten vidarebefordrar du det mailet till idioterna du kpt produkten av.

Mvh
Citera
2015-09-08, 19:21
Medlem
Rassas avatar
Ring Apple Support: 020 100 529
Citera
2015-09-08, 20:03
Bannlyst
Apple r stora horbgar nr det gller sdana saker. Jag fick lmna in min MBA 2-3 gnger innan de bytte ut flkten och trots det s kommer det ett gnisslande ljud frn den nya flkten. Men ett tips r att g till Apple store direkt och f hjlp dr, servicetiden r 2-3 dagar
Citera
2015-09-08, 20:21
Medlem
Tack fr svar, uppskattas! Men ni tycker jag ska hmta ut datorn och fortstta drifrn s att sga?

Citat:
Ursprungligen postat av -Batistuta-
Apple r stora horbgar nr det gller sdana saker. Jag fick lmna in min MBA 2-3 gnger innan de bytte ut flkten och trots det s kommer det ett gnisslande ljud frn den nya flkten. Men ett tips r att g till Apple store direkt och f hjlp dr, servicetiden r 2-3 dagar

Kan man verkligen g till Applestore med datorn nr den r kpt p Netonnet?
Citera
2015-09-08, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stolleprovaren
Tack fr svar, uppskattas! Men ni tycker jag ska hmta ut datorn och fortstta drifrn s att sga?

Kan man verkligen g till Applestore med datorn nr den r kpt p Netonnet?

Japp det kan man! Slnge du har garanti kvar s.a.s (1 r frn apple)
Citera
2015-09-08, 22:29
Medlem
KakTrolls avatar
Om det verkligen r som du sger och ingen verdrift s ring AppleCare och be om att f prata med senioravdelningen dr du rabblar upp hela problematiken. Spela in ljudet p datorn och om du har mjlighet filma "det mjuka" s du har filer redo att skicka. Det r viktigt att du r trevlig och saklig fr gnller du som en krring och tjatar om hur dligt allt r, bla bla bla.... s kommer du inte f ngon sympati eller ordentlig hjlp alls, tro mig.

Sen begr du (om det behvs) att de skickar en frfrgan till Apples ingenjrer fr att f veta om det verkligen ska vara sdr. Viktigt att du begr och skriver ner rendenummer som du kan hnvisa till med vidare kontakt med AppleCare.

Blir det inget vettigt den vgen s ber du om att f reklamera datorn hos Netonnet med hjlp av konsumentkplagen. Nekar Netonnet s gr ansvaret ver p tillverkaren dvs Apple.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in