2015-09-08, 16:49
Medlem
Såg en dokumentär om malawi igår och hörde att de bara exporterar rå tobak och sedan köper tillbaka det i ciggarett form. Så jag fick idén om att börja tillverka snus i malawi. Just nu är det bara en idé men jag undrar om någon faktiskt skulle vara intresserad av att köpa det?
Citera
2015-09-08, 16:51
Medlem
gato12s avatar
Beror väl på smaken? Smakar det bra så är det väl bara att köra, tror malawierna kräver mindre lön än svenskar.
Men du behöver väl ändå ett startkapital för att dra igång verksamheten? Och några i Sverige som är beredda att saluföra snuset.
Citera
2015-09-08, 16:58
Smakar det bra och till rätt pris, självklart. Tänker du dig typ en hemsida med postorder? Isåfall tror jag du skulle kunna bli fet på det. Bara kapa dom kända märkena rakt av i smak och döpa om dom. Bara kasta om General snus till Major snus tex. Ettan kan du kalla för Dräng snus för det luktar lite stall om det.
Citera
2015-09-08, 17:36
Avstängd
Och var tänkte du sälja tobaken? utanför Malawi lär det vara kört, med tanke på de rigorösa processer kring innehåll, dokumentation och exportbevis som gäller för tobaksindustrin. Men det är klart, det finns ju butiker i Rinkeby och Rosengård, som säljer det mesta under bordet.
Citera
2015-09-08, 18:09
Medlem
Temporarias avatar
Vore kul om du fick afrikanerna att börja snusa. Skulle satsa på att sälja vit portionssnus med hög koncentration nikotin(nikotinkick höga), så att de fastnar för det. Med rätt marknadsföring och kapital så kan du slå stort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in