2015-09-08, 10:15
Medlem
HurpaDurpas avatar
Hej!

Jag har levt på socialen i några år nu, men av diverse omständigheter befinner jag mig i en situation då jag akut behöver 5000 kr just nu, idag, i mitten av månaden. Jag har ringt runt till en massa lånebolag, men då bidrag inte syns som taxerad inkomst via skatteverket så är min kreditrating på 0 både hos UC, bisnode osv och inga kan låna ut till mig (kan kanske få låna för 1000 kr hos nåt företag, men det räcker inte).

Har nån en aning om vad jag kan ta mig till? Finns det några andra sätt att låna 5000? Några företag?

Jag har inga betalningsanmärkningar, bara värdelös kreditrating. Jättetacksam för hjälp!
Citera
2015-09-08, 10:22
Moderator
tobess avatar
Låna av familj eller vänner eller sälj något du äger är ju naturligtvis de två alternativ som ligger närmaste till hands.

Gå runt till alla restauranger och liknande ställen och fråga om dom behöver en inhoppare som diskare eller liknande några kvällar. Dom är knappast alla så nogaräknade, så att få betalt kontant och svart är inte någon omöjlighet.

Varför behöver du helt plötsligt 5000 kr akut mitt i en månad?
Citera
2015-09-08, 10:47
Medlem
Är du skyldig någon 5000 eller vad ska du ha pengarna till?
Citera
2015-09-08, 10:55
Medlem
HurpaDurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja jag skulle kunna låna ut men i så fall till en hög ränta.. problemet är bara hur jag skulle kunna göra för att garanterat få in pengarna igen!?

Hmm, låna från en total främling på internet? Har du gjort nåt liknande förr? Och till vilken ränta då, på vilken tidsplanering vill du ha tillbaka allt?
Citera
2015-09-08, 10:56
Medlem
HurpaDurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barren123

Inte skyldig någon 5000 men det är en lång historia, och inget jag gärna delar med mig om.
Citera
2015-09-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barren123

Don`t do it. En som levt på socialbidrag dem senaste 5 åren? minimal chans att få se dem pengarna igen.
Citera
2015-09-08, 11:30
Medlem
James91s avatar
Sms-lån.
Citera
2015-09-08, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joffen87
Don`t do it. En som levt på socialbidrag dem senaste 5 åren? minimal chans att få se dem pengarna igen.
+1
Citera
2015-09-08, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurpaDurpa
Hmm, låna från en total främling på internet? Har du gjort nåt liknande förr? Och till vilken ränta då, på vilken tidsplanering vill du ha tillbaka allt?

Jag lånar ut pengar var månad men till folk jag känner lite ytligt.
Lånar ut 30k per månad, lånar ut de i 15 månader, de som vill låna får "buda" så om nån tex vill betala 2100:- i månaden i 15 månadr och en annan 2500:- i månaden ( i 15 månader) så får den som bjuder högst låna (om de är någorlunda seriösa förstås).

Men i detta fallet får det kanske bli ett annat upplägg.
Citera
2015-09-08, 13:32
Medlem
SMS-lån eller familj och vänner tyvärr..
Citera
2015-09-08, 14:33
Medlem
Puffes avatar
Är det till livsnödvändiga ändamål så kan du nog gå till socialen med hatten i handen igen.
Är det inte så får du nog stå ditt kast och inte betala 5000 till vad det nu är.
En pundare du lånat/kritat av så ska du nog höra med släkten om de kan hjälpa dig (vissa pundare slår det slint i skallen på) och sedan direkt lägga in dig på något avgiftningsprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in