2015-09-08, 09:00
Medlem
Kommer börja använda den flitigt snart och det hade varit bra att veta hur mycket data man behöver tanka på.
Citera
2015-09-08, 09:06
Medlem
Johan_08s avatar
Knappt någonting.
Jag använder den dagligen på min mobil som har 500mb internet och den har aldrig varit i närheten av slut efter en månad.
Citera
2015-09-08, 10:28
Medlem
virablatiras avatar
Vad jag har förstått så är det enbart nedladdningen av kartor som drar data så använder du den som navigator och kör bil laddas ju kartor ner hela tiden. Ligger programmet vilande i bakgrunden i princip ingenting.
Citera
2015-09-08, 10:37
Medlem
Spacemodes avatar
GPS går inte över 3/4G, så ladda ner kartorna över wifi
Citera
2015-09-08, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Kommer börja använda den flitigt snart och det hade varit bra att veta hur mycket data man behöver tanka på.

Jag testade för rätt längesedan att ha satellitvy på och navigation och det drog iväg rejält. Men enkel vy så drar det inte så värst mycket. En helt vild gissning är några hundra kb på ett par mil.

Förut då man laddade ner ett område så gällde inte detta då man navigerade. De kanske gjort om detta nu?

Jag använder eniro navigation istället som har offlinekartor samt drar bra mycket mindre batteri. Så det kan ju vara en variant du kan ha i åtanke. Eller någon annan app som har offlinekartor som tex here maps.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in