Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-09-08, 01:12
  #1
Medlem
Clayton80s avatar
Aftonbladets "Brottscentralen" rapporterar om en brutal våldtäkt som skedde vid Skanstull i Stockholm i februari 2015.

Våldtäktsmisstänkt fastnade på film – fem år innan dådet

Citat:
Natten mellan den 27 och 28 februari i år skedde en brutal våldtäkt på de gamla tågspåren nedanför Skanstull i Stockholm. En 29-årig kvinna besökte en klubb i området och skulle strax efter klockan ett på natten åka hem.

– Hon lämnar klubben ensam och genar över spåren. Vid banvallarna börjar en man jaga henne fram och tillbaka och eftersom det är staket runt kan hon inte komma ut.

Till slut får mannen tag i kvinnan och slår henne med en sten i huvudet. Sedan våldtar han henne. Kvinnan lyckas till slut ta sig loss och springer mot Skanstulls tunnelbanestation där hon kliver på tunnelbanetåget och åker till Medborgarplatsen.
Nu har man tydligen lyckats hitta en videoinspelning från tunnelbanan baserat på en fem år gammal brottsutredning och därigenom lyckats identifiera den misstänkte gärningsmannen utseendemässigt, men man vet ännu inte vem han är.

I videoklippet som hör till artikeln framgår MGM:s utseende mycket tydligt.

Någon som har några tips på mannens identitet?

---

Mod: Har inte funnit någon tidigare tråd om detta brottsfall. Om sådan redan existerar välkomnar jag en sammanslagning av trådarna.
Citera
2015-09-08, 01:50
  #2
Medlem
Någon måste känna igen aset..
Citera
2015-09-08, 02:10
  #3
Medlem
Clayton80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Någon måste känna igen aset..
Precis vad jag tänkte. Bilderna är ju mycket bra. Samtidigt får man komma ihåg att det är 5 år gamla bilder. Här har man ju riktigt bra bevisning om man väl lyckas pricka in den misstänkte gärningsmannens identitet.

Det hade varit intressant med ett aktuellt signalement från polisen, men eftersom de inte nämner något verkar det troligt att brottsoffret vid våldtäkten i alla fall inte gav något signalement som avvek från bilderna från tunnelbanekameran.
Citera
2015-09-08, 02:45
  #4
Avstängd
Macho.mannens avatar
Den här mannen är skrämmande lik en man som har jobbat på söderbiljarden. Bilderna är dock fem år gamla och jag vet inte vad mannen heter eller om han jobbar kvar. Någon som vet vem jag syftar på?

Har studerat bilderna mycket nogrant nu och det måste vara den mannen jag tänker på.
__________________
Senast redigerad av Macho.mannen 2015-09-08 kl. 03:04.
Citera
2015-09-08, 02:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macho.mannen
Den här mannen är skrämmande lik en man som har jobbat på söderbiljarden. Bilderna är dock fem år gamla och jag vet inte vad mannen heter eller om han jobbar kvar. Någon som vet vem jag syftar på?

Det är högst troligt honom, ja.
__________________
Senast redigerad av 20152015 2015-09-08 kl. 03:11.
Citera
2015-09-08, 03:00
  #6
Avstängd
Macho.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det är ju han!!!

Vet du vem jag syftar på ? Vi kan ta det på PM om du inte vill outa honom?
Citera
2015-09-08, 03:04
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macho.mannen
Vet du vem jag syftar på ? Vi kan ta det på PM om du inte vill outa honom?

Jag vet vem du syftar på, jag vet att han jobbat där i år.

Vet dock inte hans förnamn eller efternamn.

Kan försöka ta reda på det imorgon.
Citera
2015-09-08, 03:06
  #8
Avstängd
Macho.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag vet vem du syftar på, jag vet att han jobbat där i år.

Vet dock inte hans förnamn eller efternamn.

Kan försöka ta reda på det imorgon.

Var några år sedan jag var där sist men det måste vara han, har kollat på bilderna mycket noggrant nu och det råder ingen tvekan.
Citera
2015-09-08, 03:09
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macho.mannen
Var några år sedan jag var där sist men det måste vara han, har kollat på bilderna mycket noggrant nu och det råder ingen tvekan.

Det ser exakt ut som honom, men kan givetvis inte garantera det. Det finns trots allt många människor som är väldigt lika.

Men utseendet är identiskt. Han arbetar dessutom promenadavstånd från brottsplatsen.
Citera
2015-09-08, 03:11
  #10
Medlem
Stillbilder från videon: http://imgur.com/wf9U7zm
Citera
2015-09-08, 03:14
  #11
Avstängd
Macho.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Det ser exakt ut som honom, men kan givetvis inte garantera det. Det finns trots allt många människor som är väldigt lika.

Men utseendet är identiskt. Han arbetar dessutom promenadavstånd från brottsplatsen.

Ja det kan inte vara långt från Söderbiljarden till Skanstull? Minns kanske fel men skedde inte incidenten för fem år sedan på grön linje mot Hagsätra? Mannen kan mycket väl vara boende på Hagsätralinjen och bestämt sig för att ta en promenad förbi tågrälsen på vägen hem efter jobbet.
Citera
2015-09-08, 03:16
  #12
Avstängd
Macho.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-net
Stillbilder från videon: http://imgur.com/wf9U7zm

Mittenbilden på nedre raden och den vänstra på nedre raden är identiska med mannen från Söderbiljarden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback