Citat:
Ursprungligen postat av
Naturalbornsinner
De äldre lockar inte i skrift. Jag försöker ta reda på varför.
Det är ju allmänt känt att män raggar och kvinnor sållar. Mao så får jag en massa brev, jag kan omöjligt svara på alla, men de som försöker vara trevliga har jag premierat, och det innebär att jag säkert har pratat med flera hundra.
Så kanske det är, men hur hittar jag rätt man av dessa tusentals, eller hundratals?
Men där målet inte är förhållande. Egentligen en lika svår balansgång som KK.
På min tid fanns inte ens KK.
Jag försöker undvika ONS utan vill träffa någon någorlunda regelbundet för sex och trevligt umgänge. Ett förhållande vore ju trevligt men det ställer ju fler krav på att man är kompatibel utanför sängen också.
Blyga människor är bara blyga till en viss gräns. Blyga människor har ofta svårt att prata om känslor, men lättare att skriva, då är internet en bra start, att få ta det i skrift. Som jag skrev jag försöker undvika ONS. Jag skulle inte kunna ha sex med någon om jag inte slappnade av.
Jag tror min typ av kvinna är utanför din erfarenhetssfär. Jag är mera allt eller inget.
Så kan det vara, att min väg att bli trygg i relationen inte är allas väg.
Jag tror att de äldre tror att de måste göra sig till för att kunna nå fram. Jag är själv i din ålder så det kunde likväl varit jag om jag nu svarade på annonser. Jag gillar inte att tävla om någons gunst eller göra mig till något jag inte är. Tror att det blir ett spel och inte äkta.
Du kan omöjligt finna ett system för vilka som är guldkorn bland skrivna svar. Det handlar mest om hur verbala de är, om de råkar träffa på rätt saker, men att träffas i verkligheten blir något annat. Problemet tror jag också att saker inte sker naturligt. Träffas man på en fest så är det mer avspänt och inget man tänker på förrän efteråt. Vill man ha varandra så rinner det på eller så gör man något annat på festen. Jag tror du blir förvirrad av all uppmärksamhet du får och måste hitta guldkornet (om det nu finns där) och kanske dömer allt för snabbt.
Har dock lite erfarenhet av sättet att finna partner. Dock det gamla sättet med kontaktannons i tidning några gånger på 80-talet. Man fick vara glad om man fick några svar varje gång. En del brev gick bort direkt av olika anledningar men träffade några tjejer (en kille svarade en gång och trodde att jag var tjej). De var inte alls som jag tänkte mig av breven så mötena blev mest konstiga.
En tjej föll jag dock för och vi träffades flera gånger. Vi gick i stadsparken, pratade och fikade. Vi gick ut och åt en fin middag med vin. Vi åkte till Köpenhamn en heldag och hade roligt. Plus några träffar till. Men det var något som var konstigt, hon ville inte gå hem till mig och jag fick inte följa med henne hem.
Hon var alltid lugn och glad när vi träffades, verkade trivas i mitt sällskap. Men något måste varit fel men förstod aldrig vad. Tror(?) att hon råkat illa ut med någon kille tidigare. För när vi skulle boka inför en helg då vi redan kommit överens att träffas så hade hon bokat med någon kompis. Jag blev rätt ordentligt sur då vi redan bestämt att träffas men inte vad vi skulle göra. Fräste till någon kommentar men varken vulgär eller hård i telefonen och det räckte för att hon inte ville träffa mig mer. Sen la jag ner den vägen till kärlek. Privata fester har jag dock haft bättre erfarenhet av. Tyvärr så blir det inga sådana fester längre, ofta med lite nytt folk.
Nog tror jag att kvinnor raggar, ivf vissa med självförtroende. Du vill inte ha förhållande och inte ons, du verkar vilja ha en älskare. Vet inte, men jag tror det blir svårt, såvida du inte accepterar att vara just älskarinna (till en gift man). Om kk så får du nog dela man med andra.
Nej, kk fanns inte när vi var unga vuxna och inte heller ons. Alltså själva saken fanns ju men vi kallade det nog inget speciellt. Man sa bara att jag träffade en tjej i lördags som kom med hem eller att jag brukar träffa henne ibland bara för sex.
Jag tror nog att din typ är bekant, som du gör nu, då jag har haft otur med tjejer som varit otrogna. Inte för att jag menar att du är det om det är ons eller älskare. Men ändå på något sätt du söker hela tiden efter nytt och verkar inte vilja binda dig fastän du ogillar lösa förbindelser. Jag är mer ute efter förhållande, visst ibland blir det ons men tanken är nog att det kanske kan bli något. KK har jag haft en gång och det var en fd som jag hade under ett flertal år. Mitt verkliga guldkorn (om du minns?) att sexa med.
Tror säkert att du kan vara en jag fallit för om vi skulle möts på t.ex. en fest. Är egentligen blyg (charmigt enligt en del tjejer) men känner jag att jag får respons så släpper det direkt. Är definitivt en som vågar prata var som helst så jag vet egentligen inte varför det kan låsa sig. Så det behövs helst en utåtagerande tjej inledelsevis tills jag vågar. Problemet jag har är att de flesta av dessa tjejer fortsätter på samma sätt när vi är tillsammans mot andra män. Faller jag för en tjej så finns bara hon för mig (jag blir noll intresserad av andra tjejer).
Förstod inte det sista med "inte allas väg"? Faktiskt lite kul att skriva med dig och att läsa tråden!