Citat:
Ursprungligen postat av
Naturalbornsinner
Jag är som en sportbil, absolut inte senaste årsmodellen, tvärtom, men jag är startsnabb och har en stark motor och axar bra. Problemet är att många män är inställda på att det behövs motorvärmarare, kupévärmare, startkablar, startgas, och en djävla massa choke, samt att man dessutom måste hålla i dörren, och varva motorn vid färd annars lossnar dörren eller bilen tjuvstannar.Jag upplever att männen säljer in sig som väldigt bilkunnig, och särskilt mekaniskt, medan jag bara vill varva motorn och ut och åka.
Kanske är det fel på mig, men jag fungerar så att jag vill känna mig trygg med mannen, uppskattad, samt att man genuint gillar varandra. Därför tycker jag en middag är bra där man i lugn och ro får känna på varandra. Dvs se om det finns kemi, om mannen är receptiv, försöker förstå vad jag säger och kommer med ett gensvar. Detta sammanfattar det bra vad jag vill ha sagt.
Gillar jag mannen är jag kåt och våt, och kyss mig så startar motorn så åker vi tillsammans på en åktur. Men denna min inställning verkar mer skrämma en locka jämnåriga?
Med yngre har det dock varit väldigt uppskattat, men de söker sig ju också till en för erfarenhet. De behöver inte vara i överläge.
Det var väl en utmärkt, målande liknelse, kan du inte sätta den i din presentation? Jag tänker fördomsfullt att liknelsen med en sportbil lär sälja suveränt till gubbarna.
Beskriv som med sportbilen och sen vidare att du alltså inte behöver en mekaniker för att hantera en svårstartad bil, men däremot söker en som kan föra sig och er åktur med lite stil och elegans.
Sen kommer du ju tyvärr att få en massa "ansökningar" från män som inte är vad du söker ändå, men dom som verkligen läser din presentation och försöker höra av sig till just dig kanske skippar utläggningar om att slicka dig i timmar åtminstone.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naturalbornsinner
Vad tråden handlar om = Det är ett helvete att få en man att kommunicera annat än vad ni tror vi vill höra. .
Ja tyvärr, det är allmänt förekommande och gäller tyvärr inte bara gubbar utan yngre män också :-(. Bättre med en kille som är äkta och genuin och där man ogillar hälften av hans åsikter och önskemål men åtminstone gillar somliga, än en som bara hostar upp klyschor där det är uppenbart att han säger och gör sånt han tror tjejer gillar och aldrig får någon kontakt med vad det är för person bakom detta.
Faktiskt hade jag hoppats att det var något som blev bättre med åren, att oerfarna killar sitter fast i att vara vad tjejer vill ha som de lärt sig från amerikanska tonårsfilmer, men att man efter att ha haft några riktiga relationer lärt sig att detta aldrig blir särskilt underbart, tydligen inte.
För att förstå hur de tänker kan jag rekommendera tråden om hur svårt det är för män 40+ att få ligga:
(FB) Singelmän 40+ hur ha sexliv Sverige?
De kanske är något yngre än dig, men tugget är iaf detsamma. Man måste ljuga sig blå och gulligulla med tjejer för att få det enda man egentligen vill ha av dem (att stoppa in snoppen). Kvinnor är ändå så ointressanta och korkade att det inte finns något som helst intresse av att konversera med dem, utan samtal är endast något de lider sig igenom för att till slut förhoppningsvis få av henne trosorna. Tråden kan lösa ditt problem, kan hända att du tappar allt intresse för sex med män