2015-09-10, 20:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Var inte det där både otrevligt och en aning malplacerat? Särskilt som TS inte är särskilt orolig alls.

Det här förstår jag inte alls i sammanhanget

?

Okej, bra! Då är det lugnt!

Det som återstår då är att försöka hitta rätt sexpreferenser! Du är långt före mig i resonemanget antar jag. Hur mogna män hintar sina sexuella fantasier utan att verka läskiga vet jag inte alls så nu lovar jag att sluta skriva i tråden.
Senast redigerad av Ratad 2015-09-10 kl. 20:20.
Citera
2015-09-10, 20:32
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Nu är jag iofs något under det aktuella åldersintervallet men känner iofs en hel del 50+ och har svårt att känna igen detta. Menar du verkligen att detta är symptomatiskt för detta ålderssegment eller är social status/yrke inbakat i detta också.

Har tidigare svåger som är runt 35 och i hans kretsar är det väldigt mycket grova könsord högt och lågt och kuk-fitta diskussioner, han jobbar i byggbranschen som snickare. Känner dock inte alls igen det i min umgängeskrets där de flesta har akademisk bakgrund. Sen vet jag ju inte hur de är i sovrummet, det vet säkert den kvinnliga expertisen bättre.

Arbetsplatser kan vara många saker och jag kan tänka mig att 50+:are på byggen och industrier som befinner sig i långa relationer försöker hänga med sina yngre kollegor, som är ute i svängen, för att verka lite fräcka och ungdomliga. Så fungerar det dock inte på alla ställen.

Har faktiskt inte hört varken kuk eller fitta nämnas av någon kollega, äldre eller yngre, på denna sidan nyår.

Du citerar antagligen fel användare.
Citera
2015-09-10, 20:38
Bannlyst
Citat:
Jag skulle inte tända på formuleringen i sig. Men jag skulle föredra en kille som vet vad han vill och framförallt visar vad han vill. (Samma som män säger sig vilja ha från kvinnor )

Det är alltför många som gör som du, maximerar chansen att få ligga, och då vill du ju inte ligga med just mig på just ett sätt som jag gillar, utan då vill du vara till lags för att få ligga öht. Och då blir du slampig i mina ögon. Slampig i meningen sakna självrespekt.

Nu tolkade du mig som fan läser bibeln. Jag säger ju att jag gillar två typer, inte endast en. Det handlar inte om att vara den andra till lags. Det finns även typer av tjejer som jag utesluter direkt. Om jag älskar både brunetter och blondiner är jag väl inte smart om jag inte direkt snackar om hur mycket jag älskar blondiner?
Citera
2015-09-10, 20:50
Bannlyst
For the record: Jag hade aldrig sagt till en tjej att jag vill slicka henne
Citera
2015-09-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Skiftar personlighet? ¿Que?

Sexuell samvaro är ett samspel. Man är två, eller kanske flera, som ligger med varandra. Det är närmast oundvikligt att man anpassar sig efter en partner och lever ut på olika sätt med olika människor.

Jo jag känner till att det är fråga om samspel. Men kan inte låta bli att fundera. Jag kan inte följa efter på så sätt iaf. Jag är en människa med fastlagda personliga drag. En del av dessa påverkar ju det sexuella.
Citera
2015-09-10, 21:03
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jag är som en sportbil, absolut inte senaste årsmodellen, tvärtom, men jag är startsnabb och har en stark motor och axar bra. Problemet är att många män är inställda på att det behövs motorvärmarare, kupévärmare, startkablar, startgas, och en djävla massa choke, samt att man dessutom måste hålla i dörren, och varva motorn vid färd annars lossnar dörren eller bilen tjuvstannar.Jag upplever att männen säljer in sig som väldigt bilkunnig, och särskilt mekaniskt, medan jag bara vill varva motorn och ut och åka.

Kanske är det fel på mig, men jag fungerar så att jag vill känna mig trygg med mannen, uppskattad, samt att man genuint gillar varandra. Därför tycker jag en middag är bra där man i lugn och ro får känna på varandra. Dvs se om det finns kemi, om mannen är receptiv, försöker förstå vad jag säger och kommer med ett gensvar. Detta sammanfattar det bra vad jag vill ha sagt.

Gillar jag mannen är jag kåt och våt, och kyss mig så startar motorn så åker vi tillsammans på en åktur. Men denna min inställning verkar mer skrämma en locka jämnåriga?
Med yngre har det dock varit väldigt uppskattat, men de söker sig ju också till en för erfarenhet. De behöver inte vara i överläge.

Det var väl en utmärkt, målande liknelse, kan du inte sätta den i din presentation? Jag tänker fördomsfullt att liknelsen med en sportbil lär sälja suveränt till gubbarna.

Beskriv som med sportbilen och sen vidare att du alltså inte behöver en mekaniker för att hantera en svårstartad bil, men däremot söker en som kan föra sig och er åktur med lite stil och elegans.

Sen kommer du ju tyvärr att få en massa "ansökningar" från män som inte är vad du söker ändå, men dom som verkligen läser din presentation och försöker höra av sig till just dig kanske skippar utläggningar om att slicka dig i timmar åtminstone.

Citat:
Vad tråden handlar om = Det är ett helvete att få en man att kommunicera annat än vad ni tror vi vill höra. .

Ja tyvärr, det är allmänt förekommande och gäller tyvärr inte bara gubbar utan yngre män också :-(. Bättre med en kille som är äkta och genuin och där man ogillar hälften av hans åsikter och önskemål men åtminstone gillar somliga, än en som bara hostar upp klyschor där det är uppenbart att han säger och gör sånt han tror tjejer gillar och aldrig får någon kontakt med vad det är för person bakom detta.

Faktiskt hade jag hoppats att det var något som blev bättre med åren, att oerfarna killar sitter fast i att vara vad tjejer vill ha som de lärt sig från amerikanska tonårsfilmer, men att man efter att ha haft några riktiga relationer lärt sig att detta aldrig blir särskilt underbart, tydligen inte.

För att förstå hur de tänker kan jag rekommendera tråden om hur svårt det är för män 40+ att få ligga: (FB) Singelmän 40+ hur ha sexliv Sverige?

De kanske är något yngre än dig, men tugget är iaf detsamma. Man måste ljuga sig blå och gulligulla med tjejer för att få det enda man egentligen vill ha av dem (att stoppa in snoppen). Kvinnor är ändå så ointressanta och korkade att det inte finns något som helst intresse av att konversera med dem, utan samtal är endast något de lider sig igenom för att till slut förhoppningsvis få av henne trosorna. Tråden kan lösa ditt problem, kan hända att du tappar allt intresse för sex med män
Citera
2015-09-10, 21:13
Medlem
Citat:
Nu har jag varit reggad i tre år på flera siter, och min erfarenhet är den, att är man på en mer sexinriktad site så ...

Citat:
... men givetivis blir det annorlunda hur man närmar sig sex på en sexsite och på en datesite, även om alltför många män på datesiterna också bara vill ha sex. Det är också skillnad på pojkvänssex och sex med mindre känslor inblandade för mig.

Jag har efter separationen haft ett par älskare, och slutsatsen jag dragit då att det är mer lättsamt och varierat och naturligt med en yngre älskare, det verkar mer avslappad och lekfullt och upptäckande, medan jag upplever de jämnårigas sätt att sälja in sig, väldigt konstlat.

Jag har också svårt att prata om ämnet och vill inte fläka ut mig trots anonymitet men om jag får komma med en metafor för problemet?

... vill känna mig trygg med mannen, uppskattad, samt att man genuint gillar varandra. Därför tycker jag en middag är bra där man i lugn och ro får känna på varandra. Dvs se om det finns kemi, om mannen är receptiv, försöker förstå vad jag säger och kommer med ett gensvar.

Gillar jag mannen är jag kåt och våt, och kyss mig så startar motorn så åker vi tillsammans på en åktur. Men denna min inställning verkar mer skrämma en locka jämnåriga?
Med yngre har det dock varit väldigt uppskattat, men de söker sig ju också till en för erfarenhet.
Jag tycker att du säger en sak men försöker framstå på ett annat sätt. Du har varit reggad på flera olika sex- och datesajter under 3 år och menar att du minsann inte ligger med en massa män utan bara har haft några älskare. Ändå vet du precis skillnaden på unga och äldre (din egen ålder) män.

Du säger att det är si och så hela tiden vilket visar på att du måste skaffat dig denna kunskap ur ett större antal. Om du nu tyckt att detta vore kul så är det inga problem men jag tror inte du gör detta av andra signaler du ger. Du vill känna dig trygg och det tar ett tag att nå dit. Sedan blommar du ut. Är du avslappnad och aktiv så tror jag också att rätt man vågar ta för sig.

Jag tror att du med älskare menar förhållande och sen vill du inte kännas vid alla ons. Du är själv blyg och vill känna trygghet innan du kan ge dig hän. Därför blir inte heller dina ons bra då du inte slappnar av och kommunicerar naturligt.

Ett stort problem som uppstår när man söker på för stor yta är att man får napp långt bort och inte kan umgås så ofta. Då kommer också förhållandet mest handla om sex. Man tappar allt underbart man upplever när man umgås dagligen. Ja faktiskt kan en tur på IKEA eller mataffären på tu man hand vara lika underhållande som en utflykt eller att man skapar något tillsammans. Man planerar och gör saker tillsammans vilket stärker förhållandet och känslan av vi ökar.

Är man vana att vara väldigt nära varandra, att ta på och hålla i/om varandra, till vardags så tror jag också att möjligheterna för snabbsex ökar då man inte är blyga för varandra och närheten är naturlig. Sen kan det vara roligt att göra det ute, i tvättstugan eller var man nu tycker kan vara spännande. Inte att bli upptäckta men att risken finns att man blir det!
Citera
2015-09-10, 21:21
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jo jag känner till att det är fråga om samspel. Men kan inte låta bli att fundera. Jag kan inte följa efter på så sätt iaf. Jag är en människa med fastlagda personliga drag. En del av dessa påverkar ju det sexuella.

Sexlivet är för mig inte något statiskt. Det är dynamiskt. Det påverkas av min partner och hur han tycker om att ligga. Hur vi två fungerar tillsammans liksom. Och det är föränderligt över tid. Jag har inte samma preferenser nu som när jag var 20. Men det är jag det.
Citera
2015-09-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Sexlivet är för mig inte något statiskt. Det är dynamiskt. Det påverkas av min partner och hur han tycker om att ligga. Hur vi två fungerar tillsammans liksom. Och det är föränderligt över tid. Jag har inte samma preferenser nu som när jag var 20. Men det är jag det.

Du leker ju mest med ord.

Men okej, jag accepterar din uppfattning och alla gör ju sina val. Huvudsaken man mår okej av det man gör.
Citera
2015-09-10, 21:51
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Du leker ju mest med ord.

Men okej, jag accepterar din uppfattning och alla gör ju sina val. Huvudsaken man mår okej av det man gör.

Leker med ord? Jag tycker att jag tydligt förklarar vad jag menar.
Citera
2015-09-10, 21:57
Medlem
Sveamusselands avatar
Citat:
Jag trodde att fördelen med en sexsite var att där talade man om vad man ville ha och inte.
Anledningen att jag startade tråden var att jag upplevde att de flesta män beskriver sig som att de vill smekas i timmar, och att lapa är guds gåva till mannen. Och ju äldre ju mera tydligt.
Jag undrade om det stämde över med verkligheten verkligen.
Just det, men som vid nästan all "försäljning" kan man inte att tro på alla vackra ord, folk säger nämligen vad de tror leder till deras mål, särskilt på sexsiter gissar jag. Så du ratar dom "säljarna" för dom kör med fel snack. Varför just lite äldre envisas med det har ju många i tråden försökt förklara..
Citera
2015-09-10, 22:04
Bannlyst
Ja, TS verkar fästa en stor vikt vid det teoretiska (snacket) före det praktiska (knullandet). Ok, hon vill inte provköra alla men ändå... Man mäts väl inte efter den som snackar bäst! Sånt är bara trams. Det säger inte ett skit om hur bra de är i sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in