2015-09-10, 23:14
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturalbornsinner
Jag förstår inte allt du skriver

Nähä?

Citat:
För mig är det så.
Kanske inte just under akten eller jo, om denne ger - så vill jag ge tillbaka och jag känner tillgivenhet. Men det gör jag för en hund och en mobil och ett par bra skor som tagit mig långt också.

Nej, ett samlag och att känna ömhet och tillgivenhet för någon är inte detsamma.

Att vara kär och att ligga är två olika saker.

Att det är oändligt mycket bättre att ligga med någon man är kär i är en annan femma.

Du känner tillgivenhet för döda ting säger du. Mobiltelfoner och skor bland annat. Där ser man!

Citat:
Jag tycker att sex är lite som att dansa, alla män dansar olika och det är spännande, och jag gillar att följa. Däremot så har jag en preferens ang vilken musik jag vill dansa till.

Er debatt i övrigt förstår jag inte.

Det är ungefär vad jag försöker säga. Man vet att man gillar att dansa. Man vet vilken musik man helst dansar till. Gott så. Du vet dessutom att du gillar att följa. Du är inte den som för. Men sedan vet du inte hur det kommer att vara att dansa med en ny partner. Alla män dansar olika. Även om en del är danstekninskt mycket kunniga och en del tycks vara födda till att dansa. Och en del är den stela vita snubben lite vid sidan av på dansgolvet. Honom vill man helst inte råka på.

Men det handlar ju om den där känslan man får tillsammans. Att man dansar i samma takt och att kropparna fungerar tillsammans. En snubbe kanske är asbra på att dansa polka men du föredrar egentligen tango. Vad gör ni? Hittar en dans som fungerar för båda två eller håller ni varandra i hand och kör olika danser? Testar ni schottis? Och kommer ni att dansa schottis varje dag resten av livet? Kanske dansar ni vals någon gång ibland? Bara för att. Det är ju trots allt rätt kul att dansa och man kanske vill prova på lite nya saker? Och så är det fredagskväll och man är bra jävla trött. Man orkar inte dansa. Orkar knappt ens dra igång musiken. Och på lördagsmorgonen ligger man där i sängen och orkar en halvhjärtad ringdans.

Fattar du vad jag försöker säga?
Citera
2015-09-10, 23:20
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag har inte trott eller tänkt mer än exakt det jag skrivit.

Jag menar väl egentligen att jag tycker det är synd att så få kvinnor vill/vågar/kan älska idag. Och visst är det svårt i vår samtid, vårt samhälle. Det allra mest grundläggande för kärlek arbetas bort, dagligen.

Jag skrev till dig mest för att påpeka ett par saker. Det var inte menat att peka ut exakt just dig som något dåligt exempel. Jag är en sorts observatör och sådan har jag alltid varit.
Jag har gjort många saker i mitt liv och begått många misstag. Däribland kring sex och kärlek.

Man kan ju hävda att det vi skriver om handlar om ett mognande av sexlivet och hur jag som "mogen" man föredrar det.

Återigen; var någonstans har påstått att mitt sätt att göra saker är det rätta?

Det allra mest grundläggande för kärlek arbetas dagligen bort säger du. Vad betyder det? Och på vilket sätt är det få kvinnor som vill/vågar/kan älska idag? Är det något könsspecifikt menar du? Män vill/vågar/kan älska men kvinnor kan det inte? Vad exakt är då det där grundläggande som dagligen arbetas bort? Nu har du tappat mig.
Citera
2015-09-11, 01:12
Medlem
Citat:
De äldre lockar inte i skrift. Jag försöker ta reda på varför.

Det är ju allmänt känt att män raggar och kvinnor sållar. Mao så får jag en massa brev, jag kan omöjligt svara på alla, men de som försöker vara trevliga har jag premierat, och det innebär att jag säkert har pratat med flera hundra.

Så kanske det är, men hur hittar jag rätt man av dessa tusentals, eller hundratals?

Men där målet inte är förhållande. Egentligen en lika svår balansgång som KK.
På min tid fanns inte ens KK.
Jag försöker undvika ONS utan vill träffa någon någorlunda regelbundet för sex och trevligt umgänge. Ett förhållande vore ju trevligt men det ställer ju fler krav på att man är kompatibel utanför sängen också.

Blyga människor är bara blyga till en viss gräns. Blyga människor har ofta svårt att prata om känslor, men lättare att skriva, då är internet en bra start, att få ta det i skrift. Som jag skrev jag försöker undvika ONS. Jag skulle inte kunna ha sex med någon om jag inte slappnade av.
Jag tror min typ av kvinna är utanför din erfarenhetssfär. Jag är mera allt eller inget.

Så kan det vara, att min väg att bli trygg i relationen inte är allas väg.
Jag tror att de äldre tror att de måste göra sig till för att kunna nå fram. Jag är själv i din ålder så det kunde likväl varit jag om jag nu svarade på annonser. Jag gillar inte att tävla om någons gunst eller göra mig till något jag inte är. Tror att det blir ett spel och inte äkta.

Du kan omöjligt finna ett system för vilka som är guldkorn bland skrivna svar. Det handlar mest om hur verbala de är, om de råkar träffa på rätt saker, men att träffas i verkligheten blir något annat. Problemet tror jag också att saker inte sker naturligt. Träffas man på en fest så är det mer avspänt och inget man tänker på förrän efteråt. Vill man ha varandra så rinner det på eller så gör man något annat på festen. Jag tror du blir förvirrad av all uppmärksamhet du får och måste hitta guldkornet (om det nu finns där) och kanske dömer allt för snabbt.

Har dock lite erfarenhet av sättet att finna partner. Dock det gamla sättet med kontaktannons i tidning några gånger på 80-talet. Man fick vara glad om man fick några svar varje gång. En del brev gick bort direkt av olika anledningar men träffade några tjejer (en kille svarade en gång och trodde att jag var tjej). De var inte alls som jag tänkte mig av breven så mötena blev mest konstiga.

En tjej föll jag dock för och vi träffades flera gånger. Vi gick i stadsparken, pratade och fikade. Vi gick ut och åt en fin middag med vin. Vi åkte till Köpenhamn en heldag och hade roligt. Plus några träffar till. Men det var något som var konstigt, hon ville inte gå hem till mig och jag fick inte följa med henne hem.

Hon var alltid lugn och glad när vi träffades, verkade trivas i mitt sällskap. Men något måste varit fel men förstod aldrig vad. Tror(?) att hon råkat illa ut med någon kille tidigare. För när vi skulle boka inför en helg då vi redan kommit överens att träffas så hade hon bokat med någon kompis. Jag blev rätt ordentligt sur då vi redan bestämt att träffas men inte vad vi skulle göra. Fräste till någon kommentar men varken vulgär eller hård i telefonen och det räckte för att hon inte ville träffa mig mer. Sen la jag ner den vägen till kärlek. Privata fester har jag dock haft bättre erfarenhet av. Tyvärr så blir det inga sådana fester längre, ofta med lite nytt folk.

Nog tror jag att kvinnor raggar, ivf vissa med självförtroende. Du vill inte ha förhållande och inte ons, du verkar vilja ha en älskare. Vet inte, men jag tror det blir svårt, såvida du inte accepterar att vara just älskarinna (till en gift man). Om kk så får du nog dela man med andra.

Nej, kk fanns inte när vi var unga vuxna och inte heller ons. Alltså själva saken fanns ju men vi kallade det nog inget speciellt. Man sa bara att jag träffade en tjej i lördags som kom med hem eller att jag brukar träffa henne ibland bara för sex.

Jag tror nog att din typ är bekant, som du gör nu, då jag har haft otur med tjejer som varit otrogna. Inte för att jag menar att du är det om det är ons eller älskare. Men ändå på något sätt du söker hela tiden efter nytt och verkar inte vilja binda dig fastän du ogillar lösa förbindelser. Jag är mer ute efter förhållande, visst ibland blir det ons men tanken är nog att det kanske kan bli något. KK har jag haft en gång och det var en fd som jag hade under ett flertal år. Mitt verkliga guldkorn (om du minns?) att sexa med.

Tror säkert att du kan vara en jag fallit för om vi skulle möts på t.ex. en fest. Är egentligen blyg (charmigt enligt en del tjejer) men känner jag att jag får respons så släpper det direkt. Är definitivt en som vågar prata var som helst så jag vet egentligen inte varför det kan låsa sig. Så det behövs helst en utåtagerande tjej inledelsevis tills jag vågar. Problemet jag har är att de flesta av dessa tjejer fortsätter på samma sätt när vi är tillsammans mot andra män. Faller jag för en tjej så finns bara hon för mig (jag blir noll intresserad av andra tjejer).

Förstod inte det sista med "inte allas väg"? Faktiskt lite kul att skriva med dig och att läsa tråden!
Citera
2015-09-11, 10:31
Medlem
Citat:
Kan du utveckla det sista?

Vilken innebörd lägger du i

Det var något jag skrev om våra inlägg i förhållande till tråden.

Det handlar om vår nutid. Det går inte att älska i ett samhälle där man och kvinna konkurrerar om precis allting: tid, utrymme, arbete, inkomst, rättigheter, fördelar, världsbild etc. Och till stor del beror detta på feminismen som många kvinnor stödjer. Vad många inte verkar införstådda med är att feminismen förstör kvinnans förmåga till djupare känslor, gör henne kall, kortsiktig och egoistisk. Det är ingen vidare bra grogrund för kärlek rent allmänt. Och eftersom ingen motståndsrörelse finns bland kvinnor mot detta kan man bara tolka det som att ingen kvinna idag vågar eller vill älska. Man vill tjäna pengar och få uppmärksamhet istället. Männen är svårare att bedöma eftersom män står under kvinnan idag - vi har t ex ingen politisk rörelse som fokuserar på mäns fördelar i ett konkurrerande samhälle. Vad gäller mig själv så finner jag det komiskt att man talar om att män har svårare för känslor, ska ha svårare för att prata om dem osv, när vårt hela samhälle tränar oss alla till att bli så känslolösa som möjligt.

Sedan finns livserfarenheten hos människor som försökt, som levt i riktigt nära förhållanden och kan berätta hur män och kvinnor beter sig och reagerar. Ett problem idag är att alla människor på allvar tror sig ha upplevt starkaste kärlek i en nära relation. Detta gör att de som verkligen gjort det inte kommer till tals då "vem som helst" kan hävda vad kärlek är och hur det fungerar. Därmed sprids ingen sann kunskap. Det är närapå komiskt för dem som faktiskt upplevt stark kärlek och kan jämföra. En människa som vet vad han talar om avslöjar det väldigt fort i ord och text när man diskuterar den här typen av saker.

De största problemen ser jag som

1. Synen på att kvinnor och män ska konkurrera snarare än samarbeta och komplettera varandra
2. En felaktigt spridd exklusiv världsbild genom politik som utgår från känslomässigt underutvecklade kvinnor

Om jag missförstått din fråga får du väl återkomma.
Senast redigerad av staffanwestberg 2015-09-11 kl. 10:36.
Citera
2015-09-11, 19:09
Medlem
Citat:
Det var något jag skrev om våra inlägg i förhållande till tråden.

Det handlar om vår nutid. Det går inte att älska i ett samhälle där man och kvinna konkurrerar om precis allting: tid, utrymme, arbete, inkomst, rättigheter, fördelar, världsbild etc. Och till stor del beror detta på feminismen som många kvinnor stödjer. Vad många inte verkar införstådda med är att feminismen förstör kvinnans förmåga till djupare känslor, gör henne kall, kortsiktig och egoistisk. Det är ingen vidare bra grogrund för kärlek rent allmänt. Och eftersom ingen motståndsrörelse finns bland kvinnor mot detta kan man bara tolka det som att ingen kvinna idag vågar eller vill älska. Man vill tjäna pengar och få uppmärksamhet istället. Männen är svårare att bedöma eftersom män står under kvinnan idag - vi har t ex ingen politisk rörelse som fokuserar på mäns fördelar i ett konkurrerande samhälle. Vad gäller mig själv så finner jag det komiskt att man talar om att män har svårare för känslor, ska ha svårare för att prata om dem osv, när vårt hela samhälle tränar oss alla till att bli så känslolösa som möjligt.

Sedan finns livserfarenheten hos människor som försökt, som levt i riktigt nära förhållanden och kan berätta hur män och kvinnor beter sig och reagerar. Ett problem idag är att alla människor på allvar tror sig ha upplevt starkaste kärlek i en nära relation. Detta gör att de som verkligen gjort det inte kommer till tals då "vem som helst" kan hävda vad kärlek är och hur det fungerar. Därmed sprids ingen sann kunskap. Det är närapå komiskt för dem som faktiskt upplevt stark kärlek och kan jämföra. En människa som vet vad han talar om avslöjar det väldigt fort i ord och text när man diskuterar den här typen av saker.

De största problemen ser jag som

1. Synen på att kvinnor och män ska konkurrera snarare än samarbeta och komplettera varandra
2. En felaktigt spridd exklusiv världsbild genom politik som utgår från känslomässigt underutvecklade kvinnor

Om jag missförstått din fråga får du väl återkomma.
Jag har inget att erinra angående det du skriver, men jag använde ordet mogen för att beteckna ett åldersspann. Hade jag skrivit äldre så hade jag också inkluderat människor som får ett förändrat sexliv på grund av diverse krämpor.

Det jag undrade handlade om preferenser i utförandet.
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-11 kl. 19:26.
Citera
2015-09-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Fast så många intressanta män finns det väl i ärlighetens namn inte ur gruppen? Många är väl uteslutna innan ni ens börjat, om du nu är specialinriktad.

Det går ju inte att utesluta om de som du säger inte vill bränna skepp.
De flesta oavsett site har en väldigt intetsägande beskrivning om sig själva, det är samma klichéer oftast. Min däremot är ganska tydlig.
Citera
2015-09-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det var väl en utmärkt, målande liknelse, kan du inte sätta den i din presentation? Jag tänker fördomsfullt att liknelsen med en sportbil lär sälja suveränt till gubbarna.
Det kanske skrämmer bort? Det blev ju tyst i tråden i alla fall
Lite kan jag själv tänka att är man bara van att köra Volvo så kanske man är rädd att sätta sig i en sportbil, tänk om man inte behärskar den? Det är synd att det är en sådan press på män att prestera under alla villkor. Lite lättare med kraven så kanske fler förstår att sex är bra när det är lekfullt. Kan isstoden till kvinna inte leka så är det inte mannens fel. Det krävs två för tango och två för sex.

Citat:
Sen kommer du ju tyvärr att få en massa "ansökningar" från män som inte är vad du söker ändå, men dom som verkligen läser din presentation och försöker höra av sig till just dig kanske skippar utläggningar om att slicka dig i timmar åtminstone.
Tyvärr så läser folk inte ens presentation, jag har försökt experimentera ganska mycket.
På den vanliga datingsiten har jag uttryckligen skrivit att jag har svårt för kallprat (Introvert)
Likväl får jag en massa meddelanden med bara en mening.
Som inledningsfras kan jag förstå det i och för sig, för de vet inte om man är intresserad över huvud taget. Men det fortsätter i samma stil. Nu var det bara ett exempel, men de flesta bryr sig inte om att läsa profilen.
Jag börjar däremot inse att jag bara ska svara folk som läser och uppskattar den. De andra får jag helt enkelt nonchalera. Även om det känns otrevligt.
Citat:
För att förstå hur de tänker kan jag rekommendera tråden om hur svårt det är för män 40+ att få ligga: (FB) Singelmän 40+ hur ha sexliv Sverige?
Jag skulle tro att den mannen växlar mellan att försöka vara gullig och erbjuda sig att slicka i timmer. Han skriver säkert *ler* och kramiz, men att han är full frågar om man är kåt och vill knulla ikväll, och berättar att han håller i könet, och frågar om jag också är kåt.
Citat:
Kvinnor är ändå så ointressanta och korkade att det inte finns något som helst intresse av att konversera med dem, utan samtal är endast något de lider sig igenom för att till slut förhoppningsvis få av henne trosorna. Tråden kan lösa ditt problem, kan hända att du tappar allt intresse för sex med män
Ja jag blev nog lite mörkrädd, själv skulle jag säga att 98 % av männen på detingsiterna oavsett vilken är oförmögna att föra en konversation. Där är de yngre mycket skickligare, de är också vana vid att kommunicera via datorer.
Tack för alla pm med synpunkter , jag återkommer.
Senast redigerad av Naturalbornsinner 2015-09-11 kl. 19:31.
Citera
2015-09-11, 19:28
Medlem
[quote=Naturalbornsinner|54670332]Det kanske skrämmer bort? Det blev ju tyst i tråden i alla fall
Lite kan jag själv tänka att är man bara van att köra Volvo så kanske man är rädd att sätta sig i en sportbil, tänk om man inte behärskar den.
Det är synd att det är en sådan press på män att prestera under alla villkor. Lite lättare med kraven så kanske fler förstår att sex är bra när det är lekfullt. Kan isstoden till kvinna inte leka så är det inte mannens fel. Det krävs två för tango och två för sex.
Citat:

Tyvärr så läser folk inte ens presentation, jag har försökt experimentera ganska mycket.
På den vanliga datingsiten har jag uttryckligen skrivit att jag har svårt för kallprat (Introvert)
Likväl får jag en massa meddelanden med bara en mening.
Som inledningsfras kan jag förstå det i och för sig, för de vet inte om man är intresserad över huvud taget. Men det fortsätter i samma stil. Nu var det bara ett exempel, men de flesta bryr sig inte om att läsa profilen.
Jag börjar däremot inse att jag bara ska svara folk som läser och uppskattar den. De andra får jag helt enkelt nonchalera. Även om det känns otrevligt.

Jag skulle tro att den mannen växlar mellan att försöka vara gullig och erbjuda sig att slicka i timmer. Han skriver säkert *ler* och kramiz, men att han är full frågar om man är kåt och vill knulla ikväll, och berättar att han håller i könet, och frågar om jag också är kåt.

Ja jag blev nog lite mörkrädd, själv skulle jag säga att 98 % av männen på detingsiterna oavsett vilken är oförmögna att föra en konversation. Där är de yngre mycket skickligare, de är också vana vid att kommunicera via datorer.
Tack för alla pm med synpunkter , jag återkommer.

Får jag fråga vad kommunicera innebär enligt er?
Citera
2015-09-11, 19:33
Medlem
Citat:
Citat:
Det kanske skrämmer bort? Det blev ju tyst i tråden i alla fall
Lite kan jag själv tänka att är man bara van att köra Volvo så kanske man är rädd att sätta sig i en sportbil, tänk om man inte behärskar den.
Det är synd att det är en sådan press på män att prestera under alla villkor. Lite lättare med kraven så kanske fler förstår att sex är bra när det är lekfullt. Kan isstoden till kvinna inte leka så är det inte mannens fel. Det krävs två för tango och två för sex.

Får jag fråga vad kommunicera innebär enligt er?

Menar du under sexet eller rent allmänt? (jag frågar eftersom du valde att behålla den texten i ditt svar)
Citera
2015-09-11, 19:35
Medlem
Citat:
Menar du under sexet eller rent allmänt? (jag frågar eftersom du valde att behålla den texten i ditt svar

Jaha jag förstår.
Jag ska ärligt säga att jag inte följt med i hela denna tråd till att börja med.

Jag ställde frågan nyss utifrån kontakt överlag osv, inte sex i första hand.

Vad är en intressant och spännande kommunikation enligt dig, vad krävs för att en man ska kunna kommunicera på det sättet med dig?
Citera
2015-09-11, 19:45
Medlem
Citat:
Jag gifte mig tidigt och var gift i många år men nu singel sedan ett par år.
Jag har inte hittat någon ny som jag klickat med och framförallt inte sexuellt.
Alltså jag förstår inte om det är så att männen tror att vi kvinnor vill ha romantik och bli smekta i timmar, eller om det är männen som vill ha det så försiktigt?
Från min synpunkt känns det konstlat på något vis. Men jag har inte så mycket erfarenhet utom med min man. Och han var fruktansvärt tråkig.
Jag hade tänkt att åtminstone skaffa en älskare innan jag kolade vippen, men det verkar svårt.
Det är också så mycket omskrivningar som både förvirrar och som jag faktiskt finner lite frånstötande.
Kommer inte på någon på rak arm just nu - det är sent, för sent egentligen för att starta en tråd.

Ni hittar säkert på någon anledning att kasta er över mig, men om någon förutom det kunde svara på frågan - hur gillar ni sex om ni inte skulle bry er om att vara till lags? Jag förstår givetvis att alla är olika, och det är just därför jag frågar.

(slå mig inte så hårt, tänk på att det är mitt första inlägg)

Läste ditt första inlägg och tycker det var intressant. Så jag passar på att ge ett svar (nåja, men iaf):

Det låter ju som du har fullt "naturliga" krav som man inte bara lystrar till sådär och så är det klart och funkar smärtfritt. Det är väldigt få människor man verkligen kopplar med på flera plan enligt min livserfarenhet. Och du verkar tala om på flera plan? Jag förstår dig helt och fullt, jag är väl i en liknande fas. Dock med skillnaden att jag mer eller mindre gett upp av olika orsaker.

Sexfrågan i sig lämnar jag lite därhän, tycker den är lite för personlig så här. Men rent allmänt så vill jag ha närvaro, kommunikation, välmående och lekfullhet med i bilden. Menar du enbart sexuellt så har jag alltid haft väldigt svårt att träffa någon för enbart sex. Jag har alltid sökt något djupare än så, snarare ett kompanjonskap som knappt någon behärskar idag dessvärre.
Citera
2015-09-11, 20:57
Bannlyst
Citat:
Det går ju inte att utesluta om de som du säger inte vill bränna skepp.
De flesta oavsett site har en väldigt intetsägande beskrivning om sig själva, det är samma klichéer oftast. Min däremot är ganska tydlig.

Det går genom att ställa relevanta frågor. Är han i regel väldigt lätt uppkåtad? Kan han knulla efter att han sprutat och sen knulla och spruta igen? Och igen? Tänder han på fittor och kvinnorövar? Tänder han på dina sexpreferenser, är han duktig på filosofi? Volvo eller sportbil? Porr eller vanilj?

Titta vad mycket vi kan utröna med hjälp av lite frågor. Ljuger han synar du bluffen direkt när ni knullar och han gör sig själv till åtlöje. Det finns inget att vinna på den förnedringen.
Senast redigerad av Spacetime. 2015-09-11 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in