• 2
  • 3
2015-09-08, 00:08
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnketo96
Kan jag lmna tillbaka paketet, jag vet att jag mste betala 160 kr, men jag gr det hellre n all strul. Vet ngon vad man ska gra fr att lmna tillbaka paketet, ska man lmna tillbaka drifrn man hmta ut den, det vill sga ICA?

Har du ens lst p hemsidan vad som str om returer? Att din verfrmyndare lter dig handla sjlv p ntet r fan riktigt frvnande allts! Eller ens att du tillts ha en dator...
http://bokextra.se/kopvillkor
Citat:
ngerrtt, Returer, Ej utlst frsndelse

r du konsument har du rtt att inom 14 dagar frn mottagandet av varan meddela oss att du ngrar kpet. Detta gller enbart i det fall varan terlmnas i vsentligt ofrndrat skick. Om varan har frstrts eller frndrats p grund av ngon tgrd som har varit ndvndig fr att underska varan gller inte ngerrtten. Varan skall alltid underskas s frsiktigt som mjligt.

Underklder r hygienartiklar och kan drfr inte bytas, BH r undantaget och kan allts bytas.

Observera att ven datorprogram terkpes ej i det fall plomberingen r bruten.

Returfrakten fr anvndande av ngerrtten betalas av kparen.

OBS Paketet ska skickas som fretagspaket, det fr ej skickas som vanligt postpaket.

Returadress: Klevrings Sverige AB, Stubbsundsvgen 13, 131 41 Nacka.

Om vi gjort ngot fel eller varan r trasig str vi givetvis fr returfrakten och skickar en ny vara till dig kostnadsfritt.

Vi ber dig ven att skicka varorna i en hrd frpackning fr att varorna inte ska skadas vid transporten till oss.

Ej utlst frsndelse eller nekat mottagande, debiteras med 160:- samt porto/fraktkostnader.

Om varan skadats eller kommer bort p grund av omstndighet som beror p kparen, sker ingen terbetalning eller kreditering p fakturan.

Om du nskar varan tillsnd dig igen tillkommer porto-/fraktkostnader. Varan ligger kvar hos oss i 30 dagar.

Vid garantireparation, flj i frsta hand instruktionen som fljer med varan, eller kontakta kundtjnst p telefon 08-88 23 00 fr att du ska f rtt instruktioner och drigenom frkortar du den tid som du behver vara utan varan.
Citera
2015-09-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Har du ens lst p hemsidan vad som str om returer? Att din verfrmyndare lter dig handla sjlv p ntet r fan riktigt frvnande allts! Eller ens att du tillts ha en dator...
http://bokextra.se/kopvillkor
Jo, det har jag lst, men jag undrar om man ska ta den till posten, eller dr man hmta ut den.
Citera
2015-09-08, 00:18
Medlem
Citat:
Jo, det har jag lst, men jag undrar om man ska ta den till posten, eller dr man hmta ut den.

Skriv ut texten om retur frn deras sida och ta med det till nrmsta postombud, frslagsvis dr du hmtade ut paketet, s hjlper de dig.
Citera
2015-09-08, 00:30
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Du ska g till det stlle dr du kan skicka fretagspaket. Frslagsvis Posten.
Citera
2015-09-08, 05:08
Medlem
Tips fr framtiden: Handla aldrig frn en butik som har s lgt betyg p prisjakt. Det r rent lotteri. Lgg istllet ngra tior extra och bestll frn en etablerad butik med bra betyg.
Citera
2015-09-08, 06:08
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Hej!
Jag har nyligen kpt en produkt frn bokextra.se Jag har ftt produkten, men jag har inte mottagit ngon faktura n. Jag testade att skicka ett mejl till de fr 5 dagar sen, men inget svar. Jag har testat ringa, men ingen svarar telefonen. Vad i helvetet ska man gra?? r vldigt ny till detta, kan man vnda sig till ngon fr hjlp?
Tack p frhand!

Frga lilla mammsen och pappsen. De lser nog detta t dig ska du se Dags att vxa upp kanske??
Citera
2015-09-08, 06:46
Medlem
Sen om du vl ska lmna tillbaka varan s ta kvitto p att du skickat tillbaka den. De brukar oftast frga om du vill ha ett kvitto p det. S om det nu skulle bli strul med det s kan du bara visa att du har skickat ivg paketet
Citera
2015-09-08, 09:20
Medlem
Ingenting r uppenbart ifall man inte intresserar sig fr ngot.

Det du behver veta r vilket konto du skall betala till, autogiro/plusgiro nummer, r det utrikes blir det mycket mer info.
Drefter har de festa ett OCR-nummer som agerar som referens, lnkar just din rkning till de pengar som dom fr in.
Hos mindre butiker har man inte alltid OCR-konto, d rcker det med en referens i stil med numret av fakturan.

Mnga nthandlar har andra fretag som tar hand om faktureringen n de som skickar varan, oroa dig drfr inte fr att fakturan inte kommit n.
Citera
2015-09-08, 09:53
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

G till nrmsta postombud, sg att du vill skicka som fretagspaket till den dr adressen som str, se till att det framgr till fretaget att du ngrar kpet inom 14 dagar enligt deras villkor, dvs du ska inte betala nnting mer n returfrakten. Klart. Kommer faktura nd s fr du bestrida den med hnvisning till att du utnyttjade din ngerrtt och drfr inte r betalningsskyldig. Klart!

Och s har du lrt dig att kolla prisjakt innan du handlar saker, och det kostade bara 195 kr (det kostar nmligen s mycket att skicka fretagspaket). Bara att krva att kunden betalar fretagspaket fr retur (som skert ofta kostar mer n sjlva produkten man kpt) r s diaboliskt att jag fr lust att picka Bokextras gare i gonen med rostiga spikar.

Bokextra lter som ett fretag som br strypas s jag hoppas den hr trden kommer hgt om man googlar. Iofs verkar folk handla frn Bokextra trots det dliga betyget p prisjakt s det kanske inte hjlper...
Citera
2015-09-08, 10:04
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Kan jag lmna tillbaka paketet, jag vet att jag mste betala 160 kr, men jag gr det hellre n all strul. Vet ngon vad man ska gra fr att lmna tillbaka paketet, ska man lmna tillbaka drifrn man hmta ut den, det vill sga ICA?
Nej, det str att du ska betala 160 kr vid "nekat mottagande", det r inte samma sak som ngerrtt. Du skickar tillbaks varan inom 14 dagar och skriver att du ngrat kpet. D betalar du endast frakten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in