• 2
  • 3
2015-09-08, 00:08
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnketo96
Kan jag lämna tillbaka paketet, jag vet att jag måste betala 160 kr, men jag gör det hellre än all strul. Vet någon vad man ska göra för att lämna tillbaka paketet, ska man lämna tillbaka därifrån man hämta ut den, det vill säga ICA?

Har du ens läst på hemsidan vad som står om returer? Att din överförmyndare låter dig handla själv på nätet är fan riktigt förvånande alltså! Eller ens att du tillåts ha en dator...
http://bokextra.se/kopvillkor
Citat:
Ångerrätt, Returer, Ej utlöst försändelse

Är du konsument har du rätt att inom 14 dagar från mottagandet av varan meddela oss att du ångrar köpet. Detta gäller enbart i det fall varan återlämnas i väsentligt oförändrat skick. Om varan har förstörts eller förändrats på grund av någon åtgärd som har varit nödvändig för att undersöka varan gäller inte ångerrätten. Varan skall alltid undersökas så försiktigt som möjligt.

Underkläder är hygienartiklar och kan därför inte bytas, BH är undantaget och kan alltså bytas.

Observera att även datorprogram återköpes ej i det fall plomberingen är bruten.

Returfrakten för användande av ångerrätten betalas av köparen.

OBS Paketet ska skickas som företagspaket, det får ej skickas som vanligt postpaket.

Returadress: Klevrings Sverige AB, Stubbsundsvägen 13, 131 41 Nacka.

Om vi gjort något fel eller varan är trasig står vi givetvis för returfrakten och skickar en ny vara till dig kostnadsfritt.

Vi ber dig även att skicka varorna i en hård förpackning för att varorna inte ska skadas vid transporten till oss.

Ej utlöst försändelse eller nekat mottagande, debiteras med 160:- samt porto/fraktkostnader.

Om varan skadats eller kommer bort på grund av omständighet som beror på köparen, sker ingen återbetalning eller kreditering på fakturan.

Om du önskar varan tillsänd dig igen tillkommer porto-/fraktkostnader. Varan ligger kvar hos oss i 30 dagar.

Vid garantireparation, följ i första hand instruktionen som följer med varan, eller kontakta kundtjänst på telefon 08-88 23 00 för att du ska få rätt instruktioner och därigenom förkortar du den tid som du behöver vara utan varan.
Citera
2015-09-08, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Har du ens läst på hemsidan vad som står om returer? Att din överförmyndare låter dig handla själv på nätet är fan riktigt förvånande alltså! Eller ens att du tillåts ha en dator...
http://bokextra.se/kopvillkor
Jo, det har jag läst, men jag undrar om man ska ta den till posten, eller där man hämta ut den.
Citera
2015-09-08, 00:18
Medlem
Citat:
Jo, det har jag läst, men jag undrar om man ska ta den till posten, eller där man hämta ut den.

Skriv ut texten om retur från deras sida och ta med det till närmsta postombud, förslagsvis där du hämtade ut paketet, så hjälper de dig.
Citera
2015-09-08, 00:30
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Du ska gå till det ställe där du kan skicka företagspaket. Förslagsvis Posten.
Citera
2015-09-08, 05:08
Medlem
Tips för framtiden: Handla aldrig från en butik som har så lågt betyg på prisjakt. Det är rent lotteri. Lägg istället några tior extra och beställ från en etablerad butik med bra betyg.
Citera
2015-09-08, 06:08
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Hej!
Jag har nyligen köpt en produkt från bokextra.se Jag har fått produkten, men jag har inte mottagit någon faktura än. Jag testade att skicka ett mejl till de för 5 dagar sen, men inget svar. Jag har testat ringa, men ingen svarar telefonen. Vad i helvetet ska man göra?? Är väldigt ny till detta, kan man vända sig till någon för hjälp?
Tack på förhand!

Fråga lilla mammsen och pappsen. De löser nog detta åt dig ska du se Dags att växa upp kanske??
Citera
2015-09-08, 06:46
Medlem
Sen om du väl ska lämna tillbaka varan så ta kvitto på att du skickat tillbaka den. De brukar oftast fråga om du vill ha ett kvitto på det. Så om det nu skulle bli strul med det så kan du bara visa att du har skickat iväg paketet
Citera
2015-09-08, 09:20
Medlem
Ingenting är uppenbart ifall man inte intresserar sig för något.

Det du behöver veta är vilket konto du skall betala till, autogiro/plusgiro nummer, är det utrikes blir det mycket mer info.
Därefter har de festa ett OCR-nummer som agerar som referens, länkar just din räkning till de pengar som dom får in.
Hos mindre butiker har man inte alltid OCR-konto, då räcker det med en referens i stil med numret av fakturan.

Många näthandlar har andra företag som tar hand om faktureringen än de som skickar varan, oroa dig därför inte för att fakturan inte kommit än.
Citera
2015-09-08, 09:53
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:

Gå till närmsta postombud, säg att du vill skicka som företagspaket till den där adressen som står, se till att det framgår till företaget att du ångrar köpet inom 14 dagar enligt deras villkor, dvs du ska inte betala nånting mer än returfrakten. Klart. Kommer faktura ändå så får du bestrida den med hänvisning till att du utnyttjade din ångerrätt och därför inte är betalningsskyldig. Klart!

Och så har du lärt dig att kolla prisjakt innan du handlar saker, och det kostade bara 195 kr (det kostar nämligen så mycket att skicka företagspaket). Bara att kräva att kunden betalar företagspaket för retur (som säkert ofta kostar mer än själva produkten man köpt) är så diaboliskt att jag får lust att picka Bokextras ägare i ögonen med rostiga spikar.

Bokextra låter som ett företag som bör strypas så jag hoppas den här tråden kommer högt om man googlar. Iofs verkar folk handla från Bokextra trots det dåliga betyget på prisjakt så det kanske inte hjälper...
Citera
2015-09-08, 10:04
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Kan jag lämna tillbaka paketet, jag vet att jag måste betala 160 kr, men jag gör det hellre än all strul. Vet någon vad man ska göra för att lämna tillbaka paketet, ska man lämna tillbaka därifrån man hämta ut den, det vill säga ICA?
Nej, det står att du ska betala 160 kr vid "nekat mottagande", det är inte samma sak som ångerrätt. Du skickar tillbaks varan inom 14 dagar och skriver att du ångrat köpet. Då betalar du endast frakten.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in