2015-09-07, 22:05
Medlem
Hej det är så att jag fick en kortslutning i daton som tog kål på den. Jag öppnade datorn och kunde konstatera att det luktade bränt samt prövade några av delarna på en annan dator och de funkade inte. Så min fråga täcker försäkringen fast jag har öppnat datorn? Har hemförsäkring stor och villaförsäkring
Stor hos Folksam, hittar inget. svar så
Frågar här
Citera
2015-09-07, 22:08
Medlem
Borde den väl göra. Inte alla som köper en "färdig" dator.
Citera
2015-09-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onedaysmoke
Hej det är så att jag fick en kortslutning i daton som tog kål på den. Jag öppnade datorn och kunde konstatera att det luktade bränt samt prövade några av delarna på en annan dator och de funkade inte. Så min fråga täcker försäkringen fast jag har öppnat datorn? Har hemförsäkring stor och villaförsäkring
Stor hos Folksam, hittar inget. svar så
Frågar här

Ja det är inte precis som att Folksam kommer hem till dig och tittar på din dator. De vill förmodligen veta vad du köpt datorn alt. kvitto på köpet. Därefter räknar de av värdeminskning samt självrisk.
Citera
2015-09-07, 23:31
Medlem
Tack för svaren om någon har något att tillägga så är det bara att skriva
Citera
2015-09-08, 13:26
Medlem
Dom kan även kräva att du skall ta med datorn till ett företag som ger ett kostnadsförslag för att fixa den.

Lite olika mellan bolag.

sist jag gjorde nått sånt så ville dom att jag skulle lämna in den. Så jag snackade med polaren som har firma och sa jag gör allt jobb och inköp. Du lägger på 2000kr i arbete.

1vecka senare så va allt klart.
Citera
2015-09-08, 14:29
Medlem
Ja, i 9 fall av 10 är det ingen fara.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem