• 1
  • 2
2015-09-07, 16:24
Medlem
adolf512s avatar
Våra mål
-Samhället skall styras av en elit som arbetar för folkets bästa, styrelseskicket skall också vara stabilt och kunna förändras när detta behövs.
-Den nordiska befolkningen skall genetiskt utvecklas i en positiv riktning(dock inte genom övergrepp mot hederliga medborgare).
-Vi vill ha ett klassamhälle på så sätt att hederliga arbetare och företagare skall få frukten av sitt arbete och avancera i samhället maktmässigt och ekonomiskt.
-Norden skall styras tillräckligt auktoritärt för att inte främmande intressen skall kunna påverka landet i negativ riktning
-Norden skall vara tillräckligt fritt för att folkets kreativitet skall tas tillvara.
-Nordens viktiga naturresurser skall ägas och kontrolleras av de nordiska folken, direkt eller genom förvaltare.
-Norden skall bli en militär och ekonomisk stormakt.
-Norden skall bli oberoende omvärlden genom att vi blir självförsörjande på viktiga varor.
-Norden skall ha en levande landsbygd samt bra miljö & djurskydd.
-Våra medborgare skall kunna försvara sig själva och andra med hjälp av tunga vapen(efter en viss ålder), alla skall också ha rätt att försvara sig även med hjälp av uppenbart övervåld.

Hela programmet http://docdro.id/ztQLDHY

Det är inte helt klart än, men ändå mycket bättre än vad NMR har presenterat hittills. Detta programmet är inte anpassat efter någon befintlig organisation, huruvida det blir meningsfullt att bilda en organisation med liknande program återstår att se.
Senast redigerad av adolf512 2015-09-07 kl. 16:35.
Citera
2015-09-07, 16:45
Bannlyst
Du har ett partiprogram men inget parti?

När kommer detta parti startas?
Citera
2015-09-07, 16:55
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Läste det där dravlet för nån vecka sen..

Och kan inte säga annat än att det är enormt roande, nästan så man skrattar högt i sin ensamhet hemma på kammaren.

Om man bortser från de språkliga felen (vilket kräver en hel del ansträngning) så märks det så väl att det är en ung, oerfaren och obildad människa som plitat ihop det där.

Detta är en (av många) pärlor

Citat:
När det gäller försvar bör vi titta närmare på vilka typer av massförstörelsevapen som vi bör satsa på. Ett geopolitiskt skifte till Ryssland och Kina bör ske och vi kan förhoppningsvis kunna samarbeta militärt med dessa för att kunna stå emot USA och på sikt besegra USA & Israel militärt(måste ske någon gång).

Sverige ska alltså söka (indirekt eller direkt) krig med Israel och USA, två länder som inte direkt ligger i vårat närområde och varav ett är en militär stormakt med extremt mycket större resurser än Sverige.

Citat:
Ökat levnadsrum kan vi förhoppningsvis är inget vi inom den närmsta tiden kommer ha något större behov av, däremot kan vi tvingas till krig mot exempelvis USA(därför behövs allierade).

Det krävs som sagt en del för att ignorera de språkliga felen, men även om man klarar det så vad vill virrpannan här?
Vi har inget behov av ökat levnadsrum, okej. Men vi kan komma att tvingas till krig.. och de två sakerna har vad med varandra att göra?

Som sagt, det är humor på rätt hög nivå. Kan inte riktigt avgöra om det är någon som lägger ner riktigt mycket energi och tid för att lyckas skapa något humoristiskt (det finns ett helt forum med den där typen av texter) eller om det faktiskt är nån som är allvarlig och menar det hen skriver.
Citera
2015-09-07, 16:55
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milan.Sevo
Du har ett partiprogram men inget parti?

När kommer detta parti startas?
Det startas ifall det blir realistiskt att nå parlamentariska framgångar, alltså inte som SvP som varken fick kommunala mandat eller över 1% av rösterna i riksdagsvalet. Först krävs det att det finns andra som tror på projektet och sedan måste man få ihop 1500 namnunderskrifter.

Jag ändrade formuleringen när det gäller krig mot ex USA, detta är givetvis inte önskvärt och förhoppningsvis kan man slippa detta ifall man har massförstörelsevapen och starka allierade. Det var faktiskt en tjomme på nordfront.se som menade att norden visst ensam skulle kunna besegra USA i ett krig vilket jag personligen inte tror på alls.

USA idag verkar inte främst genom krig utan de hetsar igång rebeller i länder de ogillar och beväpnar dem(ifall landet inte är tillräckligt demokratiskt), revolution är också nära omöjligt att genomföra i ett land utan stöd utifrån.
Senast redigerad av adolf512 2015-09-07 kl. 17:05.
Citera
2015-09-11, 19:11
Medlem
JedemDerSeines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Våra mål

Hela programmet http://docdro.id/ztQLDHY

Det är inte helt klart än, men ändå mycket bättre än vad NMR har presenterat hittills. Detta programmet är inte anpassat efter någon befintlig organisation, huruvida det blir meningsfullt att bilda en organisation med liknande program återstår att se.

Var skriver jag under? Jag kan redan föreställa mig, hur du tar ledningen över den svenska nationalismen och leder den till seger.

Några oklarheter föreligger förstås, till exempel inom det område som ligger mig närmast, nämligen rasfrågan

Citat:
-Den nordiska befolkningen skall genetiskt utvecklas i en positiv riktning(dock inte genom övergrepp mot hederliga medborgare).

Vad menar du med "hederliga medborgare"? Anser du inte att äktenskap emellan arier och judar skall upplösas?

Skall negrer och araber och andra främmande element inte ovillkorligen utvisas, även om de kan klassificieras som "hederliga medborgare"?

Tror du inte att en fast hand kan behövas för att övertala vissa bångstyriga element bland den svenska befolkningen, precis som barn kan behöva vägledning i början?
Citera
2015-09-11, 21:00
Medlem
MrFishboys avatar
Fast varför ett nytt, det finns ju ett från 1979 som fortfarande funkar:

"Invandringen skall begränsas till seriösa invandrare från kulturellt och etniskt besläktade länder.

Sverige skall endast ta emot flyktingar som är etniskt besläktade med de nordiska folken.

Repatriering av invandrare från etniskt och kulturellt avvikande länder bör uppmuntras och understödjas.

Adoption av utländska barn förbjuds i lag.

Abortpolitiken skall bli restriktivare.

En familjepolitik som stärker familjen.

Förstärkt nordiskt samarbete."

http://www.bgf.nu/bss/bss-1-programmet.htm

Det är ett problem med "rörelsen" idag, alla ska uppfinna hjulet igen...
Citera
2015-09-11, 23:35
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedemDerSeine
Vad menar du med "hederliga medborgare"? Anser du inte att äktenskap emellan arier och judar skall upplösas?

Skall negrer och araber och andra främmande element inte ovillkorligen utvisas, även om de kan klassificieras som "hederliga medborgare"?

Tror du inte att en fast hand kan behövas för att övertala vissa bångstyriga element bland den svenska befolkningen, precis som barn kan behöva vägledning i början?
Givetvis skall endast etniska svenskar/nordbor tillåtas vara medborgare. Det är just rasens utveckling man bör fokusera på, jag vet inte om det är smart att förbjuda rasblandning med judar då detta drabbar judarna mer än vad det drabbar oss, det är just assimileringen som är det stora hotet mot judarna.

Min lösning på rasfrågan är att införa skattegolv för rasfrämlingar och förbjuda rasblandning(resulterar i utvisning), repatriering till hemlandet är i regel den mest humama lösningen, dock är det ett faktum att vi kommer behöva ta till en del lösningar som inte är speciellt humana för att säkra den rasliga utvecklingen https://www.youtube.com/watch?v=G2s1cWzssQQ

Det är bara dumt att gå in på detaljer angående ex rasfrågan, militär, judefrågan innan man har tagit makten. Om jag får igång organisationen så kommer den vara elitistisk på så sätt att endast de intelligenta och kunniga blir medlemmar med inflytande. Om jag startar parti så kommer jag satsa på ett enkelt budskap(göra det bästa för etniska svenskar/nordbor*) och andra ställningstaganden kommer härledas utifrån denna princip.

För det arbetet jag lägger ner på en organisation/parti så kommer jag ta ut lönen 0kr/timme, jag kommer få in pengar på annat sätt, om inte så är jag knappast lämplig som ledare.

*jag tänker mig att värdet minskar exponentiellt med det genetiska avståndet, detta innebär att jag även lägger vikt på skillnader inom den vita rasen/arten.
Senast redigerad av adolf512 2015-09-12 kl. 00:08.
Citera
2015-09-12, 08:04
Medlem
lampross avatar
Jag har nu läst hela partiprogrammet. Det var ju intressant och så där. Inget jag stödjer helhjärtat dock. Och det var dåligt korrekturläst och språkligt otillfredsställande men det har redan nämnts i tråden.

Om Sveriges framtida försvar skriver du bland annat:
Citat:
Massförstörelsevapen kommer behöver för att avskräcka bland annat USA från väpnat angrepp och att ligga bra till i det kommande världskriget.
Kring detta har jag två frågor:

1. Vilken form av massförstörelsevapen ska Sverige skaffa? Kemvapen? Kärnvapen? Gällande det sistnämna så övergavs idén att utveckla svenska kärnvapen på 1960-talet; anser du att Sverige ska tänka om här, åter slå in på kärnvapenlinjen?

2. Hur kommer "det kommande världskriget" att se ut? Kommer USA att ockupera Sverige, anfalla Ryssland eller vad? (Själv anser jag att det inte blir något världskrig, men det är OT här.)
Senast redigerad av lampros 2015-09-12 kl. 08:06.
Citera
2015-09-12, 08:43
Medlem
adolf512s avatar
1. Jag tycker biologiska vapen och kärnvapen är mest intressanta, dock är jag ingen expert på ämnet, det är något vi får titta mer på om vi får makten. Jag är kass korrekturläsare tyvärr och har inte tillgång till .ODT dokumentet nu.

2. motståndet mot zionismen växer och det hetsas mot bland annat ryssland, i europa börjar folket resa sig(speciellt i grekland) medan bland annat USA verkar gå åt helvete, vi kan förvänta oss propagandakrig men även fysiskt krig, tyvärr. Ifall folk med liknande ideologi som oss börjar göra väpnat uppror i andra länder bör vi ofta stödja dem, speciellt om upproret sker i usa(då spelar det mindre roll vilka som gör upproret, der viltiga är att försvaga fiendelandet).

Det finns tre sätt att slippa bli invaderade, det ena är att krypa för USA/israel, det andra är att avskräcka ifrån attack genom starka allierade och kraftfulla vapen, det tredje är att eliminera det son hotar oss.
Senast redigerad av adolf512 2015-09-12 kl. 09:08.
Citera
2015-09-12, 09:14
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fast varför ett nytt, det finns ju ett från 1979 som fortfarande funkar:

"Invandringen skall begränsas till seriösa invandrare från kulturellt och etniskt besläktade länder.

Sverige skall endast ta emot flyktingar som är etniskt besläktade med de nordiska folken.

Repatriering av invandrare från etniskt och kulturellt avvikande länder bör uppmuntras och understödjas.

Adoption av utländska barn förbjuds i lag.

Abortpolitiken skall bli restriktivare.

Förstärkt nordiskt samarbete."

http://www.bgf.nu/bss/bss-1-programmet.htm

Det är ett problem med "rörelsen" idag, alla ska uppfinna hjulet igen...

Fast det där är ju knappast ett partiprogram, det är ju bara lite lösa punkter.

Vad är en familjepolitik som stärker familjen? Det säger ju ingenting om hur familjen ska stärkas.
Ökat barnbidrag? Subventionerad pepparkaksdeg? Ett tunt lager potatismjöl och vatten?

Fan, det säger ju inte ens vad familjen är, rent teoretiskt kan det vara lesbiska parbildningar med stora barnkullar de syftar på.

Om det finns problem med rörelsen så är det väl knappast att det tänks för mycket eller finns för hög intellektuell kapacitet.
Men sure, för spån som dig så duger det nog med "ut med packet", allt annat blir milk and fucking honey så fort det sker. Politik behöver man inte tänka på.. så länge alla blattar är borta kommer ingen vara fattig och slagsmål ser man bara på tv.

Fast jag klagar inte, ni bjuder ju på underhållning. Adolf512 verkar ju i alla fall jobba stenhårt på ett mångsidigt humoristiskt mästerverk.
Citera
2015-09-12, 10:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
1. Jag tycker biologiska vapen och kärnvapen är mest intressanta, dock är jag ingen expert på ämnet, det är något vi får titta mer på om vi får makten. Jag är kass korrekturläsare tyvärr och har inte tillgång till .ODT dokumentet nu.

2. motståndet mot zionismen växer och det hetsas mot bland annat ryssland, i europa börjar folket resa sig(speciellt i grekland) medan bland annat USA verkar gå åt helvete, vi kan förvänta oss propagandakrig men även fysiskt krig, tyvärr. Ifall folk med liknande ideologi som oss börjar göra väpnat uppror i andra länder bör vi ofta stödja dem, speciellt om upproret sker i usa(då spelar det mindre roll vilka som gör upproret, der viltiga är att försvaga fiendelandet).

Det finns tre sätt att slippa bli invaderade, det ena är att krypa för USA/israel, det andra är att avskräcka ifrån attack genom starka allierade och kraftfulla vapen, det tredje är att eliminera det son hotar oss.

1. Tror du att världen stillasittande bara skulle titta på ifall ett land som leddes av ett parti med en nazistisk världssyn skulle bestämma sig för att skaffa kärnvapen? De skulle bomba bort hela norden innan du hann säga Manhattan projekt.
Är du genuint intresserad av krig, fascinerar det dig?

2. Ett annat sätt att slippa bli invaderad är att söka samförstånd och att försöka utgå från att andra människor vill väl. Vi är rätt lika varandra har det visat sig.
Krig mellan länder är i princip ett minne blott. Vi är inte längre, för att parafrasera folklivsforskaren Job Andersson, i längre dumma i huvudet nå jävulskt.
Hade vi med en tidsmaskin kunnat skicka kärnvapen till 1500-talets stater så skulle det förmodligen ta en kvart för dem innan de sprängt bort hela Europas fastland.
Du borde läsa en bok. Du bör utbilda dig på riktigt.
Citera
2015-09-12, 14:10
Medlem
adolf512s avatar
Ganska korkat inlägg ovan, hitler försökte att nå samförstånd med andra länder men det gick sådär då judarna krigshetsade mot dem, samma problem lär drabba oss om vi tar makten. Samma gäller diverse rödingar, att prata logik med dem leder ingenstans.

Allianser med andra länder är givetvis något vi bör sträva efter, tänker mig andra europeiska länder, ryssland och ev kina. Det är ganska korkat att angripa andra länder direlt och därför används mer rafinerade metoder idag. Vi kommer vara extra sårbara när vi nyligen har tagit makten, speciellt om det inte sker via valurnorna. En annan fördel med militära samarbeten är att det ger tillgång till vapen som man inte själv kan utvecka(ex kärnvapen eller bra biologiska vapen).
Senast redigerad av adolf512 2015-09-12 kl. 14:29.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in