2015-09-07, 14:52
Medlem
Bonnatorps avatar
Har ett drygt årsgammalt R9 280X och har börjat uppleva någon form av artefakt mitt på skärmen, lite större än en femkrona och alltid på samma ställe.
Det uppträder nästan aldrig i spel, och då endast i vissa. CS:GO och Rust är exempel som det aldrig händer i medan det händer enstaka gånger i t.ex. Heroes of the Storm.
Främst uppträder det när jag scrollar eller rör på musen, men nu i skrivande stund ligger det och flimrar konstant precis över prenumerationer-fliken på Flashback även om jag slutar skriva en stund och inte rör något.
Det verkar vara extra vanligt att den är uppe på Flashback medan det sällan händer på Facebook.

Hade aldrig problemet i Windows 7, men det uppträdde efter några veckor i Windows 10.
Formatterade alla hårddiskar och körde ren ominstallation av Win10 Pro i förrgår, men inte fan hjälpte det.

Här är en exempelbild (ber om ursäkt att jag glömt slå av adblock efter ominstallationen, insåg det nu), kan lägga upp en video också för att illustrera bättre om det behövs.
Citera
2015-09-07, 15:11
Medlem
sänk klocken på kortet lite det kanske är för högt kan bli artifakter då
Citera
2015-09-07, 15:16
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinago
sänk klocken på kortet lite det kanske är för högt kan bli artifakter då
Har prövat både att återställa till fabriksinställningar och klocka ner ganska rejält, men inget hjälper.
Citera
2015-09-07, 15:18
Medlem
Antar att du har senaste grafikdrivisen som kom i juli/augusti? Om inte
http://support.amd.com/en-us/downloa...indows+10+-+64
Citera
2015-09-07, 15:22
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrikInteLars
Antar att du har senaste grafikdrivisen som kom i juli/augusti? Om inte
http://support.amd.com/en-us/downloa...indows+10+-+64
Jorå, uppdaterade allt jag kunde hitta när jag installerade om Windows.
Citera
2015-09-07, 15:25
Medlem
Har samma problem och det är ett hårdvaruproblem. För att få det fixat måste man byta ut kortet. Hoppas att du har garantin kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in